Xboxlife forum

Virtua Fighter 5 tråden

Alt snak om Fightingspil.

Indlægaf Jibla » 26. okt 2007 14:43

Så er spillet ude idag. Jeg har siddet og spillet i to timer og det er mega fedt. Fik lige røv af cpu'en fordi jeg skulle gennemføre med en eller anden lorte char, så holder lige en lille pause.

Men ellers er jeg MEGET tilfreds. Gameplayet er virkelig fedt og balanceret. 9/10
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Da Senzai » 26. okt 2007 23:56

Jeg har også fået spillet i dag, og købte faktisk også i dagens anledning en ny Wired Controller, så der ingen undskyldninger skulle komme fra min side af.

Jeg er faktisk meget, meget positivt overrasket over godt spillet fungere online. Tror jeg har spillet ialt 60-70 kampe (dog omkring halvdelen mod Jibla), og jeg har kun oplevet lag i 3 eller 4 kampe. Imponerende, at Sega har fået spillet til at køre så godt online.

Jeg er dog også lidt skuffet på online delen. Altså det kører så perfekt som det kan blive, men selve designet er ikke så heldigt. For det første kan man kun spille 1 mod 1. Det er også helt perfekt, når der games Ranked. Det giver så lidt lag som muligt og mere seriøst gaming. Derimod er det helt til grin, at man også KUN kan spille 1 vs 1 i PLAYER match. Jeg flere et par game invites, da jeg spillede med Jibla, og var så ærligt, at jeg ikke kunne invitere dem til vores spil. Det giver bare så meget mere, når folk sider og Råber Dragon Kick, og så OOOOOOOOOOHHHHHH!!!, når man laver et fedt move. Dumt at det ikke er med. Det dræber lidt communitiet.

Det er også for latterligt, at der ikke er ITEMS battles online. Det betyder, at hvis du vil costumize din fighter (Stor del af VF), så er du nødt til at slave dig igennem single playerdelen, og hvem gider dog det, når der er så super fedt at spille det online.

Igen, altså. Gameplaymæssigt kan du ikke sætte en finger på VF5. Man kommer ikke nærmere perfektion i et Fighter Spil. 10/10

Og så er det iøvrigt også alt for nice, at vi har en Dansker på Top 5 på WORLD Leaderboardet.

Sidst jeg tjekkede havde han Ranked 113 wins og 6 losses. Crazy. God stil, der, Lille dk 3.
Senest rettet af Da Senzai 27. okt 2007 00:11, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Da Senzai » 27. okt 2007 00:12

stingetan skrev:Kunne faktisk ikke lide demo'en :s

men det har nok noget at gøre med jeg er den dårligste taber verden nogensinde har set, såh,


Jeg lawler Hardcizzle, hvis du ikke kunne vinde over AI´en i demoen. Jeg er sikker på, at alle andre, der har prøvet demoen loller med mig. Du skal ikke tage det personligt, dog :P Jeg stinker til næsten alle spil.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Jibla » 27. okt 2007 00:24

Yeah der mangler uden tvivl et lobbysystem. Online delen og den måde de har lavet det på virker også som noget de bare lige har tilføjet. Det er der, men det er ikke super (y).

Men det ændrer ikke på at spillet er fedt, men jeg stinker helt vildt til det :/. Er vist 8th kyu med 6 wins 8 losses.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Jenslyn87 » 27. okt 2007 01:02

Jeg må sgu også se at få fikset det spil, men I har fuldstændig ret i, at et lobby-system ville være fantastisk. Selv har jeg tænkt over, om ikke man kunne lave en slags turneringer. Præmierne kunne være achievements eller blot anerkendelse online i form af en rang, badges eller lign., og så skulle det foregå sådan her, synes jeg:

Pyramide af eksempelvis 16 spillere, der så spiller 1vs1 mod hinanden. Derefter naturligvis de 8 bedste videre til næste runde, så 4, 2 og endelig en vinder. Når ens kamp var færdig, venter man så til hele den første runde er færdig hvis det er der, man er. Så starter 2. runde osv.

Helt fantastisk kunne det være, om man kunne lave tag-team battles, der enten kunne foregå med en ven online sammen mod nogle modstandere i en enkelt match eller i en turnering som førnævnte, bare tag team tekken style. Hvis man havde en kammerat på besøg, kunne han så styre en af karaktererne som guest.

Det kunne da være helt sindsygt fedt!
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Da Senzai » 27. okt 2007 07:38

Jenslyn. Det spil du taler om Hedder Dead or Alive 4. Der kan man alt det du nævner. Bortset fra, at man kun kan Tag Teamer med andre online. Dvs. ham du tagger op skal sidde ved sin egen Xbox, men ellers kan man alt det du nævner i Dead or Alive 4 :)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Jenslyn87 » 27. okt 2007 17:40

Cool nok, senzai.... bare ærgerligt demoen af VF5 rammer min smag langt bedre end doa :(

Der er så sindsygt mange spil, jeg gerne vil ha' for tiden. Damn det er altså nogle dyre måneder:

VF5, CoD4, Mass Effect, Assassins Creed er bare nogle af dem!
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf HunkyDory » 27. okt 2007 17:56

Havde købt VF5 nu, hvis ikke det var for Mass Effect og CoD4. Det ærger mig lidt, for det gør at folk bliver vilde til det, inden jeg får det.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Da Senzai » 27. okt 2007 18:11

Synes allerede, at folk er vilde til det. Eller også stinker jeg bare. Min Goh er ikke så vild, når først folk har fattet at Tech-Rolle.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Underdog Dude » 28. okt 2007 12:01

Jeg var vild med DOA3, men er lidt usikker på om VF5 er noget for mig. Hvordan foregår det med comboer og counters?
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf Da Senzai » 28. okt 2007 15:45

Underdog Dude skrev:Jeg var vild med DOA3, men er lidt usikker på om VF5 er noget for mig. Hvordan foregår det med comboer og counters?


Nu har jeg aldrig prøvet DoA 3, men går ud fra, det er ligesom 4´eren. Med hensyn til Counters, så er det sådan at, hver character har sit eget "System". F.eks i DoA var det sådan at alle characters kunne counter alt, men sådan er det ikke VF5. F. eks så Goh, som jeg spiller med.

Han har en "Counter" (Nok snarere Parry vil jeg kalde det), der hedder P+K. Det kan KUN bruges mod High Punches og Mid Punches (men ikke albuer!). Den fungerer sådan, at når modstanderen slår, så trykker du P+K, for at fjerne modstanderens arm, hvorefter, at du ved at trykke P+G griber fat i modstanderen og holder ham i "Tsukami", hvor Goh så kan rykke op til tre skridt, skubbe modstanderen væk eller forsøge at kaste ham.

Derudover har Goh 3 forskellige Sabakis. En Sabaki er et "Angreb", der kan vinde over andre angreb, hvis det er timet korrekt. F. eks har Goh et Sabaki spark, der lyder b,f+K, som kan vinde - med korrekt timing - over andre Mid og Side spark (måske kun Sidespark er ikke sikker endnu). Hvis det så er, at modstanderen ikke sparker ud efter dig, jamen så laver Goh bare et normalt spark i maven.

ALtså det er sådan, at Hver Character har sine egne Counters, Reversals, Parrys, Sabakis, Blocks (for Jeffry er den eneste, der ikke har en form for counter :P ) og hvad ting ellers hedder. Nogle Characters kan counter det meste, medens andre kun kan counter knæ og spark. Eller Punches. Altså kort sagt, så har hver Char, sit eget system med, hvordan han eller hendes Counters fungerer, hvorimod at i DoA 4, der kunne alle counter alt.


Du må lige uddybe, hvad du mener med Komboer.

DoA 4 gik kun ud på 3 ting.

Stun til Juggle, Counters, og Throws mod folk, der counter.

I VF5 er det mere sådan. Altså. Man kæmper bare. Det er så dybt, og det indeholder så meget. Figurene er så forskellige. Der er ikke fokus på en ting. Man battler bare som det ses her;

(Læg mærke til, hvor flot kastene er animeret!)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V7972z4TUuk[/youtube]
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Underdog Dude » 29. okt 2007 11:45

Okay, tak for det uddybende svar.

Det var egentlig også DoA4 jeg mente btw. ;)
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf Da Senzai » 29. okt 2007 22:42

Jeg fik spillet lidt mere VF5 igår sammen med min Homie, der har det til PS3. Det er så godt VF5. Jeg fatter slet ikke, hvad jeg har lavet inde i DoA 4. Eller den gang jeg nørdede Tekken for den sags skyld. VF5 er bare det skridt foran.

Jeg ærger mig så meget over, at jeg ikke har tid til at game de næste par uger. Især efter at havde set denne teaser http://blogs.xboxlife.dk/jibla/3235/Teaser.html...



Okay, ved godt, hvad jeg lavede i DoA 4. Det var den eneste fighter til box :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Maltéz » 29. okt 2007 23:01

Da Senzai skrev:Synes allerede, at folk er vilde til det. Eller også stinker jeg bare. Min Goh er ikke så vild, når først folk har fattet at Tech-Rolle.


Det bliver værre og værre. Først en ufatteligt kedelig VF5 Demo, derefter finder jeg ud af at man kun kan spille 1v1 Online (hvem f#"¤ fik dén idé??). Dernæst udtrykker du at man allerede er håbløst bagud nu (hvilket dog naturligvis ikke er din skyld), og sidste men ikke mindst har hver Char sine egne måder at counte på, hvilket gør at jeg aldrig bliver god til spillet, nåede ikke engang at blive god med nogle figurer i DOA4 trods 2K+ online kampe. Tror jeg springer VF5 over og finder en anden spilgenre at kaste mig over, jeg magter ikke kampspil åbenbart. :-k
Så sandt, så sandt: http://justfuckinggoogleit.com/
Maltéz
Niveau 7
 
Indlæg: 2320


Indlægaf Jibla » 29. okt 2007 23:11

Jeg synes at det er fedt at det ikke bare er standard counters som i DoA4, men hver især har deres muligheder.

Yderligere skal du tage forbehold for stance, og hvilken fod der står forrest i forhold til hvilke komboer du vil eksekvere.

Virtua Fighter er et svært fighing spil, og det kan kun betale sig at spille med en karakter, indtil man kan ALT med denne.

Dette kombineret med normale og "realistisk" juggles gør det til det bedste fighting spil jeg har spillet. Der er ikke noget tekken/DoA4 ninja juggle pis hvor man mister en milliard hp.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron