Xboxlife forum

Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Alt snak om Fightingspil.

Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf TerrificFalcon » 5. nov 2011 20:30




Jeg lover at jeg ikke spiller figurer med troner
Jeg lover at jeg ikke spiller figurer med troner
Jeg lover at jeg ikke spiller figurer med troner
Jeg lover at jeg ikke spiller figurer med troner
Jeg lover at jeg ikke spiller figurer med troner

Kan vi godt købe det her spil nu, eller jeg den eneste der synes det ser ret godt ud? Ivy's kæmpejader er endda blevet lidt mindre, i stedet for større, for en gangs skyld!

Soul Calibur V, hvad synes I?
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf Da Senzai » 5. nov 2011 22:32

Jeg synes ikke, at Soul Calibur har været rigtigt fedt siden 2´eren.

Det eneste der stadig er rigtigt fed i den serie er Yoshimitsu. Selv Seoung Mina spillede mærkeligt i IV´eren.

Det er en personlig preference, men jeg brød mig ikke om den retning de tog i 4´eren og 5 ser ud til at blive endnu værre. Det kan være, at jeg er blevet for gammel. Jeg synes, at spillet går alt for hurtigt, og der er for meget gætværk. Især slemt er det mod Sophitia/Cassandra. Deres rushdown er madness, og det virker fuldtstændigt umuligt at forsvare sig imod, og spillet går så stærkt, at du ikke kan nå at læse animationer.

For mig har Soul Blade serien altid været taktiske kampe med afstandsbedømmelse, setups, mindgames og spacing på banen. Men alt det var væk i 4´eren, da det bare galt om at tage f. eks Raphaeal og så flyve i fjæset på folk.

Det bedste ved 4`eren var uden tvilv Character Creation. Jeg fik lavedet par figurer,der lignede perfekt. Især min Liu Kang var spot on. Andre gode jeg fik lavet var blandt andre Strider Hiryu, Green Scar, Ermac, Kunimitsu, Cable.

Jeg ender selvfølgelig med at købe det, ligesom alle andre Fighters, der ikke hedder Dragon Ball eller Naruto.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf TerrificFalcon » 30. dec 2011 14:53

Must have.

Senzai, Jibla, kamptosser: der er ingen vej uden om Soul Calibur V nu. I skal.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf Jibla » 30. dec 2011 20:17

4'eren stank, og endnu værre, jeg stank til 4'eren. Så nej tak, jeg holder mig til UMvC3 (for nu) og MK.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf Jibla » 29. jan 2012 15:45

Fra mig til dig

Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf TerrificFalcon » 29. jan 2012 16:02

Jeg takker. Jeg synes altså at rosteren virker pænt imponerende, men hold da op hvor er jeg irriteret over at folkene er endnu bedre til at smide DLC ud, end Capcom er. Der er allerede annonceret 9 pakker (6 pakker med sange fra de gamle spil og 3 pakker med customization-gear...), som kommer inden for en måned efter release, så vidt jeg husker.

Jeg overvejer faktisk stadigvæk at købe spillet. Det ser da ikke helt elendigt ud, guys. Vi kan stadigvæk godt lave en gentleman-aftale om at jeg ikke mainer Algol, :)
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf CaptainKicker » 29. jan 2012 16:12

Elskede IV'ern, og har allerede bestilt V. Har hørt det skulle være en tand svære end det andet til Xboxen, så det ser jeg frem til. Men ellers er det et godt spil når man lige har et par gutter ovre.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf Jibla » 30. jan 2012 15:41



Online play.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf SealFox » 30. jan 2012 19:46

Eneste rigtige kampspil er og bliver bushido blade, kunne være fedt hvis de lavet et der var op 2 date.
Billede
SealFox
Niveau 6
 
Indlæg: 1647
By: Helsinge 3200 nordsjælland


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf TiringPlague108 » 31. jan 2012 17:47

Nu har jeg kun prøvet 4eren. Det er satme sjovt og spille som yoda mod yoda online :D
TiringPlague108
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf TerrificFalcon » 31. jan 2012 17:57

Jeg synes faktisk at det ser ret godt ud efterhånden. Ved dog ikke helt om jeg har lyst til at forsøge at engagere mig i et nyt fighting spil, hvis det ser ud til at communitiet ikke rigtigt immigrerer med over - og jeg har ikke rigtigt den store anelse om hvem jeg skal maine, :S.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf Da Senzai » 2. feb 2012 16:31

Okay, det vigtigste først ;) - Hvor Fuck er Seong Mina? Hende har jeg spillet ligesiden dengang, det hed Soul Blade. Min bedste ven spiller Talim, og hun er heller ikke med i spillet, hvilket er rigtigt synd.

Talim er nemlig indbegrebet af det, jeg synes gør at Soul Calibur skildrer sig positivt ud fra andre spil. Nemlig Flowet. For mig handler Soul Calibur om at danse rundt hinanden og undvige angreb i alle 8 retninger.

Så vidt jeg kan se, har er disse to figurer ikke blevet repræsenteret i nyere og yngre udgaver i SCV. Seong Mina gør mig egentligt så meget, det er mere det at en af mine mains er røget ud, og at der ikke er kommet en erstatning. Talim er tilgengæld en skam, der der ikke er nogen i castet, der spiller som hende (Tonfa sticks)

Mærkeligere endnu (ret mig meget gerne, hvis jeg tager fejl), så er Hwang / Yun-seong heller ikke med. Han har været en fast del af serien siden det allerførste Soul Blade. Han er sjov og spille, og var ret populær, med alle sine spark og spring. Det virker underligt, at hans stilart ikke er med.

Zasalamel er heller ikke med, men ham spiller jeg ikke :P

Ellers vil jeg gerne give et heads-up. GR afholder nemlig DM i spillet den 11. Februar. Forskellen på denne turnering og andre turneringer GameReactor har afholdt er, at det foregår online, så alle kan være med. Der er flere fordelle ved det. For det første, så kan man være med uanset location, og for det andet, så kan man bruge Arcade Stick, og selv konfigurerer sine controls, hvilket ikke har været tilladt ved f. eks DM i Tekken.

Jeg tror, at det kunne blive et ret nemt DM at vinde, og at jeg selv ville have en realistisk chance for at placere med Yoshimitsu. Så vidt jeg ved er her ingen mennesker udover Sidney Lee, der spiller det kompetitivt, så jeg tror ikke at konkurrence bliver så hård i forhold til. f. eks Tekken eller Street Fighter.

GR har som altid annonceret det i meget dårlig tid, og med mit held, så har jeg desværre ikke selv mulighed for at deltage. Jeg ville ellers gerne, da det ville være en oplagt mulighed for at møde andre danske online krigere, der gemmer sig rundt omkring på nettet. Der er ikke så mange af os, så det kunne være fedt med flere på ens venneliste.

Link: http://www.gamereactor.dk/nyheder/94621 ... Calibur+V/

SealFox skrev:Eneste rigtige kampspil er og bliver bushido blade, kunne være fedt hvis de lavet et der var op 2 date.


Der et et spil på XBLA Arcade, der hedder Deadliest Warrior, der spiller ligesom Bushido Blade. Der er også kommet en to´er, jeg ikke lide kan huske, hvad hedder - men som du vil se, så fungerede gameplayet bedre for 15 år siden end det gør idag.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf TerrificFalcon » 2. feb 2012 17:07

Så for søren - jeg cykler ned og pre-order det nu og håber på at DM bliver afholdt på Xbox 360 (tag lige og tilmeld jer, alle sammen! Der er ikke et specielt stort SoulCalibur Community i Danmark, så hvis det bliver afholdt på Xbox 360 er der en stor chance for at få en første eller andenplads, selv om at man ikke har de store evner - de sidste par gange der har været turneringer i serien har været til X1 og X2, hvor at der ikke kom nogen specifikt for at deltage i de turneringer).

Så altså, for lige at få det på plads: tilmeld jer, så er der store chancer for at få et gratis headset og/eller controller og måske endda en tur til London, hvis I spiller billigere end jeg gør, :D!
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf Jibla » 2. feb 2012 17:09

DM my ass - det er promotion så det basker.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Soul Calibur V aka Create Your Barbie-fighter

Indlægaf TerrificFalcon » 2. feb 2012 17:39

Og hvad så, jeg vil gerne købe spillet hvis det netter mig et headset til 1899kr og en tur til London, :).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Næste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron