Xboxlife forum

SF IV Ultra Comboer på et normalt stik

Alt snak om Fightingspil.

SF IV Ultra Comboer på et normalt stik

Indlægaf Triforce » 19. okt 2009 08:29

Heysan med jer.

Har lige anskaffet mig SF IV og er generelt helt ny til alt det her 2D fighter halløj. Men havde hørt at skidtet var så balanceret så jeg tog sku chancen alligevel.

Men nu er det så at jeg ikke kan lave den her ultra combo. Selvom mit revenge gauge er helt i top. Jeg prøver at "rulle" 2 gange med stikket fra bunden til halvejs op på højre side af stikket. Men det resultere for det meste i at min Cha hopper rundt på skærmen som en syg ged i brunst.

Jeg kan godt lave super attack, så det ik fordi jeg ik kan finde ud af det (om ik andet en gang). Men hvad gør i? For der er sku da irriterende.

Håber i kan hjælp. (og helst ikke noget med "Bare køb et arkade-stik til 800 kr XD")
Each time you throw dirt you loose a little ground.
Triforce
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Halorocks » 19. okt 2009 08:37

Har spillet det ret casual et par måneder for et stykke tid siden, og det eneste tip er at prøv og prøv og prøv! Jeg gør det også med en almindelig stick og var ret ny til fighter. Jeg kan alles ultra og super nogenlunde xD
Billede
Halorocks
Niveau 6
 
Indlæg: 1358


Indlægaf Kayniel » 19. okt 2009 08:57

well, du kan jo lave super, så ultra burde ikke være sværere - kan det tænkes det er fordi du ikke bruger KKK/PPP?

ellers kan jeg anbefale at du køber et fightstick til 799,-
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf Triforce » 19. okt 2009 11:08

Hmm...okay. Jeg må bare arbejde på det. var mere hvis der var et eller andet jeg havde gjort fundamentalt forkert. Ellers må jeg droppe at spise med i en måned for at købe dette famøse stik.

Er for latterlig at det der Hori stik ik kan skaffes i DK mere... Men tak for hjælpen :)
Each time you throw dirt you loose a little ground.
Triforce
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf neonxaos » 19. okt 2009 11:44

Det lyder, som om du

a) ikke ruller hurtigt nok

eller

b) rammer for mange retninger (slå input data til i Training, så kan du se det)

eller

c) ikke rammer KKK eller PPP præcis samtidig.

Jeg anbefaler at købe et TE-stick til 1299 - det virker! XD
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Triforce » 19. okt 2009 17:34

...eller D...alle tre ting samtidig XD.

Det er jo helt åndsvagt svært på et normalt stik. Det der PPP...er det ik bare at trykke punch 3 gange hurtigt i træk?

og jeg har sku da ik penge til sådan et stik XD det er jo 2 måneders mad-bugdet for mig. min husleje slår mig ihjel på den her Bæ-SU :P
Each time you throw dirt you loose a little ground.
Triforce
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Pludderkal » 19. okt 2009 17:36

nej det er ikke bare at trykke punch 3 gange hurtigt ;) det ville resultere i et super :P

Det er alle 3 punch buttons på samme tid. den skulle som standard være mappet til din left bumper knap. KKK skulle gerne være mappet til din left trigger.
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


Indlægaf Kayniel » 19. okt 2009 17:38

check evt inde under kontrols for kkk/ppp/ex knapper.
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf Triforce » 19. okt 2009 20:46

Jamen for sultan! Nu virker det jo noget bedre end før!? XD

Mange tak for hjælpen. er stadig ik helt stiv til det. men det skal nok komme, er da blevet væsentligt bedre til det nu. Tak for det champs ;)
Each time you throw dirt you loose a little ground.
Triforce
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Pludderkal » 19. okt 2009 20:56

sig til hvis du er frisk på at spille ;) hehe.
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


Indlægaf Triforce » 20. okt 2009 16:05

Jamen du kan bare Adde mig, men jeg er mest påtaget af Tales of Vesperia pt. Men er frisk på at button-mashe lidt indtil jeg får lært det ordentligt :)
Each time you throw dirt you loose a little ground.
Triforce
Niveau 4
 
Indlæg: 308



Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster