Xboxlife forum

Rocksmith

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 26. jan 2015 18:56

For at bekræfte det sidste: ja du kan få sangene fra det første på 360 med over i det nye på One. Dog har jeg lidt bøvl med at få mit DLC fra det første igen.

Det andet du spørger om er jo enormt subjektivt, men jeg kan da give dig mit besyv:
Jeg har spillet guitar siden jeg var 5, har dog ikke gjort noget ved det de sidste 10 år. Jeg synes spillet er enormt fedt, og jeg mene at spillet er langt fedest for dem som har en del guitar erfaring til at starte med - uden at jeg ved det, fordi jeg havde ikke sådan noget da jeg lærte at spille guitar, gid der var dog. Jeg synes spillet er enormt genialt fordi det netop henvender dig til både øvede og begyndere. Sidst nævnte vil dog have en noget stejlere indlæringskurve end de øvede.

Hvad angår kalibreringen og at den ikke opfanger de strenge du spiller, kan jeg absolut ikke genkende. Jeg bliver stadig imponeret over hvor utroligt præcist det er uden at jeg har kalibreret noget som helst. Det skal dog sige at da jeg spillede det på 360 var det med et ordentligt svin af en Denon forstærker sat til og 380 watts højtallere, og det gør det noget federe end når jeg nu spiller på one med lyd ud af TV- den er dog lige så præcis som altid
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Rocksmith

Indlægaf WollaMan » 26. jan 2015 19:14

Ved ikke om det er blevet rettet/ændret men spillet anbefalet at man ikke har lyd via hdmi men derimod via stereo stikkene eller lign.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Rocksmith

Indlægaf Nilsson. » 26. jan 2015 22:29

Tusind tak for de fyldestgørende svar Zt3pH, det er noget jeg kan bruge!

Naturligvis er det en subjektiv vurdering, men sålænge det kan fange de toner der spilles kan det vel ikke gå helt galt, om ikke andet er det vel en noget sjovere måde at øve skalaer og lignende og den nye 'jam'-mode(?) lyder interesant:)

Det lyder i hvertfald på dine svar, som om mine bekymringer er uden grundlag, og at den oplevelse jeg havde ikke repræsenterer spillet som det egentligt er.

Jeg har bestilt spillet, og så må jeg jo lige ud og have fat i 1'eren så jeg kan få sangene derfra også. Der var såvidt jeg husker en del fede sange :)

Igen, tak!

@WollaMan - Ja præcis. De anbefaler også at man bruger det optiske output på X1 i stedte for HDMI. Det har jeg tænkt mig at gøre :)
Nilsson.
Niveau 5
 
Indlæg: 1279


Re: Rocksmith

Indlægaf Nilsson. » 31. jan 2015 13:00

For lige at melde tilbage, så har jeg nu fået det, og jeg er vildt imponeret! Og lidt rystet over hvor mange små detajler i Hendrix numrene jeg længe har spillet forkert eller overset :P
Nilsson.
Niveau 5
 
Indlæg: 1279


Foregående

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster