Xboxlife forum

Fighting games!"#€%&/

Alt snak om Fightingspil.

Fighting games!"#€%&/

Indlægaf HunkyDory » 20. feb 2007 11:48

Vi manglede et emne om "fighting games". So here it is....

Her diskutere vi:

DOA 1,2,3,4 og 5
Virtua Fighter 5
Soul Calibur
Mortal Kombat
Street Fighter
Tekken 6 (forhåbentligt)

osv.
--------------

Jeg starter ud med nogle spørgsmål:

Er der nogle der har hørt noget til Tekken 6 på 360eren?
Hvornår kommer Virtua Fighter og hvilket spil ligger det mest op af, DoA eller Tekken?
Hvornår udkommer Soul Calibur?

Og det store spørgsmål: Hvilket kampspil er bedst efter jeres mening? - Hvilke forskellige kvaliteter har de individuelle?
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Vinterbird » 20. feb 2007 12:03

Tekken 6 er et rygte IGN har startet, der er INTET bekræftet fra nogen. Altså er Tekken 6 PS3 eksklusivt indtil andet er bevist.

Virtual Fighter kommer den 23. marts til PS3 og i slutningen af til 360. VF5 minder mest om DoA, da Tekken er ren buttonmash.

Soul Calibur 4 har vist kun været rygtet, omend om produktion på SC4 er begyndt vides ikke.

Bedste kampspil:

Virtual Fighter. Den serie har altid haft mest dybde, pæneste grafik (imo), og haft et gameplay som belønner det taktiske spil, og ikke sindssyge buttonmashers.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf HunkyDory » 20. feb 2007 12:05

Der er da heller ikke meget "buttonmash" i DOA. Og der slipper man enda for at have våben. :)
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Lintrup » 20. feb 2007 15:29

Jeg kan meget godt lide DOA. Det der med combo thorws, og counters er bare alt for fedt, synes jeg.
Dog er Mortal Kombat også ekstremt fedt. Det er så dejligt voldigt.
Lintrup
Niveau 5
 
Indlæg: 1084


Indlægaf Crueltylizer » 20. feb 2007 16:15

Jeg er mest til DoA, gode simulations (Cloth osv), rigtig fede interaktive miljøer, som rigtig mange fighting spil mangler.

Det er trist at skulle lukkes ind i en ring og kun være istand til at kæmpe der.
Crueltylizer
Niveau 7
 
Indlæg: 3966


Indlægaf Lintrup » 20. feb 2007 16:28

Crueltylizer skrev:Jeg er mest til DoA, gode simulations (Cloth osv), rigtig fede interaktive miljøer, som rigtig mange fighting spil mangler.

Det er trist at skulle lukkes ind i en ring og kun være istand til at kæmpe der.


Haha.
Har du nogensinde set håret i det spil?
Det er bare gået galt.
Lintrup
Niveau 5
 
Indlæg: 1084


Indlægaf Partyboy » 20. feb 2007 16:28

Glæder mig meget til Virtua Fighter 5.
Som Vinterbird sagde;

Vinterbird skrev:Den serie har altid haft mest dybde, pæneste grafik (imo), og haft et gameplay som belønner det taktiske spil, og ikke sindssyge buttonmashers.

Jeg er enig med hans lille 'andmeldelse', men det hedder da Virtua* fighter, right?
(Ikke for at være flueknepper, men mest for at det er det samme spil vi snakker om! ;) )
Partyboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4002

Brugeravatar

Indlægaf Vinterbird » 20. feb 2007 16:31

Partyboy skrev:Glæder mig meget til Virtua Fighter 5.
Som Vinterbird sagde;

Vinterbird skrev:Den serie har altid haft mest dybde, pæneste grafik (imo), og haft et gameplay som belønner det taktiske spil, og ikke sindssyge buttonmashers.

Jeg er enig med hans lille 'andmeldelse', men det hedder da Virtua* fighter, right?
(Ikke for at være flueknepper, men mest for at det er det samme spil vi snakker om! ;) )


Yup, Virtua (uden l). My bad.

Men VF5 bliver en fantastisk oplevelse, og når Sega kan lave noget stabilt netkode, så bliver VF6 fantastisk online.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf Partyboy » 20. feb 2007 16:36

Vinterbird skrev:Yup, Virtua (uden l). My bad.

Men VF5 bliver en fantastisk oplevelse, og når Sega kan lave noget stabilt netkode, så bliver VF6 fantastisk online.


Super.
Kan godt lide Sega, da de ligesom, hvis alle forstår mig, laver rigtige/hyggelige spil, da jeg lige så en lille gameplay video, og ja, musikken er meget Sonic agtigt, som fra gammel dage, og der var der en større spil-hygge efter min mening. Og jeg kan godt lide at Sega holder stilen, i mange af deres spil.

Det heller ikke kun musikken jeg lade det falde på.
Grafikken er også flot og dejlig nem at se på, de har formået at gøre den pæn + ikke alt for avanceret.
Partyboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4002

Brugeravatar

Indlægaf Gamemakerman » 20. feb 2007 16:38

Soul Blade og Calibur 2 er klart de bedste fighters jeg har spillet. Tekken 6 ser fint ud, men er lidt skuffet over det jeg har set af grafikken so far. DOA 4 var ret godt, men manglede bare en ordenligt netkode. VF serien har jeg aldrig prøvet dersværre, men glæder mig til VF5, dog så ser grafikken en tand for shiny ud.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf HunkyDory » 20. feb 2007 16:51

Jeg syntes ellers at VF5 er det fighting-spil hvor de forskellige charecters ser bedst ud, af det vi har set af next gen.

http://media.xbox360.ign.com/media/748/ ... ids_1.html

http://media.ps3.ign.com/media/641/641054/vids_1.html

Også bevægelserne og banedesign er rigtig fedt i det spil. Men nu må vi jo se på hvad det nye DOA har at byde på, og om VF5 bliver ligeså flot til 360eren som PS3.
Senest rettet af HunkyDory 20. feb 2007 17:02, rettet i alt 1 gang.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Re: Fighting games!"#€%&/

Indlægaf Da Senzai » 20. feb 2007 17:01

Hanniste skrev:Hvornår kommer Virtua Fighter og hvilket spil ligger det mest op af, DoA eller Tekken?


Virtua Fighter 5 udkom i midten af sidste år, men skulle komme til 360 i slutningen af i år.

Jeg vil egentlig ikke sige at Virtua Fighter ligger op af nogle af dem, da det er merkant anerledes. Det ligger dog nok mest op af Tekken, da Virtua Fighter er meget Mekanisk i Gameplayet, hvorimod af DoA er meget mere flydende. Styringen i VF er også ligesom DoA, altså en Knap til slå, en til spark, og en til block.

Hanniste skrev:Og det store spørgsmål: Hvilket kampspil er bedst efter jeres mening? - Hvilke forskellige kvaliteter har de individuelle?


Skal det være mellem Tekken, DoA og VF. Så må det være Dead or Alive. Det er utroligt Velafbalanceret og Sjovt :)

Jeg har altid været hardcore tekken fan, og kom da også Top 8 ved DM i Tekken 4 for år tilbage, men Tekken døde for mig ved 5´eren. Det var brokent og det var blevet alt for nemt at lave sindssyge Garanterede Juggles, der fjerner halvdelen af dit liv. Alt for latterligt. Virtua Fighter er også rigtigt fedt, og er også spillet bag en af mine all time Favorit Karakterer, nemlig Goh. Han er så fucking Cool. Virtua fighter er rigtigt, rigtigt godt. Desværre synes jeg bare, at Persongalleriet er utroligt kedeligt i Virtua Fighter.

Men Generelt så er jeg mere til 2D fighters, og mit All time favorit Fighting Game er Marvel vs Capcom 2 til PS2

Vinterbird skrev:VF5 minder mest om DoA, da Tekken er ren buttonmash.


Der tager du fejl. Det er omvendt. Dead or Alive er meget mere tilgivende over for ButtonMashers end Tekken. I Dead or Alive er der nemlig kun en knap til hvert spark eller slag i en "string", hvorimod i Tekken er du nødt til at vide, hvad du trykker på, da du reelt set skal ramme den rigtige knap ud af 3 til slag og 3 til spark, når du skal lave strings.

Tekken er nemlig bygget op omkring, at der er en knap til hver legemsdel. F.eks, hvis din person slår med højre arm skal du trykke på knappen for højre arm, og hvis personen slår med begge arme i Stringen, så skal du trykke på både knappen for højre og den for venstre arm samtidigt før din mand fortsætter med at angribe.

Dvs i DoA skal du holde Styr på to knapper, når du masher og i Tekken skal du holde trykke på den rigtige ud af "seks" knapper for at få noget ud af din mashing.


Vinterbird skrev:Men VF5 bliver en fantastisk oplevelse, og når Sega kan lave noget stabilt netkode, så bliver VF6 fantastisk online.


Problemet er vel ikke så meget netkoden, men mere Virtua Fighter "Enginen". I Virtua Fighter er der nemlig en del "Just Frame" moves, som er rigtigt svære at lave. At et Move er "Just Frame", betyder, at du skal indtaste Kommandeon for movet inden for f.eks 5 Frames, hvilket er pissesvært i sig selv, og så når man spiller det online, så hvis, der bare er en smule delay, så kan det ikke lade sig gøre.

Så hvis VF skulle laves online, så er de nødt til at droppe just frame i spillet :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf HunkyDory » 20. feb 2007 20:12

Tekken er da langt lettere at Buttonmashe. I DoA skal man altid vide nogenlunde hvad man gør, selvom der kun er de to knapper istedet for 6.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf xKRAELx » 21. feb 2007 10:41

Hanniste skrev:Tekken er da langt lettere at Buttonmashe. I DoA skal man altid vide nogenlunde hvad man gør, selvom der kun er de to knapper istedet for 6.


Ej ej ej ej, der tager du helt fejl 8)

Jeg har for nyligt investeret i en xbox360 og har også DoA4, og jeg kan _INTET_ lave i det spil, fordi jeg er vant til Tekken. De moves du kunne i Tekken er simpelthen for avancerede i forhold til Xboxen. Jeg ved godt det strider mod al logik, men det er sådan jeg føler det.

Jeg gad godt se dig "buttonmashe" Tekken og så rent faktisk lave noget fedt. Det virker derimod rimeligt okay i DoA 4, med hende "eddy"-kvinden, der laver det der capoeira halløj, hun kan mashes.

Tror ikke du kan finde en i Tekken det kan gøres ved på samme måde, udover måske hwoarang.
xKRAELx
Niveau 4
 
Indlæg: 342


Indlægaf STAF DK » 21. feb 2007 10:55

Tekken stinker, sådan er Leif bare.
I.K.+ Styrer!!! 8) 8) 8)
STAF DK
Niveau 1
 
Indlæg: 65


Næste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron