Xboxlife forum

Super Street Fighter IV

Alt snak om Fightingspil.

Super Street Fighter IV - er mere af det samme en god eller en dårlig ting?

God - De nye tilføjelser er geniale!
26
65%
Dårlig - Den nye version tilføjer for lidt nyt til at være interessant.
14
35%
 
Afgivne stemmer : 40

Indlægaf Kayniel » 24. apr 2010 20:35

Du har helt ret, det er overhovedet ikke dybt. Alle der kender deres moves, er lige gode.
http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf Cerialbox » 24. apr 2010 20:59

Kayniel skrev:Du har helt ret, det er overhovedet ikke dybt. Alle der kender deres moves, er lige gode.


Hihihi :D
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Indlægaf Pludderkal » 25. apr 2010 13:18

Kayniel skrev:Du har helt ret, det er overhovedet ikke dybt. Alle der kender deres moves, er lige gode.


pure win.
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


Indlægaf Krisgebis » 25. apr 2010 13:40

Alle fighting spil har da et nogenlunde standard jump-kick defend til deres karakters. At påstå det skulle være grunden til et er simpelt er direkte noget sludder. Så er alle fightere simple.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf Da Senzai » 25. apr 2010 15:55

Kayniel skrev:Du har helt ret, det er overhovedet ikke dybt. Alle der kender deres moves, er lige gode.


Heh, jeg er dog ikke helt enig i det sidste du skriver. Det kommer også an på spillernes "basic fighting skills". F. eks, hvor gode er de til at læse deres modstander?

Spillernes fysiske kvalifikationer kommer det også an på. Deres reaktionsevner, og, hvor gode de er til at læse animationer. I mine unge dage, var jeg voldsomt god til at læse animationer, men efterhånden, som jeg er blevet ældre, og spiller mindre, er jeg blevet markant dårligere, og jeg er derfor nødt til at læse min modstander, fremfor at læse figurens animationer.

Ellers er der også en anden fysisk egenskab, der gør sig gældende i især Street Fighter IV føler jeg. Hvor vild er du på fingrene? Kan du lande de mest skadende combo´er, hver gang, der er mulighed for det, og gør du det uden at lave tastefejl? Hvis Shin han giver 10 i skade, hver gang han rammer modstanderen, og Pludderkal giver 30 i skade, hver gang han rammer modstandren fordi, at han er kongen af komboer, så vinder han oftest :).

Jeg er lidt chokeret, hvordan I farer op, over, at jeg siger at spillet er simpelt. Har det ikke altid været det, der har været Street Fighters fordel, og det, der har gjort Street Fighter attraktivt? Er det ikke charmen ved SF At alle kan samle det op, og hurtigt og nemt komme ind i spillet? At spillet er så rent, og så - gentager ligemig selv - så stens - saks -papir agtigt med "kun" en eller to løsninger på de fleste situationer?

De har endda tonet Street Fighter IV en smule ned. Både Ken og Ryu har færre moves i 4´eren end de har i henholdsvis CvS2 og SFIII. Zangief har også flere moves i MvC2 end han har i SFIV.

Tilgengæld synes jeg, at de har gjort det sværere at lave kombo´er og det er ærgeligt.

Krisgebis skrev:Alle fighting spil har da et nogenlunde standard jump-kick defend til deres karakters. At påstå det skulle være grunden til et er simpelt er direkte noget sludder. Så er alle fightere simple.


Nu var det bare et eksempel. Hvad jeg mener med et dybere spil er, at der hele tiden er flere muligheder ( som ikke nødvendigvis er MEGET SVÆRERE at udføre)

EKSEMPEL Jeg spiller mod Bryan Fury i Tekken, og jeg ligger ned.

Bryan vil derfor sweepe mig. Jeg kan nu følgende:

A. Blive liggende, og tage lidt i skade
B. Forsøge at rulle til siden, for at rejse mig og launche/kaste. Lykkes det Skader jeg modstanderen. Fejler jeg (fordi at Brian ser jeg vil rulle, eller gætter på jeg vil rulle, eller fordi, at jeg ruller den forkerte vej), æder jeg en kombo
C. Rejse mig og lave reversal. Lykkes det, skader jeg modstanderen. Fejler jeg (fordi, at min timing er dårlig, Bryan læser/Gætter på, jeg vil lave reversel) æder jeg en kombo
D Rejse mig og Blokere. Jeg tager ikke noget i skade. Modstanderen tager ikke noget i skade. Dog hvis jeg bliver læst, kan modstanderen forsøge, at komme om på siden af mig.
E. Improviser!

For mig, så er SFIV et spil med færre muligheder. Jeg føler ofte, at i SFIV. Der er det meget pænere og Dun Dun DUUUUUN!!! StensSaksPapir. Der er det mere rigtigt og forkert. Sort og Hvidt. Tager jeg fejl må i gerne enlighten mig :)
Senest rettet af Da Senzai 25. apr 2010 16:11, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf fr1lund » 25. apr 2010 16:12

Da Senzai skrev:
Kayniel skrev:Du har helt ret, det er overhovedet ikke dybt. Alle der kender deres moves, er lige gode.


Heh, jeg er dog ikke helt enig i det sidste du skriver. Det kommer også an på spillernes "basic fighting skills". F. eks, hvor gode er de til at læse deres modstander?

Spillernes fysiske kvalifikationer kommer det også an på. Deres reaktionsevner, og, hvor gode de er til at læse animationer. I mine unge dage, var jeg voldsomt god til at læse animationer, men efterhånden, som jeg er blevet ældre, og spiller mindre, er jeg blevet markant dårligere, og jeg er derfor nødt til at læse min modstander, fremfor at læse figurens animationer.

Ellers er der også en anden fysisk egenskab, der gør sig gældende i især Street Fighter IV føler jeg. Hvor vild er du på fingrene? Kan du lande de mest skadende combo´er, hver gang, der er mulighed for det, og gør du det uden at lave tastefejl? Hvis Shin han giver 10 i skade, hver gang han rammer modstanderen, og Pludderkal giver 30 i skade, hver gang han rammer modstandren fordi, at han er kongen af komboer, så vinder han oftest :).

Jeg er lidt chokeret, hvordan I farer op, over, at jeg siger at spillet er simpelt. Har det ikke altid været det, der har været Street Fighters fordel, og det, der har gjort Street Fighter attraktivt? Er det ikke charmen ved SF At alle kan samle det op, og hurtigt og nemt komme ind i spillet? At spillet er så rent, og så - gentager ligemig selv - så stens - saks -papir agtigt med "kun" en eller to løsninger på de fleste situationer?

De har endda tonet Street Fighter IV en smule ned. Både Ken og Ryu har færre moves i 4´eren end de har i henholdsvis CvS2 og SFIII. Zangief har også flere moves i MvC2 end han har i SFIV.

Tilgengæld synes jeg, at de har gjort det sværere at lave kombo´er og det er ærgeligt.


Jeg vil mene at det nu altid er bedst at læse modstanderen først, for så har du ham typisk hvor du vil have ham. Comboes er fine i street fighter imo, det tager bare lidt tid at sætte sig ind i dem. De har sikkert fjernet nogle moves for at gøre det mere balanceret og er det ikke altid Tekken aka. the neighborhood championship game der har været let at gå til? Fordi så kan man jo trykke på de forskellige buttons og når så man får en eller anden button combination kan man jo sige "Wow, det er jo sejt!" street fighter kræver jo at du skal bruge sticket til andet end at bevæge sig i næsten alle special moves, og det er der mange folk der ikke kan finde ud af.

Så vil jeg da lige komme med et counter eksempel også :D

Jeg er Akuma og er lige blevet væltet ned af et sweep af endnu en Akuma.

1. Jeg kan vælge at komme op igen og lave et low block for at forhindre endnu et sweep, men der kan Akuma lave et overhead smash. Skynder jeg mig og rejse mig op igen for at blokere kan jeg nå at SRK hans overhead eller vente til hans move er færdigt, og angribe.

2. Jeg kan vælge at blocke højt, og min fjende kan vælge at sweepe mig igen, som jeg måske ikke når at blokere. (Akuma har et hurtigt sweep i forhold til Ryu fx.) Hvis jeg blokerer det, kan jeg vælge at blive siddende eller lave et move.

3. Akuma kan vælge at lave et demon flip eller bare hoppe, og det giver mig muligheden for at lave antiair, raging demon (virker vidst ikke på demon flip), SRK eller at hoppe.

4. Når jeg kommer op igen kan Akuma prøve at kaste mig og jeg skal enten hoppe eller counter-kaste ham.

5. Akuma kan prøve at SRK mig så snart jeg kommer op, rammer det mig og blokerer mig kan han hvis han har EX nok lave et FADC cancel, og så kan jeg ikke counter hans move.
Billede
fr1lund
Niveau 4
 
Indlæg: 471


Indlægaf Da Senzai » 25. apr 2010 22:10

Pro Counter eksempel, Fr1lund, og lækkert, at du sætter ord på istedet for oneliner indlæg.

Jeg har lavet en ny preordre på super, og så må I se, om I kan banke noget sense ind i knolden på mig online :)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Krisgebis » 25. apr 2010 23:09

Håber da ikke det var mig du hentyder til. Ikke fordi jeg bliver pissed, men håber da ikke jeg virker som en trold :-S

Jeg har stor respekt for dig Senzai og ved du kan krølle mig i alle fightere der findes. Men jeg er absolut ikke enig med dig i SF's simpelhed.
SF2 var simpelt, og SF4 kan godt spilles på samme måde, hvilket virker velkommende for gamle og nye spillere. Men synes der er mange nye mekanikker med, som gør det til en virkeligt dyb fighter.
SF3 er absolut heller ikke simpel.

Synes derimod Tekken og Soul Calibur virker som nogle af de mest simple. Javel der er taktiske overvejelser, men mekanikken er ikke særligt advanceret. Også derfor de er meget populære serier.

Er dog enige i nogen kritik om at SF's combo system er for svært at mestre. Var selv rigtigt glad for SSF2THDR's forsimplede special moves, og ked at af se SF4 var gået tilbage til de gamle.

Men måske er SF bare ikke din kop the? Det behøver ikke være fordi spillet er dårlig eller fordi der er noget galt med dig. Personlig har jeg ingen interesse i 3D fightere. Jeg ved ikke præcist hvorfor, men bryder mig bare ikke om (hvad der virker for mig) juglingfests. Der er selvfølgeligt mere i dem end da, men de bider simpelthen bare ikke på mig :-|
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf neonxaos » 26. apr 2010 11:22

Krisgebis skrev:Synes derimod Tekken og Soul Calibur virker som nogle af de mest simple. Javel der er taktiske overvejelser, men mekanikken er ikke særligt advanceret. Også derfor de er meget populære serier.


Guess again. Tekken 6 har efterhånden vist sig at være noget af det mest komplicerede, jeg har haft fat i - og jeg har haft fat i en del. Juggles er ikke bare juggles - det kræver timing og den rigtige launcher. Max damage potentiale kræver også, at du kan juggle i den rigtige retning og vinkel, samt evt. bære til wall. Du kan også vælge at smide modstanderen med vilje, for at tvinge dem ud i en techroll trap til wall. Der er en ufattelig mængde muligheder for at opretholde momentum i det spil, og det kræver virkelig meget at slippe fri fra. Tekken handler også utrolig meget om spacing og bevægelse.

IMO er SFIV også meget dybt, men lidt på en mere subtil måde. Mit problem er bare i al sin enkelthed, at spillets inputsystem er for utilgivende for mig. Jeg ved, hvad jeg vil - men spillet sætter en sværhedsbarriere op, som for mig er en smule overdrevet med sine 1-frame links og generelt stramme timing. That is all.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Jibla » 26. apr 2010 11:50

I forhold til at Gamestop der har udsat SSFIV til fredag den 7. - så ringede jeg lige til GAME i dag. Han vidste endnu ikke hvordan de forholdt sig til udgivelsen af spillet.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Pludderkal » 26. apr 2010 15:51

fik lige et mindre vredesanfald over udskydelsen hos gamestop. så der får de sku ikke nogen forudbestilling fra mig. havde så fat i coolshop istedet, og de har idag rykket datoen til den 29 istedet for. de fik min forudbestilling lige med det samme. glæder mig til at nikke skaller online med min balrog ;)
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


Indlægaf Kayniel » 26. apr 2010 17:13

Ken out of ten fra EGM. Jeg glæder mig til fredag.
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf Pludderkal » 26. apr 2010 17:53

Hvor får du fat i det kayniel fredag? siden det er helligdag ? butikkerne er jo som bekendt lukkede o:
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


Indlægaf Vicsage » 26. apr 2010 22:41

Vicsage
Niveau 1
 
Indlæg: 60


Indlægaf Jibla » 26. apr 2010 23:33

Så er det også bestilt hos Coolshop når butikkerne med preorder tilbud vælger at udsætte det i alt for lang tid.

Det er kun bestilt pga. en fucking awesome online del. :D
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron