Xboxlife forum

Er RB/GH dødt?

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Er RB/GH dødt?

Indlægaf skovbo » 2. jan 2012 12:32

Hejsa. Jeg spillede for nogle år siden rigtigt meget RB/GH, men mistede interessen. Nu er jeg hooked igen. Overvejer at købe mig et Yamaha DTXplorer trommesæt og få det til at fungerer til Xboxen også.
Jeg synes dog ikke jeg hører så meget til RB/GH spillene mere, er de ved at være "døde"?
Spiller folk det stadig eller hvordan og hvorledes?
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf thetof91 » 2. jan 2012 12:34

Jeg synes også det er gået lidt hen og døde...
Tror det var lidt det at hver eneste gang der kom et nyt spil skulle man have noget nyt hardware... Det blev sgu bare for meget i længden :p
thetof91
Niveau 5
 
Indlæg: 1225
By: Kolding


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf Krisgebis » 2. jan 2012 12:40

Deres popularitet har været faldende. RB3 udkom i 2010 og er stadig er ganske godt spil, og der kommer stadig ugentlig dlc til Rock Band spilene.

Guitarhero er derimod faldet helt sammen efter deres publikum forsvandt. Der går rygter om, at de skulle være ved at starte et udviklingshold op igen, der skal lave en ny titel til 2012/2013, men intet er pt. bekræftet.

Du kan nok stadig finde spillere online i Rock Band, tror ikke det er muligt i Guitar Hero, men ved det faktisk ikke, da jeg ikke har spillet den nyeste.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf Psymatiq » 2. jan 2012 13:09

der er stadig et stort community men rent pop kultur mæssigt er det dødt. Spillet lever dog stadig fint og der er masser af folk der spiller online. Selv hvis HMX stopper DLC er der nu Customs takket været CON exploiten.

GH er dødt og det er også kun godt da det var deres oversvømning af markedet der ødelagde genrens popularitet imo.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf CaptainKicker » 2. jan 2012 13:19

Spiller det ikke alene mere, men spiller det dog stadig som band med folk, dog kun lokalt. Er ikke så glad for online. Men ellers er det rimelig dødt. Musikspils kulturen er dog som sagt dødt.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf WollaMan » 2. jan 2012 15:51

Godt nok off topic, men havde du ikke købt et Yamaha trommesæt tidligere?
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf Jibla » 2. jan 2012 15:54

Activision kiggede forbi og sagde ja.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf CaptainKicker » 2. jan 2012 18:37

WollaMan skrev:Godt nok off topic, men havde du ikke købt et Yamaha trommesæt tidligere?


Mig?

- jeg er til old school RB1 trommer, og jeg stinker til det, så nej :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf Psymatiq » 2. jan 2012 18:45

CaptainKicker skrev:
WollaMan skrev:Godt nok off topic, men havde du ikke købt et Yamaha trommesæt tidligere?


Mig?

- jeg er til old school RB1 trommer, og jeg stinker til det, så nej :D


tror det var til skovbo.

Lige for at være lidt mere detaljeret så er jeg selv med på det næst største RB/GH team lige pt og vi har lige holdt tryouts... antallet af ansøgere var enormt og genrelt er både scorehero og rockband.com fyldt med aktivitet så jeg vil ikke kalde RB død, men hele communitiet er klart mindre siden de store år som var 2007-2009. Derimod begynder gh spillere virkelig at strømme over til RB nu. Dette kunne iæsr mærkes i den sidste tryout hvor jeg evaluerede omkring 15 gh spillere over alle leaders så vi på næsten 45 ansøgninger fra gh spillere.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf TerrificFalcon » 2. jan 2012 19:21

Jibla skrev:Activision kiggede forbi og sagde ja.


I betragtning af at der pt. florerer rygter om at vi ser et nyt Guitar Hero lige til julemarkedet, så... Tja.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf KIAMMI » 3. jan 2012 13:14

Personligt så er jeg pt selv gået død i RB/GH, og foretrækker at sidde og lege/lære, bruge tid på en rigtig guitar i stedet for
men jeg mener nu heller ikke at RB er dødt, det er bare ikke så heftigt som det var dengang det udkom.
GH skulle der som andre har nævnt komme et nyt af til jul.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf lucky ba » 15. jan 2012 01:09

Mener de burde sætte gang i noget Rock Band 4 og DJ Hero 3 ;) Guitar Hero er overflødigt ^^
Repens.Ra - Decerto MW3 clan
lucky ba
Niveau 4
 
Indlæg: 541


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf Stjerne » 22. apr 2012 21:52

Håber også på Rock Band 4 kommer engang. Er stadig aktiv i Rock Band 3 og henter jævnligt nye sange :D
Stjerne
Niveau 4
 
Indlæg: 677


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf Psymatiq » 23. apr 2012 01:19

RB3 er fint som det er, lige pt er der ikke brug for RB4.

Og der er stadig et community og masser at spille med.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Er RB/GH dødt?

Indlægaf kimosabe » 23. apr 2012 07:41

Ved I hvor man kan få RB trommesæt til en god pris, og det skal helst være den model hvor man kan adde bækkener ?
kimosabe
Niveau 2
 
Indlæg: 168
By: Valby



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron