Xboxlife forum

Rock Band Blitz-tråden

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf heinstach » 26. aug 2012 18:19

Rock Band Blitz udkommer på onsdag.

Denne tråd er for alle, der har slået en af Terrificy's hiscores, men også for alle andre, der spiller Rock Band Blitz eller blot ønsker at vide noget/ytre sin mening om spillet.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 26. aug 2012 18:39

Haha, nice one.

Jeg bør lige informere folk om, at det er en utroligt god idé at bruge Rock Band World appen på Facebook, da man så får flere mønter, samt at man får adgang til "Goals", som igen kan give flere mønter - mønter skal bruge til at "leje" power-ups, som der skal betales for hver gang man spiller en sang, så det kan være en god idé, medmindre man vil være nødt til at spille en sang uden et power-up fra hver af de tre kategorier.

Det er også ret fedt at have nogle sjove udfordringer at gå efter, fx er jeg lige pt. ved at finde 5 ukendte sange med en parentes i titlen (og så får jeg jo spillet en masse sange imens, så det er win-win). Hvis I, ligesom mig, egentlig ikke gider at bruge jeres egen profil til det, så kan I jo bare lave en ny (hedder personligt Jonah Mould fra nu af).

Er lige pt. nr. 1 på 7 ud af 25 af sangene, forresten, så I kommer bare an ;)
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf heinstach » 26. aug 2012 18:50

Ja, Facebook-integrationen er virkeligt vellykket!
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 26. aug 2012 18:57

Ja, det tør siges. Har indtil videre fundet 2 af de fem sange - Stronger (What Doesn't Kill You) og (If You're Wondering If I Want You To) I Want You To af Weezer, hvoraf jeg dog ikke har sidstnævnte. Ret god måde at opfordre folk til at købe dem, dog.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf Psymatiq » 26. aug 2012 19:30

Kun jer der har det indtil på tirsdag. Er dog mere efter de 25 sange end spillet selv.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 26. aug 2012 20:11

Glædet mig til spillet. Har spillet PSP versionen i MANGE timer, og har nydt gameplayet. Bliver sjovt og banke jeres highscores ;-)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf heinstach » 26. aug 2012 20:36

En sang med parentes: Har lige spillet en, der hedder Come Up And See Me. Mener at den fulde titel er Come Up And See Me (Make Me Smile).

Fed sang i øvrigt, som Duran Duran har lavet en cover-version af.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 26. aug 2012 20:45

Synes faktisk de har ramt utroligt godt med soundtracket, når man tænker over det. Der er jo helt crazy - de kunne bare have inkluderet 25 dårlige sange, i princippet, men næh nej. For det første vender både Spoonman og Give It Away tilbage, endda i RB3-udgaver - halløjsa Pro Drums på Spoonman og keyboard på Give It Away.
Det er næsten utroligt at Cult of Personality ikke har været med i Rock Band endnu. Skidefedt nummer, og lækre guitarsoloer. Jessie's Girl har jeg godt nok også gerne ville se i Rock Band længe, og Death on Two Legs er jo også et super nummer. Bedste single fra Foo Fighters nyeste (These Days), et OK Iron Maiden nummer og så intet mindre end One Week af Barenaked Ladies. Nøj, det er jo karaoke-nummeret over alle, når man er ved at drikke sig en kæp i øret, fordi at teksten er skør.
Er faktisk også blevet overraskende glad for Raise Your Glass her de sidste par dage...

Der er faktisk en del af dem jeg ville købe, hvis de var udkommet som DLC. Det er sgu godt klaret.

@Heinstach: mht. parentes-sangene, så er det fem specifikke man skal finde, hvor fællesnævneren er, at de har en parentes - altså ikke bare fem med parentes, desværre. Havde ellers været dejligt nemt bare at spille 5 AC/DC live-numre.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf heinstach » 26. aug 2012 20:46

Så prøvede jeg Green Day: Song of the Century tilsat Flame Notes. Det gav efter få sekunder Gold Stars - achievement unlocked!

Det bliver nok ikke helt så nemt med Gold Star på alle Blitz-sangene.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf Psymatiq » 27. aug 2012 06:43

fra SH

I've been enjoying Blitz so far, or at least, when I can get the setup I want. I've GSed "Selkies" and "Ghost of Perdition" (the latter of which took more tries than I'd like to admit). I do have occasional difficulty seeing the notes (a la Beatlemania), but for the most part, it's not bad.

However, actually playing the game as it's intended is hindered by its most glaring design flaw: the coin system. Power-ups are governed by a coin system, where each time you use it costs a certain amount of coins (OD Powers being 300, Note Powers being 250, and Track Powers being 200). Add them up and playing a song with all three Power slots costs 750 coins.

The problem is that if you play a song, you'll only get about 300-500 for finishing it (playing a new song doubles the amount, but that's a finite principle, so it's pretty much beside the point). This means that if you're trying to replay a song, there's a point that you will run out of money and have to play a song without Powers to gain enough cash, which makes no sense in a game that completely revolves around getting high scores. On top of that, if you restart, you have to rebuy the Powers. That's right. If you restart, you're hard-earned coins go to waste. Dick move.

So from a gameplay standpoint, it's fine, but that coin system is so counter-intuitive and out-of-place in the game. Its presence in the game is so detrimental that it absolutely baffles me why the developers implemented it.

Bottom line: Coins can fuck off.


25 song pack... the end :P
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 27. aug 2012 07:20

Coins er ikke et problem hvis man bruger Facebook-integrationen overhovedet, og selv hvis man ikke gør, så er det godt nok ikke meget af et problem.

Håber godt nok ikke at du mener det på det grundlag, Psymatiq. Vi kan forhåbentligt også blive enige om at Rock Band 3 og Rock Band Blitz er to vidst forskellige spil, der på ingen måde bør sammenlignes. Dermed ikke sagt at jeg ikke kan følge dig - jeg kan godt se det dårlige i, at man ikke altid kan spille med power-ups, men jeg synes gutten gør det til et meget større problem end det er.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 27. aug 2012 07:32

Vågnede lige op til et par beskeder på Twitter, forresten:
Billede
(Pope er Community Developer hos Harmonix, mens Dan Teasdale er tidligere Senior Designer, som nu arbejder hos Twisted Pixel)
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf Psymatiq » 27. aug 2012 08:44

Heh gj terri men bare vent til eliten også fat i det spil så sker der ting hurtigt :P. Jeg kan ikke sige så meget om spillet pt, men det er old school rock band spillere der siger det om coin systemet.

Må se hvordan der er i morgen.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 27. aug 2012 09:07

Det udkommer dog først onsdag på XBLA :). Men ja, når først "eliten" får fat i spillet (en del af de gode Rock Band-spillere har allerede fået det som PR af Harmonix), så sker der sikkert noget, omend at det at man er god til Rock Band ikke er ensbetydende med at man er god til Rock Band Blitz (jeg kan godt se din pointe, dog). Uanset hvad er det stadigvæk et par sjove beskeder at vågne op til :).

Men ja, coin-systemet er en klart afviger i forhold til "det gamle" Rock Band, så jeg kan godt forstå at folk der er vant til det, til at starte med, måske ikke er store fans af coinsystemet.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Rock Band Blitz-tråden

Indlægaf heinstach » 27. aug 2012 09:39

Det er ikke en særligt gennemtænkt vurdering af Coin-systemet.

Kan godt se pointen, men spillets geniale Facebook-integration bevirker, som Terrificy påpeger, at man sjældent løber tør.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Næste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron