Xboxlife forum

Fighting sticks - beskrivelser og anmeldelser

Alt snak om Fightingspil.

Indlægaf Narfan » 6. mar 2009 11:17

virker de fighting stick kun til SFIV?
Billede
Narfan
Niveau 3
 
Indlæg: 229


Indlægaf neonxaos » 6. mar 2009 11:25

Narfan skrev:virker de fighting stick kun til SFIV?


Nej, de fungerer i alle spil - men vær opmærksom på, at de kun har et digitalt stick (svarer til d-paddet), så du kan selvfølgelig ikke bruge dem til ret meget i fx Gears of War. De er dog fantastiske til de fleste Arcade-spil - Bomberman, Castle Crashers, Ikaruga, Mega Man - den slags. Og så selvfølgelig alle andre fightingspil.
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Citruss » 6. mar 2009 12:10

neonxaos skrev:Arh, det var da vist kun nogle få stykker, der havde de ridser.

Jeg kunne til gengæld godt tænke mig at se en oversigt over, hvor mange SE-sticks, der er problemer med. Tror også, at problemet er blevet blæst lidt ud af proportion der.


Mht TE sticks, tror jeg ikke det er minoriteten der har ridser. Alle dem jeg har snakket med, som har sådan et stick, har ihvertfald en eller flere dybe ridser. Men jeg tror ikke at man skal frygte for at det sker igen.
Citruss
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Indlægaf KIAMMI » 27. mar 2009 12:26

jeg gad godt snart se nogen TE sticks der kan skaffes!!, venter spændt på mit. nogen der ved hvornår producenten har tænkt sig at udlevere dem til forhandlerne i EU ??
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf christianmp » 27. mar 2009 13:31

Hvad er det i skal give for de fightsticks?
SE'en var billig til de 549, men TE skulle jo være kæmpe dyr.

Hvis jeg nu kan strikke et stick sammen, er der så grundlag for at starte en mindre forretning.

Fragtmanden var forbi med mine sanva/seimitsu-dele igår, men jeg var ikke hjemme.
christianmp
Niveau 7
 
Indlæg: 2347


Indlægaf neonxaos » 27. mar 2009 16:53

Vi skal give 1100-1200 kr for det. Det får du nok alligevel svært ved at gøre billigere, hvis man regner arbejdstimer med. De fleste, der fremstiller custom sticks, tager 1500+ kr. for dem, hvilket er pænt crazy. Jeg har i hvert fald ikke set det billigere...
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf christianmp » 3. apr 2009 06:34

Jeg tror sgu godt at jeg kan gøre det billigere.

Nu fik jeg splittet en controller ad, og ristet den godt og grundigt med loddekolbe og loddeting, tonsvis af små ledninger og til min utroligt store fryd, så virker lortet sgu :D

Nu skal der smides store mængder lim over lodningerne så de ikke slipper og så er det ellers om at fabrikere en kasse til hele herligheden.

Jeg har allieret mig med en gut der allerede har lidt skabeloner liggende mht udfræsninger til joystick osv.
Det bliver en hyggelig påske.


Hvad jeg dog ikke vidste før jeg gik igang med alt det her er hvor stor forskel der er de forskellige PCB's alt afhængig om man har ny/gammel wired/wireless org/3rd part.
Og det board jeg har wired up, er fra et gammel trådløst MS-pad.
Dette pad har ikke common ground, så det passer ikke out of the box med mit sanva jlf-stick. Men det kan let tilpasses ved at lave lidt ændringer i jlf-printet.

Jeg skal have tænkt lidt over at splitte controlleren mere ad, således jeg får mic-indgang, indgang til play & charge kit og evt smide lidt led-dioder i, som aktiveres i stedet for rumble effekten, så fight paddet lyser når man selv får slag.


I hele denne lange post mangler én ting... billeder, men de kommer, så snart jeg har fundet mit kamera.

god weekend.
christianmp
Niveau 7
 
Indlæg: 2347


Indlægaf christianmp » 8. apr 2009 07:55

Det fedeste stick-layout nogensinde, og det er specielt tilpasset 90% af SFIV spillere.

Billede
christianmp
Niveau 7
 
Indlæg: 2347


Indlægaf BadaBing DK » 8. apr 2009 11:00

christianmp skrev:Hvad jeg dog ikke vidste før jeg gik igang med alt det her er hvor stor forskel der er de forskellige PCB's alt afhængig om man har ny/gammel wired/wireless org/3rd part.


Jeg hoppede i PRÆCIST samme fælde. Eller det vil sige at de guides på Slagcoin ikke helt passer, da jeg havde et "nyt" wired pad, som skulle have common ground. Da jeg fik skilt lortet, så viste det sig at det havde den ikke. Jeg tror måske at det er noget EU vs US standard.

Jeg syntes at det er modigt at du tør begynde at skære i Sanwa joysticket; det turde jeg sgu ikke.

Hvordan skal dit button layout være? Der er virkelig nogle muligheder, og Slagcoin har jo blueprints til dem alle. -det er lidt som at vælge pizza på et nyt pizzaria; man vil gerne prøve det hele, men er nødt til at nøjes med én :D

Jeg glæder mig sgu til at se det enedelig produkt!
Billede
BadaBing DK
 
Indlæg: 1150


Indlægaf christianmp » 8. apr 2009 11:21

jeg bed det sure æble, og hardwirede samtlige knapper, så ingen common ground her.

Mht sanva sticket, så er det selve printet jeg vil skære lidt i. Det ødelægger lidt for fremtidige modifikationer, men det er faktisk ret simpelt.
Sanva sticket er sat op med common ground. Der løber en "trace" rundt til samtlige jordforbindelser på hver switch. Her skal jeg bare cutte forbindelsen med en hobby kniv.
Det bliver ingen skønhed, indeni ihvertfald, men det skal nok virke.

Dog vil jeg anbefale folk at bruge kynar 30awg ledning i stedet for de 1,5mm² kabler jeg har brugt, de er klumpede, svære at bøje uden at belaste lodningen og rigtig nedern at arbejde med.

Jeg præsterede endda at ødelægge min lodning i d-pad down, så der skal jeg gå via en via (<- lyder spøjst ikk?)

Jeg skal nok poste billeder når jeg igen kommer igang.


button layout er svært, til at starte med dropper jeg plexiglas og prøver mig frem med forskellige templates, og når jeg har fundet det der passer min (dårlige)spillestil, så går jeg igang med plexi.

Køb det forøvrigt i rest-kassen i din lokale bauhaus, silvan etc, der kan du få fornuftige plader til ingen penge.

Købte f.eks mdf til kasserne, (nok til 2, måske 3 sticks) for kun 30kr.

mvh Christianmp
christianmp
Niveau 7
 
Indlæg: 2347


Indlægaf BadaBing DK » 8. apr 2009 11:57

Jeg bliver nødt til at få tid til at se på det igen; det kribler jo helt i fingrene når selv du kan finde ud af det :D

Jeg tror dog at jeg vælger den nemme løsning og finder et PCB med common ground. Jeg så man kan få det der crappy madcats stick på billigespil.dk til ca 300 kroner, og det skulle være super godt at modde.
Billede
BadaBing DK
 
Indlæg: 1150


Indlægaf christianmp » 8. apr 2009 12:16

hvis du alligevel vil bruge dit non common ground pad, så kig lidt her...
PB sendt, da det kan kompromitere reglerne her på sitet.
christianmp
Niveau 7
 
Indlæg: 2347


Indlægaf BadaBing DK » 8. apr 2009 12:26

Tak for linket! Man må gerne poste der herinde, da reglen kun gælder andre danske sites (sådan jeg har ihvertfald forstået det).

http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=178461

Linket fortalte jo også hvad jeg var stødt på:

"Unfortunately there exists no more common ground pads in europe. This is sad but the truth."

Det er dog muligt at købe dette:
http://www.billigespil.dk/shop/mad-catz ... 3049p.html

Det har et PCB med common ground og 300 kroner kan man sagtens skyde efter noget der er så meget nemmere (læs. for en noob :D ).
Billede
BadaBing DK
 
Indlæg: 1150


Indlægaf neonxaos » 16. jun 2009 10:08

Så er TE-sticks ENDELIG ENDELIG ENDELIG på lager igen hos Amazon UK!

Prisen er i skrivende stund ca £155 inklusiv afgifter, moms og forsendelse. Det er pebret, som det hele tiden har været, men det er dog den vejledende udsalgspris.

Billigespil bliver ved med at sige, at de får sticks på lager til 1099 kr... men jeg tvivler. Shopto skulle også have nogle på lager til en lidt billigere penge, men jeg har ikke den store fidus til dem...

Har ventet i 6 måneder på denne tingest, og nu skal det altså være, så Amazon vinder.

Mit er ved at blive pakket lige nu.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf KIAMMI » 16. jun 2009 10:55

Held og lykke med det!!

har selv ventet siden februar...
kom så! :)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron