Xboxlife forum

Virtua Fighter 5 tråden

Alt snak om Fightingspil.

Indlægaf Jibla » 4. nov 2007 04:55

4 er til venstre. Kig på dit numpad og du kan se retningerne.

Jeg ved jo om det er et side throw, et forlæns throw, et crouch throw eller back throw. Det skal bare times så man trykker i den rigtige retning.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Da Senzai » 4. nov 2007 10:59

Jenslyn87 skrev: For han kan vel i princippet mixe dem, som han har lyst til...


Ja, men du skal tænke på. Folk plejer som regel at havde lyst til at bruge det Throw, der giver mest skade. F. eks, en Wolf spiller vil helt sikkert forsøge at lave Gaint Swing som hedder 41236+Kast, så mod ham trykker du 6 og kast. Eller 4, hvis han er på den anden side :)

Men jeg vil give dig ret i, at det ikke er nemt :)

Jeg breaker like 1 ud af 10 throws :P Jeg plejer ikke at se dem komme, før det er for sent :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Jenslyn87 » 5. nov 2007 23:21

Tak for forklaringerne begge to :)

Jeg ved at unlocke duval, eller hvad hun nu hedder. Arcade skal vist bankes igennem emd alle chars.

Jeg synes godt nok, det er et dybt spil. Sad og kørte lei-fei igennem her den anden dag i dojo og han har en milliard moves for hver stance. En ting er at kun lave dem i dojo uden stress, med instruktioner og alt den tid, man skal bruge, noget andet er rent faktisk at kunne bruge dem i praksis! Jeg kan simpelthen ikke foretille mig, man kommer til at bruge andet end en brøkdel af en chars moves. På en måde er det jo også fedt nok, da det gør, at folk kan spille den samme char på forskellige måder :)

Kan I forresten bruge defensive og offensive moves til noget? Jeg synes, der er svært at undvige... det skal times sindsygt godt, og et offensive move tager tid og sådan. Bruger I det til noget specielt?
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Jibla » 5. nov 2007 23:24

Jeg spiller Akira Yuki og han har kun 1 stance. Senzai spiller Goh som også kun har 1 stance, så dunnoer lige. Hent nogle kampe med lei fei og se hvordan de gode spiller ham.

Jeg har ikke orket at spille Arcade igennem med alle chars. Det må vente til engang internettet er gået ned.

Men yeah...jeg vil anbefale at du lærer 3-4 comboes pr. stance, som du så bruger online. Det vigtigste for mig pt er at lære hvor jeg skal slå igen, og ikke bare 2+G. Jeg står ofte bare og modtager tæsk af noobs der spammer PPK PPK etc. >_<

Jeg kan nok 4-5 comboer og launchers med Akira, som jeg veksler imellem. Jeg har ikke overskud i kampens hede til at prøve mig frem.

Men jeg vil anbefale at du tager Lei fei og giver den gas i dojo. ^^
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Jenslyn87 » 6. nov 2007 14:06

Tak for svaret. Jeg må tage det stille og roligt :D

Måske en også ville kommentere på dette fra sidste indlæg?:

Kan I forresten bruge defensive og offensive moves til noget? Jeg synes, der er svært at undvige... det skal times sindsygt godt, og et offensive move tager tid og sådan. Bruger I det til noget specielt?
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Kayniel » 6. nov 2007 16:22

nu er jeg gået i kampsport mode igen, og overvejer derfor at købe VF5.
http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf Jibla » 6. nov 2007 17:11

Kayniel skrev:nu er jeg gået i kampsport mode igen, og overvejer derfor at købe VF5.


Demoen giver desværre ikke et retfærdigt billede af VF5, men den kan da spilles. Ellers er helt sikkert værd at købe, hvis man er til den slags spil.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Kayniel » 6. nov 2007 17:21

Jibla skrev:
Kayniel skrev:nu er jeg gået i kampsport mode igen, og overvejer derfor at købe VF5.


Demoen giver desværre ikke et retfærdigt billede af VF5, men den kan da spilles. Ellers er helt sikkert værd at købe, hvis man er til den slags spil.


It's all about MP.
http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf Da Senzai » 6. nov 2007 19:07

Jenslyn87 skrev:Tak for svaret. Jeg må tage det stille og roligt :D

Måske en også ville kommentere på dette fra sidste indlæg?:

Kan I forresten bruge defensive og offensive moves til noget? Jeg synes, der er svært at undvige... det skal times sindsygt godt, og et offensive move tager tid og sådan. Bruger I det til noget specielt?


Ja! Man bruger dem til at undvige fjendens angreb! Især, hvis man som Jibla (og mig!) har svært ved, at se, hvornår, der er åbent til et angreb, når fjenden høvler PPPKPKPKPPKKKPPPPKPKKKPPPPPKKPKPKPKPKPK afsted. Så istedet for at blokere, så hopper man til siden og sparker ham i maven eller laver et kast!

Det der er svært, er at i vide hvilken retning man skal siddesteppe. Nu er jeg jo gammel Tekken 4 Champ og i de fleste 3d Fighters, der er det ligemeget, hvilken sidde man hopper til. Der skulle man bare trykke sidestep, og så var man sikker. Men det er man ikke i Virtua Figther.

Hvis du er spiller et og fjenden står over for dig med venstre fod forrest og laver et cirkel spark med bagerste ben, så skal du siddeteppe 2 (altså på numpad), for hvis du siddestepper 8, så går du ind i hans spark. Men hvis det nu var at fjenden havde højreben forrest og lavede nøjagtig samme spark, så var 8 den rigtige vej. Så man skal huske og holde øje med folks footstance.

Med hensyn til offensiv og defensiv move, så er defensiv klart nemmest at bruge, hvis det er til at undgå angreb med, hvorimod offensiv er bedre, hvis man bare vil om på siden af modstanderen eller kan forudsige modstanderens angreb i meget god tid :)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf xX Reptile Xx » 7. nov 2007 01:31

Senzai, jeg har lige fået Command Master Achievement. Så nu mangler jeg kun quest mode, men jeg er Vindicator nu. Så i den der sega arena coast, mangler jeg kun 2 personer. De kommer aldrig så jeg kan spille imod dem, er der noget jeg skal gøre for at de kommer?? Hvis du altså ved det :D

Jibla du må os godt svare, hvis du ved det :D
xX Reptile Xx
 
Indlæg: 1183

Brugeravatar

Indlægaf Jibla » 7. nov 2007 01:38

xX Reptile Xx skrev:Senzai, jeg har lige fået Command Master Achievement. Så nu mangler jeg kun quest mode, men jeg er Vindicator nu. Så i den der sega arena coast, mangler jeg kun 2 personer. De kommer aldrig så jeg kan spille imod dem, er der noget jeg skal gøre for at de kommer?? Hvis du altså ved det :D

Jibla du må os godt svare, hvis du ved det :D


Dunno, kig her http://www.xbox360achievements.org/foru ... .php?f=470

Edit: This achievement could take awhile because of the number of opponents in each arcade. As someone pointed out whoever you have defeated will have a star next to his/her name. ?

Du skal vist bare blive ved.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf xX Reptile Xx » 7. nov 2007 02:14

Takker, har fundet ud af det mangler kun 2 nu, det er dem som er defender. De kommer kun, hvis der er en tournament i den arena :D Så har jeg bar brugt flere timer på og finde dem, så kommer de kun når der er en tournament..
xX Reptile Xx
 
Indlæg: 1183

Brugeravatar

Indlægaf Jibla » 7. nov 2007 02:34

^^ Fesen achievement som jeg ca. aldrig får.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Da Senzai » 7. nov 2007 10:06

xX Reptile Xx skrev:Senzai, jeg har lige fået Command Master Achievement.


Nice Ghost! Synes de fleste af de der Time Attacks er vildt svære! Der kommer altid et eller andet trick, jeg ikke kan finde ud af. Det er mest dem, der "When xx hits press xx". Kan slet ikke den Timing, så jeg har kun klaret det med Lei Fei, da han ikke har sådan nogle :P.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf xX Reptile Xx » 7. nov 2007 10:59

Har os brugt mange time på det, der er mange gange hvor jeg bar har sat. Med en person i 30 min og til sidst måtte give op, men den der har de fedeste trick. Må nok være El Blaze, men jeg spiller med Akira Yuki i quest mode. Nu har jeg spillet 400kampe, vundet dem alle! Men jeg kunne sku ikk komme igennem hans time attack.. Den er vildt svær..!
xX Reptile Xx
 
Indlæg: 1183

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron