Xboxlife forum

Rocksmith

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Rocksmith

Indlægaf cJoey » 15. mar 2011 21:49

Læste lige i dag på eb.dk om Ubisofts nye musikspil

http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/en-US/

Sjovt at Ubi går ind i musikspil som GH dropper ud, men absolut spændende at jeg kan plugge min egen spade direkte i.
cJoey
Niveau 2
 
Indlæg: 120


Re: Rocksmith

Indlægaf Psymatiq » 15. mar 2011 22:12

Vil væde min hat på at det går ned i pris efter et par uger.

Rock revolutions failede og gig et eller andet gik fra fuld pris til 100 kr på 2 måneder.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 16. mar 2011 00:11

Jeg så også lige artiklen og tænkte what the... der har lige været namm messe, havde UBI soft det fremme der?
nå men jeg fandt hurtigt et par videoer 3 officielle, et for gamer, beginner og musician, altså 3 offentlige reklame videoer
fra ubisoft, og ind imellem de snakker kan man se en lille smule gameplay, og det ligner rimelig meget rockband
bare i en meget mere skrabet udgave.
Det er selvfølgelig fedt at man kan bruge sin egen guitar (det gad jeg sindssygt godt i Rockband, men squier
kan nu også gå ;)
men hvordan vil den takle akkorder , specielt baré akkorder, kan man bende og hvad sker der hvis stringene
vibrerer, det så ikke ud som om, at der var nogen mute på den.
da der ikke er nogen sensor på nakken af den, så kan der ikke være den feature at man kan se
hvor man har fingrene.
Power gig failede hårdt ved 2 ting, et man kunne kun spille power akkorder
og så lød det ingen gang rigtigt på guitaren i forhold til hvad man spillede.

Jeg håber selvfølgelig at Det her spil klarer sig langt langt bedre end Rock revolution og Powergig :)

men tiden vil vise om det rykker eller om det failer, det skulle komme i år.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 16. mar 2011 08:53

Hvis det bare indeholder muligheden for at bruge sin konsol som forstærker så skal jeg klart eje det!
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 16. mar 2011 09:31

Zt3pH skrev:Hvis det bare indeholder muligheden for at bruge sin konsol som forstærker så skal jeg klart eje det!

Der findes også andre alternativer,
jeg benytter selv til pc line 6 pod studio ux2 , hvor der følger pod farm 2
men benytter for tiden mest amplitube (som er de samme der står bag IRIG)

men af billigere alternativer er der line 6 pod express til 479,-
men du kan også bruge Amplink kit til ca. 300 kr (hvis du har en iphone/ipad/ipod
eller Irig kit , som er af samme princip.
det smarte ved IRIG og Amplink er, at du kan sidde hvor som helst og det eneste det kræver er den
adapter, et guitar stik og høre tlf eller mini forstærker.

jeg tror det er rimelig begrænset hvad du kan med det spil
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 16. mar 2011 09:56

KIAMMI skrev:
Zt3pH skrev:Hvis det bare indeholder muligheden for at bruge sin konsol som forstærker så skal jeg klart eje det!

Der findes også andre alternativer,
jeg benytter selv til pc line 6 pod studio ux2 , hvor der følger pod farm 2
men benytter for tiden mest amplitube (som er de samme der står bag IRIG)

men af billigere alternativer er der line 6 pod express til 479,-
men du kan også bruge Amplink kit til ca. 300 kr (hvis du har en iphone/ipad/ipod
eller Irig kit , som er af samme princip.
det smarte ved IRIG og Amplink er, at du kan sidde hvor som helst og det eneste det kræver er den
adapter, et guitar stik og høre tlf eller mini forstærker.

jeg tror det er rimelig begrænset hvad du kan med det spil


Det er totalt sort snak for mig det der :)

Siger du jeg allerede kan putte min spade til xbox´en?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 16. mar 2011 13:41

Nej jeg siger at der er bedre alternativer end at tilslutte sin xbox, når spillet kommer,
og der er sikkert mange begrænsninger i spillet, hvordan du kan spille real time guitar.

Du kan benytte amplink adapter eller irig (koster ca. 300 kr) til iphone/ipad/ipod (programmet er gratis i APPSTORE)
til PC(og sikkert også mac) kan du benytte Line 6 produkter, jeg benytter selv en line 6 pod studio, men
af billigere alternativer til PC, så kan du købe en pod express (søg efter pod hos f.eks. www.aage.dk) den koster 479,-
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith

Indlægaf Spankey103 » 16. mar 2011 14:48

KIAMMI skrev:Nej jeg siger at der er bedre alternativer end at tilslutte sin xbox, når spillet kommer,
og der er sikkert mange begrænsninger i spillet, hvordan du kan spille real time guitar.

Du kan benytte amplink adapter eller irig (koster ca. 300 kr) til iphone/ipad/ipod (programmet er gratis i APPSTORE)
til PC(og sikkert også mac) kan du benytte Line 6 produkter, jeg benytter selv en line 6 pod studio, men
af billigere alternativer til PC, så kan du købe en pod express (søg efter pod hos f.eks. http://www.aage.dk) den koster 479,-


ELLER! Du kunne bare købe en OK forstærker til 6-700 kr. istedet for alt det der bøvl?
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 16. mar 2011 15:37

Spankey103 skrev:
KIAMMI skrev:Nej jeg siger at der er bedre alternativer end at tilslutte sin xbox, når spillet kommer,
og der er sikkert mange begrænsninger i spillet, hvordan du kan spille real time guitar.

Du kan benytte amplink adapter eller irig (koster ca. 300 kr) til iphone/ipad/ipod (programmet er gratis i APPSTORE)
til PC(og sikkert også mac) kan du benytte Line 6 produkter, jeg benytter selv en line 6 pod studio, men
af billigere alternativer til PC, så kan du købe en pod express (søg efter pod hos f.eks. http://www.aage.dk) den koster 479,-


ELLER! Du kunne bare købe en OK forstærker til 6-700 kr. istedet for alt det der bøvl?

Jo det kan man også, men for 700 kr, får man ikke meget forstærker ;)

jeg bruger personligt pc løsningen, så resten af huset og specielt børnene har fred, når jeg sidder og jammer løs
men hvis man bor et sted hvor en forstærker ikke er noget problem, så helt klart :)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith

Indlægaf cJoey » 16. mar 2011 16:53

Jeg ved godt at entusiasterne vil købe Squier og stadig have det bedste gameplay med RB3, men jeg tror stadig at et spil der er bare nogenlunde udført som giver dig muligheden for at koble en hvilken som helst guitar til vil have et marked.

Det ideelle for mig ville være hvis jeg kunne bruge min elguitar med RB3 gennem en form for adaptor og evt. en dæmper som jeg kunne sætte på. Men medmindre dette sker vil Rocksmith nok ende i min Xbox...
cJoey
Niveau 2
 
Indlæg: 120


Re: Rocksmith

Indlægaf Psymatiq » 16. mar 2011 18:10

cJoey skrev:Jeg ved godt at entusiasterne vil købe Squier og stadig have det bedste gameplay med RB3, men jeg tror stadig at et spil der er bare nogenlunde udført som giver dig muligheden for at koble en hvilken som helst guitar til vil have et marked.

Det ideelle for mig ville være hvis jeg kunne bruge min elguitar med RB3 gennem en form for adaptor og evt. en dæmper som jeg kunne sætte på. Men medmindre dette sker vil Rocksmith nok ende i min Xbox...


Ideen er god nok men den har været der ude i mange gange. Imo er det hovedsagligt gameplayet/enginen af spillet der har den størst betydning. Jeg ville elske at bruge min semi acustiske til at spille på men jeg tvivler virkelig på at de får noget godt ud af det i forhold til alt det andet junk som der er kommet ud. Bare tjek de her to døde spil



og power gig

Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Rocksmith

Indlægaf IkkNico » 21. okt 2011 20:07

Gravedigger lige.

Faldt over dette spil ved et tilfælde idag. Fedt koncept, men hvor mange vil egentlig gå ud og investere i en el-guitar bare for at spille et enkelt spil?

Ja, jeg ved de sælger det på, at man kan lære at spille rigtigt, men tror folk virkelig på det?

I sidste ende findes der allerede et hav af billigere alternativer på butikshylderne. GH + guitar får man jo nærmest smidt i nakken nu.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rocksmith

Indlægaf Psymatiq » 21. okt 2011 20:52

Eller bare brug guitar pro(pc program) og du har lært et par sange på ingen tid. Fra hvad jeg har hørt fra ERG og Legend så er der 1 sek lag i spillet pga den måde spillet modtager signalet på. Men det er et niche spil og selvom ideen er fin vil det aldrig sælge nok til at overleve imo(selvom jeg ikke selv har prøvet det endnu).
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Rocksmith

Indlægaf Competa » 21. okt 2011 21:36

Hvis spillet kan lære mig at spille de forbandet Barre-akkorder ordentligt, så overvejer jeg at købe det!
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Rocksmith

Indlægaf Kenzi » 4. nov 2011 20:42

Efter selv at have spillet det lidt. (ps3) udgave, så det ret lærerigt og begynder venligt også.
Er ikke selv en haj til guitar overhovedet, specielt da jeg er venstre håndet og tvinger mig til højre.

Men det virker lidt ala guitar hero, når akkord kommer, så skal man holde nede på strengen i feltet og giv los med pick.
Der er tuner i til stemme guitar. Om den så er 100% skal jeg ik vide mig sikker på.

Den optager alt fumleri man laver på guitar. som sætter inde i den spilne sang.

Direkte koble guitar til ps3/xbox, via følgende usb kabel til ps3.
Kenzi
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Næste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron