Kayniel skrev:Du har helt ret, det er overhovedet ikke dybt. Alle der kender deres moves, er lige gode.
Kayniel skrev:Du har helt ret, det er overhovedet ikke dybt. Alle der kender deres moves, er lige gode.
Kayniel skrev:Du har helt ret, det er overhovedet ikke dybt. Alle der kender deres moves, er lige gode.
Krisgebis skrev:Alle fighting spil har da et nogenlunde standard jump-kick defend til deres karakters. At påstå det skulle være grunden til et er simpelt er direkte noget sludder. Så er alle fightere simple.
Da Senzai skrev:Kayniel skrev:Du har helt ret, det er overhovedet ikke dybt. Alle der kender deres moves, er lige gode.
Heh, jeg er dog ikke helt enig i det sidste du skriver. Det kommer også an på spillernes "basic fighting skills". F. eks, hvor gode er de til at læse deres modstander?
Spillernes fysiske kvalifikationer kommer det også an på. Deres reaktionsevner, og, hvor gode de er til at læse animationer. I mine unge dage, var jeg voldsomt god til at læse animationer, men efterhånden, som jeg er blevet ældre, og spiller mindre, er jeg blevet markant dårligere, og jeg er derfor nødt til at læse min modstander, fremfor at læse figurens animationer.
Ellers er der også en anden fysisk egenskab, der gør sig gældende i især Street Fighter IV føler jeg. Hvor vild er du på fingrene? Kan du lande de mest skadende combo´er, hver gang, der er mulighed for det, og gør du det uden at lave tastefejl? Hvis Shin han giver 10 i skade, hver gang han rammer modstanderen, og Pludderkal giver 30 i skade, hver gang han rammer modstandren fordi, at han er kongen af komboer, så vinder han oftest .
Jeg er lidt chokeret, hvordan I farer op, over, at jeg siger at spillet er simpelt. Har det ikke altid været det, der har været Street Fighters fordel, og det, der har gjort Street Fighter attraktivt? Er det ikke charmen ved SF At alle kan samle det op, og hurtigt og nemt komme ind i spillet? At spillet er så rent, og så - gentager ligemig selv - så stens - saks -papir agtigt med "kun" en eller to løsninger på de fleste situationer?
De har endda tonet Street Fighter IV en smule ned. Både Ken og Ryu har færre moves i 4´eren end de har i henholdsvis CvS2 og SFIII. Zangief har også flere moves i MvC2 end han har i SFIV.
Tilgengæld synes jeg, at de har gjort det sværere at lave kombo´er og det er ærgeligt.
Krisgebis skrev:Synes derimod Tekken og Soul Calibur virker som nogle af de mest simple. Javel der er taktiske overvejelser, men mekanikken er ikke særligt advanceret. Også derfor de er meget populære serier.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster