Xboxlife forum

Fighting games!"#€%&/

Alt snak om Fightingspil.

Indlægaf Da Senzai » 21. feb 2007 17:36

Jamen, forhelvede.

Tekken 5 er kun basseret på;

Poke, Block, Punish, Juggle.

Hvordan vil du nogensinde kunne buttonmashe dig til en Sejr mod folk, der kan finde ud af spillet?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf HunkyDory » 21. feb 2007 17:43

Hvis jeg spiller mod nogle der rent faktisk er gode til spillet, er det umuligt, jo vist. Men det er det sku også i DOA såvel som Tekken, og hvor langt er vi så?
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Lintrup » 21. feb 2007 19:51

Jeg forstår ikke hvordan nogen ikke kan elske UMK3.
Det spil er da så retro-fedt (Selvopfundet ord) at det gør helt ondt.
Og hvad bliver der kastet efter lyden? I XBLA udgaven er lyden da så sindsygt lækker at jeg bliver helt blød i knæende hver gang jeg Kung Lao connecter med hans overdrevet nemme 7 hit combo, og der står 40% oppe i hjørnet.
Lintrup
Niveau 5
 
Indlæg: 1084


Indlægaf Da Senzai » 21. feb 2007 21:46

Hanniste skrev:Hvis jeg spiller mod nogle der rent faktisk er gode til spillet, er det umuligt, jo vist. Men det er det sku også i DOA såvel som Tekken, og hvor langt er vi så?


Se. Der gav du selv svaret. Tekken er ikke et ButtonMasher spil, hvis folk der er gode til det, og derfor ved hvad de laver, vinder når de spiller mod ButtonMashere.

Se F.eks min Law Combo;

f,f,3+4 (eller d/f+2) -> b+2 --> 1,2,3 --> 1,2,3 -->Wall --> 1,1,1,1,2,3 --> b/d+3.

Hvordan vil du nogensinde ButtonMashe dig frem til den? Man skal fucking vide, hvad man laver, hvis man vil vinde kampe.

Eller Bryans infamøse Low Sweep til Juggle (kan ikke huske Commandoen præcist). Hvordan vil du lave shit like that med Mashing?

At påstå at Tekken kun er ButtonMashing er ligeså meget til Grin, hvis jeg påstår det samme om GoW. At hver gang man ser nogen, så skal man holde RT inde, og Rotere så hurtigt rundt man kan med Højre Analog Stick og håbe på man Headshot´er. Det er det samme. Javist, jeg får da slået nogle fuckhoveder ihjel, men du ser ikke mig vinde særlig mange Kampe, vel?

Og Ja, det samme gælder DoA. Fighting Games er bare ikke ButtonMasher spil, selvom folk meget gerne vil have os til at tro andet. Den genre indeholder bare så meget.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Enyeez » 21. feb 2007 21:52

kampspil er generelt ikke "button mashing" spil, det er bare noget spillere som er nye, eller som er fuldstændig ligeglad med spillet spiler.

tag f. eks. Eddie i Tekken 3, jeg er en OKAY spiller.. ikke amazing, men vinder over dem JEG spiller imod, hvis en eller anden knægt på 13 tager Eddie, og ikke spammer andet end Kick1 Kick2, så har han 30% chance for at vinde..
(men det har nok mest at gøre med at Eddie er en lort at sidesteppe uden om - men også at spillet er modtagelig overfor mashing)
十三 "This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
Enyeez
Niveau 4
 
Indlæg: 775


Indlægaf Da Senzai » 21. feb 2007 22:18

Med hensyn til Fighting Games er noget, der bekymrer mig utroligt meget. Min favorit genre er uden tvivl 2D fighters, men vil der komme NYE 2D fighters til NextGen konsollerne her i EU? Folk vil jo kun have Madcrazy grafik, og der er i forvejen ikke meget love tilbage for fighters herhjemme, hvilket er en skam.
Senest rettet af Da Senzai 22. feb 2007 18:01, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf xKRAELx » 21. feb 2007 22:19

Enyeez skrev:kampspil er generelt ikke "button mashing" spil, det er bare noget spillere som er nye, eller som er fuldstændig ligeglad med spillet spiler.

tag f. eks. Eddie i Tekken 3, jeg er en OKAY spiller.. ikke amazing, men vinder over dem JEG spiller imod, hvis en eller anden knægt på 13 tager Eddie, og ikke spammer andet end Kick1 Kick2, så har han 30% chance for at vinde..
(men det har nok mest at gøre med at Eddie er en lort at sidesteppe uden om - men også at spillet er modtagelig overfor mashing)



Eddie er rimeligt sløv. Tag en karakter som King og lav en masse counter mod ham, så er det hurtigt overstået :)

Eller Yoshimitsu, han har dybe sidesteps.. så sidestep og lav noget throw halløj, det tager altid godt med liv.
xKRAELx
Niveau 4
 
Indlæg: 342


Indlægaf Enyeez » 22. feb 2007 07:35

2h fighters, mangler bare noget i stil med SF Alpha, eller lign... damn... Alpha bedste SF serie til dato...
十三 "This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
Enyeez
Niveau 4
 
Indlæg: 775


Indlægaf Da Senzai » 22. feb 2007 17:59

Nemlig, men kunne I forestille jer, at der ville komme noget lignende til Xbox 360?

Kunne være vildt fedt med i nyt spil i SFA stil, bare med Guilty Gear´s Animationer og DoubleRes Grafik i HD. Kunne være alt for nice.


[youtube]http://youtube.com/watch?v=Y0dhWzbUnqg[/youtube]

(måske lidt dårlig kvalitet, men altså.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Partyboy » 22. feb 2007 18:20

Det ser godt ud, Senzai ^ Billede
Partyboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4002

Brugeravatar

Indlægaf Bergizzle » 22. feb 2007 19:21

Nu ved jeg ikke lige med Virtua Fighter, da jeg ikke har spillet det mere end en enkelt gang eller 2 på Sveriges båden da jeg var lille.
Men i Tekken vs. DoA vinder Tekken 100% sikkert, jeg spillede utroligt meget T3 da det var på ps1 og hold kæft mand det var ikke bare sådan lige til at slå en ihjel med ButtonMashing, hvis bare modstanderen vidste lidt om at blocke og counterattacke. Det var det der gjorde det så godt efter min mening. Altså på den ene side skulle der ikke meget til at stoppe et super move, og på den anden side kunne man komme igennem muren med nogle special moves, meget balanceret.
Da jeg så købte en Xbox 360 for ikke så lang tid siden, var det første jeg skulle have så et kampspil. Der var jo ikke rigtigt så meget andet at gøre end at købe DoA 4, så det gjorde jeg.
Jeg tror der gik en uge, så lagde jeg joysticket fra mig. Gul og rød knap er sku det eneste man skal bruge, og det var utroligt svært at få stoppet CPU'en så snart den kom igang, om det så er fordi controlleren ikke er specielt god til kampsport, eller jeg simpelthen bare har mistet taget er ikke til at sige, men Tekken står ihvertfald som den bedste konsol oplevelse til dato!
Bergizzle
Niveau 2
 
Indlæg: 125


Indlægaf STAF DK » 22. feb 2007 21:40

Holder med Repsak, vi skal sgu ha´nogle psyko-bokser- "jeg knalder dig NED i ringen!!!"-spil.
Fight Night er totalt yndlings, og der er heller ikke så mange figurer med lilla og / eller pigget hår og joggingbukser fra 70´erne.
Hey, de burde sq da lave et Pancrase eller UFC spil, eller noget. 8) :twisted: :D
STAF DK
Niveau 1
 
Indlæg: 65


Indlægaf Da Senzai » 21. mar 2007 21:11

tmlilja skrev:DYBT Gameplay...

Så er vi vist havnet i den forkerte genre - det er nok lige i overkanten at påstå at NOGEN spil indenfor beat-em up-genren har et DYBT GAMEPLAY...

Den var i hvert fald ny for mig...

Men gode Combos - så er jeg enig i, at Virtua Fighter er det rigtige at vente på... :)



Wtf?!

Fighting Games er da den genre med allermest dybde? (RTS og andre Strategi spil frataget måske)

Den genre indeholder så mange elementer, der skal sættes ind i.

Tager vi DoA for eksempel. Hver mand har ca 100 moves, du konstant kan vælge imellem, og kombinere som du vil.

Når modstanderen laver et angreb, så har du under et sekund til at reagere, hvorefter du så sender et af dine 100 moves afsted.

Skal jeg slå Højt, Lavt, skal jeg kaste, sidesteppe, backdashe, launche, forsøge at counter ham, dukke mig, poke, whiffe, presse ham op i hjørnet, skifte position eller bare fyre strings af? Og så videre.
Der er næsten uendeligt mange muligheder du konstant skal vælge imellem, alt efter, hvad modstanderen gør, og det samme gælder for ham. Der er bare så ufatteligt mange ting man skal holde styr på. De ting jeg nævnte er blot nogle få muligheder man har. Du skal også sætte dig ind i forskellige setups, comboer, juggles, garanterede moves, osv, der er unikke, for hver eneste character i spillet. hvorefter du skal lære, at forsvare dig imod selvsamme ting, når du spiller imod de forskellige personer.

Hvordan kan du sige, at det mangler dybde? Kan du uddybe lidt måske?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Lintrup » 21. mar 2007 21:39

tmlilja skrev:DYBT Gameplay...

Så er vi vist havnet i den forkerte genre - det er nok lige i overkanten at påstå at NOGEN spil indenfor beat-em up-genren har et DYBT GAMEPLAY...

Den var i hvert fald ny for mig...

Men gode Combos - så er jeg enig i, at Virtua Fighter er det rigtige at vente på... :)



Undskyld, men hvad snakker du om? Personligt synes jeg at fighting games er den genre med mest dybde. Der er hundredevis af muligheder, da du kan kombinere dine moves på så mange forskellige måder. Desuden er der sagtens gode Combos i DOA4. Dog er de ikke 100% sikre ligesom i Tekken, og det er det der gør Tekken så klamt, i min mening.

Fighting games er virkelig noget for rigtige mænd, da man skal have overblik, kunne klare presset og være hurtig på fingrene!
Lintrup
Niveau 5
 
Indlæg: 1084


Indlægaf Mitzurugi » 22. mar 2007 18:47

Da Senzai skrev:
tmlilja skrev:DYBT Gameplay...

Så er vi vist havnet i den forkerte genre - det er nok lige i overkanten at påstå at NOGEN spil indenfor beat-em up-genren har et DYBT GAMEPLAY...

Den var i hvert fald ny for mig...

Men gode Combos - så er jeg enig i, at Virtua Fighter er det rigtige at vente på... :)


Wtf?!

Hvem er det du har quotet :?:
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron