Xboxlife forum

Tømmermændene: Hvor godt var GTA egentlig? SPOILERS!

Forum til snak om Grand Theft Auto IV.

Tømmermændene: Hvor godt var GTA egentlig? SPOILERS!

Indlægaf BadaBing DK » 20. maj 2008 11:19

Nu hvor den værste hype om GTA har lagt sig, kan vi måske begynde at reflektere over hvor godt GTA reelt var.

Jeg var selv hooked på historien og gennemførte det også. Jeg syntes dog ikke om Niko, men der var masser af andre fede karakterer i spillet. Jeg syntes klimaks i historien er fladt og kort, da skurken er latterlig og en svækling.

Jeg syntes at historien var AAAALT for nem, der lå jo healthpacks og armors overalt i de missioner der skulle forestille at være svære. De to baner jeg havde størst besvær med var 1) den bane hvor man skulle køre Porchen i det race med Brucie. Jeg blev VED med at blive påkørt bagfra og ryge ned på de latterlige togskinner i slutningen af racet. 2) Den bane hvor man skulle kidnappe hende tøsen. Jeg troede at man skulle køre hurtigt for at undgå at hun hoppede ud af bilen eller man blev opdaget af politiet, og hver gang hun hev i rattet kørte jeg galt eller så kom der tilfældigvis en politibil kørende forbi og så var det slut. Resten af banerne var sgu overraskende nemme! De skulle have haft et hardcore mode, som ikke havde autoaim og bare ikke var så nemt.

Min lillebror har været stort fan af Vice City og San Andreas og da jeg så/hørte ham spille, så gik det op for mig hvor meget RockStar har begrænset sandbox'en i GTA4. Hvorfor har de fjernet det lille en-mands fly, opkøb af ejendomme, brandbil/ambulance missioner (ambulance var noget af det FEDESTE pga sværhedsgraden), customize sine biler og fjernet faldskærmen? Hvorfor er der kan man ikke købe mere tøj i butikkerne, og slet ikke tøj der kan få Niko til at se bare en LILLE smule cool ud. Det ser ud som om at Rockstar havde en god idé med tøjet, for i russer butikken kan man både købe hatte og solbriller, men i de senere butikker kan man ikke købe nogle af disse. Hvorfor begrænser de sandbox'en, som GTA altid har været kendt for? Hvorfor har de overhovedet pengesystemet i GTA4, når du ikke kan bruge dine penge på en skid (jeg havde 800k da jeg havde gennemført spillet, og jeg fravalgte endda penge-løsningen til sidst)?!

Jeg syntes desuden at tilføjelsen af dart og bowling er noget af det mest ligegyldige, pga at det er så nemt.

Onlinedelen er fed nok på papiret, men det er SÅ dårligt udført. *loading* *player dropped* *loading* *tilbage til singleplayer* *loading*. Hvorfor kan man ikke fortsætte med at fx spille Cops n' Robbers, uden at skulle blive smidt tilbage til lobbyen efter hver kamp. Hvorfor kan man ikke vælge KUN at ville spille ranked uden autoaim? Elendig brug af Live. Loading helvede uden lige og for at være ærlig; online-delen bliver sgu hurtig kedelig..

Er jeg den eneste der, set i bakspejlet, er lidt skuffet? Det er ihvertfald IKKE et 10/10 spil i min bog!
Billede
BadaBing DK
 
Indlæg: 1150


Indlægaf chateque » 20. maj 2008 11:20

husk lige at skriv spoiler.. jeg fik da i hvert fald lige en spoiler i hovedet der!
chateque
Niveau 7
 
Indlæg: 2252


Indlægaf BadaBing DK » 20. maj 2008 11:23

chateque skrev:husk lige at skriv spoiler.. jeg fik da i hvert fald lige en spoiler i hovedet der!


Well, læs lige overskriften igen ;)
Billede
BadaBing DK
 
Indlæg: 1150


Indlægaf Électrodude » 20. maj 2008 11:34

godt jeg ikke havde købt den :) jeg var selvfølelig skeptisk over den da spillet blev annonceret...

Jeg tror sgu ikke at Rockstar kan blive ved med at skabe nye ting til deres Gta franchise konstant... De er nødt til at lave noget drastisk vis der skal være liv i den.
Eject - Operation: Shut The Fuck Up!
Électrodude
Niveau 4
 
Indlæg: 553


Indlægaf expose » 20. maj 2008 11:46

Jeg kan rigtigt godt lide Niko som karakter og syntes rockstar har taget en god beslutning i og med at de har modnet spillet en smule.

Jeg blev dog ikke "blæst" væk af oplevelsen.
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf VilhelmNielsen » 20. maj 2008 12:52

Jeg synes helt klart det er det bedste GTA i hele serien. Det spil kommer til at ændre hvordan spil vil blive opfattet og dømt i fremtiden (i hvert fald fra min side).
"Nutricious and Delicious!" - Arring.
VilhelmNielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 708


Indlægaf lionel » 20. maj 2008 12:56

Jeg synes heller ikke det er et 10/10 spil. Skuffet mig på mange måder..
Billede
lionel
Niveau 5
 
Indlæg: 1158


Indlægaf Stinger » 20. maj 2008 13:15

Lige sakset fra en anden post på forum.

Jeg er simpelthen BLÆST VÆK af hele historiens dybde i GTA4. Det er taget til et helt nyt niveau sammenlignet med de tidligere spil. Man kommer virkelig til at holde af Niko. De andre spil har haft intetsigende hovedpersoner som kun tænkte på bling bling - her nærmer man sig næsten det tilhørsforhold der blev knyttet til Solid Snake tilbage i MGS1. (Og slutningen minder meget derom, med at man skal vælge hvilken af ens venner der dør).

Vil våge at påstå at spillet her har flere episke øjeblikke og velskrevne dialoger end flertallet af Hollywoods A-film for tiden.

Slutningen er virkelig rørende og faktisk ulykkelig ligemeget hvad man vælger. Meget ironisk at det sker på happiness island, får Niko er en ødelagt mand da spillet er gennemført.

Elsker at han slutter af med at sige" Is this the dream were are looking for" og så ryste sagte på hovedet.

Hatten af for R*
Stinger
 


Re: Tømmermændene: Hvor godt var GTA egentlig? SPOILERS!

Indlægaf skitzofraen » 20. maj 2008 13:15

BadaBing DK skrev:Nu hvor den værste hype om GTA har lagt sig, kan vi måske begynde at reflektere over hvor godt GTA reelt var.

Jeg var selv hooked på historien og gennemførte det også. Jeg syntes dog ikke om Niko, men der var masser af andre fede karakterer i spillet. Jeg syntes klimaks i historien er fladt og kort, da skurken er latterlig og en svækling.

Jeg syntes at historien var AAAALT for nem, der lå jo healthpacks og armors overalt i de missioner der skulle forestille at være svære. De to baner jeg havde størst besvær med var 1) den bane hvor man skulle køre Porchen i det race med Brucie. Jeg blev VED med at blive påkørt bagfra og ryge ned på de latterlige togskinner i slutningen af racet. 2) Den bane hvor man skulle kidnappe hende tøsen. Jeg troede at man skulle køre hurtigt for at undgå at hun hoppede ud af bilen eller man blev opdaget af politiet, og hver gang hun hev i rattet kørte jeg galt eller så kom der tilfældigvis en politibil kørende forbi og så var det slut. Resten af banerne var sgu overraskende nemme! De skulle have haft et hardcore mode, som ikke havde autoaim og bare ikke var så nemt.

Min lillebror har været stort fan af Vice City og San Andreas og da jeg så/hørte ham spille, så gik det op for mig hvor meget RockStar har begrænset sandbox'en i GTA4. Hvorfor har de fjernet det lille en-mands fly, opkøb af ejendomme, brandbil/ambulance missioner (ambulance var noget af det FEDESTE pga sværhedsgraden), customize sine biler og fjernet faldskærmen? Hvorfor er der kan man ikke købe mere tøj i butikkerne, og slet ikke tøj der kan få Niko til at se bare en LILLE smule cool ud. Det ser ud som om at Rockstar havde en god idé med tøjet, for i russer butikken kan man både købe hatte og solbriller, men i de senere butikker kan man ikke købe nogle af disse. Hvorfor begrænser de sandbox'en, som GTA altid har været kendt for? Hvorfor har de overhovedet pengesystemet i GTA4, når du ikke kan bruge dine penge på en skid (jeg havde 800k da jeg havde gennemført spillet, og jeg fravalgte endda penge-løsningen til sidst)?!

Jeg syntes desuden at tilføjelsen af dart og bowling er noget af det mest ligegyldige, pga at det er så nemt.

Onlinedelen er fed nok på papiret, men det er SÅ dårligt udført. *loading* *player dropped* *loading* *tilbage til singleplayer* *loading*. Hvorfor kan man ikke fortsætte med at fx spille Cops n' Robbers, uden at skulle blive smidt tilbage til lobbyen efter hver kamp. Hvorfor kan man ikke vælge KUN at ville spille ranked uden autoaim? Elendig brug af Live. Loading helvede uden lige og for at være ærlig; online-delen bliver sgu hurtig kedelig..

Er jeg den eneste der, set i bakspejlet, er lidt skuffet? Det er ihvertfald IKKE et 10/10 spil i min bog!


Er helt enig i, at det ikke er et 10/10 spil (nok nærmere 8/10)

Og ja de har sgu fjernet en del som jeg ikke ser nogen berettigelse i at fjerne (f.eks faldskærmen, pimpe sin bil og garager)

de små mini-games synes jeg er meget fede, dog fatter jeg ikke, at der ikke er en "mini-game mode" online, så man kan spille dem mod rigtige mennesker...

Online delen synes jeg tilgengæld er super fed, og har ikke oplevet et eneste problem deri (Det kører uden nævneværdi lag, og jeg har ikke mistet forbindelsen en eneste gang)
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Spartan117 » 20. maj 2008 13:26

Jeg synes hele singleplayerdelen er fantastisk, alt levede op til mine forventninger, og Niko er efter min mening den bedste karakter i GTA til dato.
MEN multiplayer har været en skuffelse for mig, der er så mange problemer med lag og andet lort at det ofte ødelægger oplevelsen for mig, jeg bryder mig heller ikke om den måde men joiner spil på og at man nogle gange bare bliver tvunget til at være host. Det kan være sjovt når det hele virker, men efter min erfaring er det desværre sjældent.
Spartan117
Niveau 7
 
Indlæg: 2676


Indlægaf Elgaard » 20. maj 2008 13:27

Jeg er enig med BadaBing, jeg blev også ret skuffet over GTA4.

Jeg er ellers stor fan af GTA serien, men jeg syntes at Rockstar har skudt langt forbi med GTA4. Bevars, spillet er da meget sjovt, men det føles bare ikke rigtigt som et GTA spil.

Hvor er den variation og opfindsomhed vi så i de gamle spil?
I San Andreas lavede man ALT muligt forskelligt i missionerne... Hvem glemmer "Stjæl en høstmaskine, og kværn en flok bonderøve med den på vejen væk." eller "Skyd ved igennem et militærdepot, stjæl en helikopter og brug den til at stjæle en pengetransport".... Man kunne blive ved. Opfindsomheden var utrolig.

I GTA4 er missionernes opskrift ca: "Kør derhen. Skyd ham/dem. Slip væk fra Politi. Slut." - Der er små og enkelte variationer af den formular, og kun ganske få missioner der skiller sig helt ud fra den.


Det skal ikke forståes sådan at jeg ikke kan lide GTA4, for det kan jeg skam godt. Men for mig at se kunne spilles ligeså godt have heddet alt andet end "GTA", for det mangler virkelig så mange af de ting der gjorde de gamle spil fede.

Jeg vil nok selv give det 8/10.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Indlægaf skitzofraen » 20. maj 2008 13:52

Spartan117 skrev:Jeg synes hele singleplayerdelen er fantastisk, alt levede op til mine forventninger, og Niko er efter min mening den bedste karakter i GTA til dato.
MEN multiplayer har været en skuffelse for mig, der er så mange problemer med lag og andet lort at det ofte ødelægger oplevelsen for mig, jeg bryder mig heller ikke om den måde men joiner spil på og at man nogle gange bare bliver tvunget til at være host. Det kan være sjovt når det hele virker, men efter min erfaring er det desværre sjældent.


Jeg er rimligt overbevist om, at grunden til man nogen gange bliver valgt som host, er fordi spillet selv leder efter den med den bedst mulige forbindelse hvis hosten f.eks quitter...

Jeg har ingen problemer oplevet online, hos mig kører spillet online 99% af tiden ligesom det gør offline (sker engang imellem at der er lidt lag, men det er meget sjældent jeg oplever det) Jeg har ikke oplevet at blive smidt af en eneste gang... Folk må enten have en dårlig forbindelse eller måske er deres router/internet indstillinger ikke sat ordentligt op... hos mig kører det ihvertfald som det skal...
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Durazell » 20. maj 2008 14:23

GTA IV er det første jeg spiller af serien. Sådan som det er rost til skyerne som et free roaming spil hvor du kan gøre alt og selv vælge hvad du ønsker at gøre. Hvad skal jeg sige? Jeg mega skuffet. Der er ikke et skid free roaming over det. Der er én luset diner som er åben de først 20% af spillet. Og alle bro'er er spærret. For mig betyder free roaming at jeg kan gå ind i alle de butikker, diners osv. jeg møder på vi vej. Ikke bare dem som lige er unlocket, med de liniære missioner jeg er kommet igennem. Der er mere free roaming over Gun, "Viking Battle for Asgaard" for slet ikke at nævne Oblivion, hvor du kan udfører mission i den orden du synes. Du kan skifte mellem missioner og så videre.

Uha det skulle være så afvekslene. Orr slap af. Der er intet afvekslende i at stjæle 30 biler eller køre rundt og afleverer pakker med narko. Det er det samme igen og igen. Ringe, hente en eller anden idiot, køre i en slingre mobil, skyde og afleverer idiot igen. Heldigvis der styring af køretøjer håbløs sammen samtidig med at udviklerne tilsyneladende mener det er en feature at det er spilleren som skal kæmpe med at få kamara vinklen på plads.

GTA IV er enformingt, med grafik fra sidste århundrede, latterlige kamara vinkler og en uinspireret liniær missions opbygning. De 3-4 engelske blade jeg har set giver det 10 af 10 og også danske anmeldelser er utrolige rosende, hvilket er uforståeligt. Andre spil som har de samme features bliver sablet ned for at være ensformige og liniære.

Og det er bare singleplayer delen. Mulitplayer er da helt til grin. Hvad har de brugt på det? 2 dage?

Jeg tror kun anmeldelserne er lavet af dem som fra spillet de 3 foregående spil og synes de var fede. Så er det klar at man er villig til at se igennem fingre med gameplay og opbygning fra det forrige årtusinde.

GTA IV er indtil dato det mest overratede spil til Xbox 360 overhovedet. Selv Halo3 var væsentligt tættere på hypen og ikke nær så overrated som GTA IV.

BIG time hang-over. GTA IV et spil jeg måske gider spille igennem.
Intet er umuligt for den der ikke skal gøre det selv.

Billede
Durazell
Niveau 5
 
Indlæg: 810


Indlægaf Stinger » 20. maj 2008 16:59

Durazell skrev:. Og alle bro'er er spærret.


Heldigvis der styring af køretøjer håbløs

GTA IV er enformingt, med grafik fra sidste århundrede,

Mulitplayer er da helt til grin. Hvad har de brugt på det? 2 dage?

gameplay og opbygning fra det forrige årtusinde.



Hmmm... :roll:

Guess you can't win them all
Stinger
 


Indlægaf BadaBing DK » 20. maj 2008 19:10

Stinger skrev:Vil våge at påstå at spillet her har flere episke øjeblikke og velskrevne dialoger end flertallet af Hollywoods A-film for tiden.


GTA4 har nogle lækre dialoger i ny og næ, men der er satme også mange der er totalt til grin. Fx hvor man er inde og røve banken med de irish lads: De nævner hinanden ved navn og fucker op i maskeringen. Dét er noget vi bare har set 200 gange i diverse B-film. Måden den mission blev leveret på, skuffede mig utroligt meget (og det var endda en nøgle mission).

Klimaks hvor man står med valget for at få hævn til sidst, er også vildt ringe leveret. Hvem fanden ønsker hævn over sådan en taber/junkie/bums? Jeg syntes ihvertfald ikke dét valg bragte nogle følelser eller tanker frem. Jeg var fuldstændig ligeglad med ham gutten. Jeg har lige set Gone Baby Gone, hvor man bliver præsenteret for nogle virkelig svære problemstillinger og man bliver tvunget til at gå med kompromis med sig selv.

En af de missioner som fik mig frem i stolen i et par minutter var den hvor man skal flyve med Little Jacob og skyde den helikopter ned. Men banen er alt for kort og alt for nem (og hvorfor må jeg ikke pløkke ham ned med den RPG?!). Preanimated cutscene og slut. Banen hvor man skulle kidnappe hende tøsen havde også været fed hvis man skulle køre hurtigt og hun blev ved med at hive i rattet, men man skulle bare lige vente på at Niko bankede tøsen i brædderne og så kunne man køre i fred -.-

Jeg håber personligt at Rockstar går tilbage til arkadestilen, og åbner OP for sandbox'en i stedet for at lukke den ned, i de fremtidige GTA spil. GTA4 historien havde IMO funket 100 gange bedre, hvis den var lavet til et lineært singleplayer spil.
Billede
BadaBing DK
 
Indlæg: 1150


Næste

Tilbage til GTA

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron