Xboxlife forum

Super Street Fighter IV

Alt snak om Fightingspil.

Super Street Fighter IV - er mere af det samme en god eller en dårlig ting?

God - De nye tilføjelser er geniale!
26
65%
Dårlig - Den nye version tilføjer for lidt nyt til at være interessant.
14
35%
 
Afgivne stemmer : 40

Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Da Senzai » 14. jul 2013 10:46

Fedt

Jeg har spillet ret meget Hugo i SNK Vs. Capcom og Mugen!

Jeg køber Disc-versionen, for så har SFIV Rekorden for det spil, som jeg har købt flest gange uden, at jeg spiller det. Det er 4 gange! Så venter vi bare på, at den nyeste version af BlazBlue kommer til EU, og så tangerer den også :D

Den 5 figur er vel også en fra Street Fighter x Tekken går jeg ud fra. Det er vel derfor de har valgt de 4 andre, fordi, at de bare kan blive kopi-pastet :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf artemisthemp » 14. jul 2013 12:27

Godt at, upgrade kan gøres Digital og ikke kun Retail, siden SSF4 var et money grab
Billede
artemisthemp
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Jibla » 15. jul 2013 13:13

Yeah. Jeg fyrede lige op for SSFIVAE2012 efter at have set evo finalerne. Jeg fatter stadig ikke at combo, linke og what not i det her spil. Jeg tror ikke at jeg nogensinde lærer det. :)
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Da Senzai » 15. jul 2013 13:42

Det er også derfor, at Gen er den eneste figur jeg spiller i SFIV. Han kan nemlig Juggle, som en af de eneste. Når de andre figurer forsøger går deres arm eller ben ligen igennem modstanderen, som om, at de ikke var der!

Den største grund til, at jeg ikke spiller Street Fighter er, at jeg synes, at det er for svært at lave combo´er.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Jibla » 15. jul 2013 13:45

Gen kom også i top 8 til evo 2013, så det er et udemærket valg. :P

Yeah. Og det er svært at cancel. Det kræver åbenbart skills, til trods for at det er så casual som det egentlig er.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Krisgebis » 15. jul 2013 18:58

Jibla skrev:Gen kom også i top 8 til evo 2013, så det er et udemærket valg. :P

Yeah. Og det er svært at cancel. Det kræver åbenbart skills, til trods for at det er så casual som det egentlig er.

Hvorfor mener du, at Street Fighter er casual. Seriens popularitet skyldes vel mere dets historie (nej ikke fortællingen I spillet) og kvalitet.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Da Senzai » 15. jul 2013 19:52

Jeg kan lige komme med mening, selvom jeg ikke kan tale for Jibla.

Jibla og jeg spiller primært Tekken og Virtua Fighter, når vi gamer sammen.

Det virker altså lidt fesent at gå fra 100-200 moves per figur til 3 specials pr. figur i Street Fighter. I forhold til de spil, vi spiller har man mange færre muligheder per figur.

I Street Fighter kan du skyde, lave Anti-air, jump kick, sweep eller overhead. Det er i virkeligheden også fint, for så kan de fleste være med.

Mit problem med Street Fighter IV er, at de har valgt at tilføje et unødvendigt lag af sværhedsgrad ved at lave timingen på links og comboer svære uden nogen egentligt grund. At timingen er ekstra svær på nogle links bidrager ikke med noget. Gameplayet bliver ikke dybere af den grund.

Charmen ved Street Fighter har for mig altid været at alle kan samle en controller op og være med. Alle kan lave en hadou-ken og alle ved, hvad en shoryuken er. Det har de fjernet ved, at tilføje den ekstra lag af sværhedsgrad links har.

Så istedet for, et fair spil, hvor det er ham, der spiller bedst, der vinder, så har vi nu et spil, hvor jeg skal ramme modstanderen 3-4 gange for hver gang han rammer mig 1 gang, fordi at han har brugt 80374523890457023 timer på at øve links.

Han bør vinde fordi, at han via sine timer er blevet bedre til spillet, ikke fordi, at han via sine timer lander flere links end mig.

De har taget et spil, der var fedt fordi, at det simpelt og nemt for de fleste at være med, og forsøgt at give spillet en ekstra dimension ved at gøre det unødvendigt svært uden, at det beriger gameplayet.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Krisgebis » 15. jul 2013 20:46

Da Senzai skrev:Jeg kan lige komme med mening, selvom jeg ikke kan tale for Jibla.

Jibla og jeg spiller primært Tekken og Virtua Fighter, når vi gamer sammen.

Det virker altså lidt fesent at gå fra 100-200 moves per figur til 3 specials pr. figur i Street Fighter. I forhold til de spil, vi spiller har man mange færre muligheder per figur.

I Street Fighter kan du skyde, lave Anti-air, jump kick, sweep eller overhead. Det er i virkeligheden også fint, for så kan de fleste være med.

Mit problem med Street Fighter IV er, at de har valgt at tilføje et unødvendigt lag af sværhedsgrad ved at lave timingen på links og comboer svære uden nogen egentligt grund. At timingen er ekstra svær på nogle links bidrager ikke med noget. Gameplayet bliver ikke dybere af den grund.

Charmen ved Street Fighter har for mig altid været at alle kan samle en controller op og være med. Alle kan lave en hadou-ken og alle ved, hvad en shoryuken er. Det har de fjernet ved, at tilføje den ekstra lag af sværhedsgrad links har.

Så istedet for, et fair spil, hvor det er ham, der spiller bedst, der vinder, så har vi nu et spil, hvor jeg skal ramme modstanderen 3-4 gange for hver gang han rammer mig 1 gang, fordi at han har brugt 80374523890457023 timer på at øve links.

Han bør vinde fordi, at han via sine timer er blevet bedre til spillet, ikke fordi, at han via sine timer lander flere links end mig.

De har taget et spil, der var fedt fordi, at det simpelt og nemt for de fleste at være med, og forsøgt at give spillet en ekstra dimension ved at gøre det unødvendigt svært uden, at det beriger gameplayet.

Jeg forstår godt hvad du mener, men det vigtigste er ikke hvor mange muligheder man har, men hvor mange muligheder der er anvendelige.

Kan godt give dig ret, at den svære timing ikke er optimal, men jeg er derimod ikke enig i, at Street Fighter er at spil, der er særligt noobvenligt. De fleste kender special tricksne fra Street Fighter, fordi det er det spil de er vokset op med, Ikke fordi det er nemmere at gå til.
Den "nye" bølge af 3D fighters er derimod langt mere casual, fordi kampene er så spamming venlige og man skal have temmeligt godt styr på tekniken, inden man kan counter random spamming (når man så først kan det, virker taktikken absolut ikke, der er massere af skill involveret i spillene), så derfor er skill kurven flad i det først lange stykke tid.
I Street Fighter derimod vil en øvet person hurtigt skille sig fra en nybegynder, fordi nybegynderen ikke kan kæde angreb sammen ved tilfældige tastetryk.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Jibla » 15. jul 2013 21:40

Krisgebis, lær mig at spille Street Fighter og du er en helt! What say you!?

Jeg kan godt lide Abel! Men jeg vil gerne spille BLANKA!
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Krisgebis » 15. jul 2013 21:58

Jibla skrev:Krisgebis, lær mig at spille Street Fighter og du er en helt! What say you!?

Jeg kan godt lide Abel! Men jeg vil gerne spille BLANKA!

Er desværre ikke selv særligt godt til Street Fighter IV :(
Elsker at se dem til EVO, men toppede nok ved Street Fighter II :P
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Jibla » 15. jul 2013 22:12

Jamen, så lærer jeg det jo aldrig!
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Kayniel » 15. jul 2013 22:12

Da Senzai skrev:Charmen ved Street Fighter har for mig altid været at alle kan samle en controller op og være med. Alle kan lave en hadou-ken og alle ved, hvad en shoryuken er. Det har de fjernet ved, at tilføje den ekstra lag af sværhedsgrad links har.


yo, i kan spille tekken. Man skal bare tage Eddie og trykke på alle knapper!
http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Jibla » 15. jul 2013 22:15

Jamen, vi spiller jo allerede Tekken, og vi er ret seje til Eddy og hans datter!
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Jibla » 24. jul 2013 13:13

Er der nogen der vil spille SSFIVAE2012 med mig?! Du skal være god og kunne give tips og tricks!!!
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Super Street Fighter IV

Indlægaf Jibla » 27. jul 2013 15:52

Er der ikke nogen?!?!
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron