Xboxlife forum

Mortal Kombat 9

Alt snak om Fightingspil.

Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf blomselomse » 30. apr 2011 12:26

nvm. tror jeg har luret det ;)
blomselomse
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf krig » 30. apr 2011 12:40

blomselomse skrev:nvm. tror jeg har luret det ;)


fik godt din besked :)
du må meget gerne poste hvordan du gjorde det :D Jeg kæmper selv med comboer, jeg har det svært ved at komme over 7 Hit combo :x
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf blomselomse » 30. apr 2011 12:53

Re:repost.
Noob-Saibot:
Når der står:
The bread-n-butter I use the most is Back-FP, BP, FP, BK xx Teleport Slam.
xx=cancel/cancel into/combo into.

-spiller på stick, dunno om det betyder noget, men here goes :)

jeg tæver min Back-FP, BP, FP, BK af på 1 sec, og holder øje med når animationen er mellen FP og BK, lige der lige før at mit BK blir liret af laver jeg teleportslam. Med lidt træning gætter jeg på at jeg kan lave comboen (og andre) ud fra at timing sidder på rygraden hvornår man skal gå igang med næste del.
Så "combo into" "xx" betyder altså at man skal lire næste del af comboen af på det helt rigtige tidspunkt.
blomselomse
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf blomselomse » 30. apr 2011 12:56

spiller kun noob ;)
Det er især Noobs wall comboer som (og andres, gætter jeg på, fang-ham-i-din-combo-når-han-falder-ned-fra-din-forrige-combo-string-... comboer ;) ) der kræver indøvelse :)
blomselomse
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf krig » 30. apr 2011 13:19

blomselomse skrev:Re:repost.
Noob-Saibot:
Når der står:
The bread-n-butter I use the most is Back-FP, BP, FP, BK xx Teleport Slam.
xx=cancel/cancel into/combo into.

-spiller på stick, dunno om det betyder noget, men here goes :)

jeg tæver min Back-FP, BP, FP, BK af på 1 sec, og holder øje med når animationen er mellen FP og BK, lige der lige før at mit BK blir liret af laver jeg teleportslam. Med lidt træning gætter jeg på at jeg kan lave comboen (og andre) ud fra at timing sidder på rygraden hvornår man skal gå igang med næste del.
Så "combo into" "xx" betyder altså at man skal lire næste del af comboen af på det helt rigtige tidspunkt.


hehe
tak for info..
det lyder dælme forvirrende..
trænede med Kitana i 45 min igår.. mangler lige at have et par comboer på plads så er jeg klar :twisted:
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf blomselomse » 30. apr 2011 15:07

"buffer system in the game. It's explained in this thread: http://testyourmight.com/forum/showt...-buffer-system

For whatever reason, NRS decided to include a huge negative edge and buffering window into the game. What it does, is it drastically limits your ability to perform the desired special move in certain situations. I think one of the easiest examples is with Jax.

Jax's specials are:
Dash Punch - d,f+2
Gotcha Grab - d,f+1
Wave (projectile) - d,b+2
Ground Pound - d,f+3 or d,b+3 (there's a third variant as well)

Now, try to do Jax's 1,2 combo into a special move and here's what you'll get:

1,2, d,f+1 = Dash Punch
1,2, d,f+2 = Dash Punch
1,2, d,f = Dash Punch
1,2, d,b+3 = Wave
1,2, d,f+3 = Dash Punch

As you can see by the bolded option, you don't even need to press the attack button to execute the special move. The game takes your last attack input and uses whatever movement notation to cancel into a special move. So no matter what attack button you use after the special move notation, you get the Dash Punch (or Wave, depending on the directional inputs)."

(fra testyourmight.com forum) jeg fik en nååååååååå-oplevelse da jeg læste det ;)
blomselomse
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf TerrificFalcon » 30. apr 2011 15:31

Jeg troede de fleste havde vidst at der var en gigantisk negative edge, i rimelig lang tid. Fx er 2, d, f+3 også umulig med Nightwolf (resulterer i 2,d, f+2) - til gengæld kan det også misbruges, da man kan nå at chaine 4 gange 1, d, f sammen (giver en 8-hit-combo med 4 special moves, som ikke ligefrem er helt dårligt). Man burde også kunne enhance det sidste special move, og dermed få launchet modstanderen igen (ren teori, though).

Det gælder dog ikke med alle special moves. Selv om at man ikke kan lave fx 1, d, b+3, så kan man godt lave 1, d, b+2 - i hvert fald med Nightwolf.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf Ganashatru » 3. maj 2011 16:53

Jeg har fortsat ikke modtaget mit spil, men kan nogen bekræfte om online-delen stadigvæk lagger?
Ganashatru
Niveau 4
 
Indlæg: 349


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf Zeranor » 3. maj 2011 17:28

Er der nogen der kunne være friske på lidt King Of The Hill i aften?
Det kunne sgu være god lir med danskere only, og så er latency sikkert også god! :)

Add mig gerne til friends, gametag: "RaidenOnHeroin"
Zeranor
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf blebarnet » 4. maj 2011 14:20

Lagger stadig, nogle siger de kan mærke det er blevet bedre.
De har meldt ud de er opmærksom på problemet og de arbejder på at forbedre det i løbet af et par uger.
Så må vi se om det er noget de kan overholde, de skrev det i sidste uge så der skulle i følge dem snart ske noget :)
blebarnet
Niveau 0
 
Indlæg: 28


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf krig » 4. maj 2011 14:28

OK tower challenge #251 ARRGHH!

det er Shang Tsung VS. Baraka, Sindel & Shao Khan

De første to er stort set ingen problem.. men Shao Khan volder mig store problemer... hvad gjorde i for at klare denne?

Det jeg gør mod Khan er spam fireball/EX fireball.. har været tæt på et par gange...
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf TerrificFalcon » 4. maj 2011 14:47

Jeg havde også lidt problemer med den, som jeg dog hurtigt kom over ved at lære lidt af et ground-game med de Ground Fireballs Shang Tsung har - så er det lige pludseligt ikke specielt udfordrende.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf krig » 4. maj 2011 15:57

tak for info.. jeg er dog kommet lidt tættere på ved brug af ground fireballs .. men jeg fucker nogen gange op i control input, og der er ikk plads til mange fejl med khan!

we det nemmere/bedre med et fightstick?
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf Lasborg » 9. maj 2011 18:25

Har lige fået mit fightstick i dag og jeg synes at det er uendeligt meget nemmere at styre en på et standard joypad.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Mortal Kombat 9

Indlægaf krig » 9. maj 2011 20:59

Lasborg skrev:Har lige fået mit fightstick i dag og jeg synes at det er uendeligt meget nemmere at styre en på et standard joypad.


hvilken og hvor har du købt den?
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron