Xboxlife forum

Rocksmith

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Re: Rocksmith

Indlægaf WollaMan » 16. jan 2013 17:24

nakka skrev:hvordan er jeres setup? syntes jeg har en smule "lag" i lyden... ikke at det påvirker min score i spillet.. men virker bare lidt øv.

men syntes stadig deres "trænings/øve" del mangler lidt tuning. vil gerne øve samme sektion igen og igen (også når det køre perfekt).
kæmper lidt med at få 100% på lamb of god's redneck :S


Du kan finjustere i settings, det har jeg gjort. Synes også der var lidt lag. Men kører billede via hdmi og lyd analog.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 17. jan 2013 10:01

Jeg oplever ikke lag sådan generalt - men ind i mellem er det ligesom om den godt kan finde på at hoste lidt. Sådan midt i en sang så begynder nodeflowet at hakke lidt i det - andre der oplever det?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Rocksmith

Indlægaf WollaMan » 17. jan 2013 11:02

Zt3pH skrev:Jeg oplever ikke lag sådan generalt - men ind i mellem er det ligesom om den godt kan finde på at hoste lidt. Sådan midt i en sang så begynder nodeflowet at hakke lidt i det - andre der oplever det?


Det oplever jeg engang imellem. Men ikke noget der genere som sådan:-)
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 17. jan 2013 14:18

Det oplever jeg også, det virker som om at der kører noget i baggrunden på Xboxen
I en stund, præcis som når et antivirus program
Kører og tager det meste af ressourcerne.
Det går så over igen.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 17. jan 2013 17:47

KIAMMI skrev:Det oplever jeg også, det virker som om at der kører noget i baggrunden på Xboxen
I en stund, præcis som når et antivirus program
Kører og tager det meste af ressourcerne.
Det går så over igen.


Lige præcis sådan! Det får hurtigt over, men mega frusterende hvis man sad midt i et godt run
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Rocksmith

Indlægaf Lilleprinsen » 19. jan 2013 23:11

hvad pokker var det!?!
alive - så skal et af verdens bedste riffs for alvor øves!
no rain er heller ikke et dårligt valg.
Lilleprinsen
Niveau 3
 
Indlæg: 213


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 20. jan 2013 11:10

Lilleprinsen skrev:hvad pokker var det!?!
alive - så skal et af verdens bedste riffs for alvor øves!
no rain er heller ikke et dårligt valg.

Og cliffs of dover, kender du også fra guitar hero 2 ( mener jeg det er)

Det er en super Pakke!, i næste uge kommer
Der måske reptilla med the strokes, det er altså også et fedt nummer :)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith

Indlægaf kimosabe » 20. jan 2013 21:02

Nu har jeg ikke læst alle 450 indlæg igennem, men er der nogen af jer der har haft problemer med at den f.eks siger at i skal en fret op når I faktisk spiller den rigtige ? Har i aften oplevet flere gange at den siger at 'rød 3'er' skal én op, selvom jeg spiller den. Hvis jeg spiller rød 2'er accepterer den det som rød 3'er... Har selvfølgelig fintunet flere gange.
Senest rettet af kimosabe 21. jan 2013 07:15, rettet i alt 1 gang.
kimosabe
Niveau 2
 
Indlæg: 168
By: Valby


Re: Rocksmith

Indlægaf WollaMan » 20. jan 2013 21:07

kimosabe skrev:Nu har jeg ikke læst alle 450 indlæg igennem, men er ser nogen af jer der har haft problemer med at den f.eks siger at i skal en fret ned når I faktisk spiller den rigtige ? Har i aften oplevet flere gange at den siger at 'rød 3'er' skal en op selvom jeg spiller den. Hvis jeg spiller rød 2'er accepterer den det som rød 3'er... Har selvfølgelig fintunet flere gange.


Det har jeg aldrig oplevet. Ville ha' foreslået at stemme guitaren, men det har Du jo gjort. Har Du prøvet at stemme guitaren med en tuner og ikke den i spillet?
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Rocksmith

Indlægaf Lilleprinsen » 20. jan 2013 23:09

jeg har prøvet det et par gange - tror jeg.
jeg spiller jo selvfølgelig altid rigtigt, men så påstår den at jeg er et fret for langt oppe/nede : )
det er ikke noget, der sker voldsomt ofte, men det er især generende, når man forsøger at få et stykke op på 100% i riff repeater.

desuden har jeg også lidt svært ved at få bends registreret nogle gange.
Lilleprinsen
Niveau 3
 
Indlæg: 213


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 21. jan 2013 07:00

WollaMan skrev:
kimosabe skrev:Nu har jeg ikke læst alle 450 indlæg igennem, men er ser nogen af jer der har haft problemer med at den f.eks siger at i skal en fret ned når I faktisk spiller den rigtige ? Har i aften oplevet flere gange at den siger at 'rød 3'er' skal en op selvom jeg spiller den. Hvis jeg spiller rød 2'er accepterer den det som rød 3'er... Har selvfølgelig fintunet flere gange.


Det har jeg aldrig oplevet. Ville ha' foreslået at stemme guitaren, men det har Du jo gjort. Har Du prøvet at stemme guitaren med en tuner og ikke den i spillet?

jeg har heller ikke oplevet det, har du prøvet at se om du kan kommer til at bende en smule opad, så du rent faktisk rammer 2´eren men en smule opad bend ??
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith

Indlægaf kimosabe » 21. jan 2013 07:18

Jeg lykkedes med at få den til at acceptere den hvis jeg trykkede på fret'en imellem 2 og 3, men det med at bende lidt må jeg prøve. Har googlet det lidt, og der er andre med samme problem. Nogle foreslår at trykke lidt mindre hårdt. Spillede til sidst In Bloom, og der var ingen problemer med at acceptere den. Irriterende, ikke mindst fordi den sætter sværhedsgraden ned, når den ikke tror man rammer...
kimosabe
Niveau 2
 
Indlæg: 168
By: Valby


Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 21. jan 2013 09:19

kimosabe skrev:Jeg lykkedes med at få den til at acceptere den hvis jeg trykkede på fret'en imellem 2 og 3, men det med at bende lidt må jeg prøve. Har googlet det lidt, og der er andre med samme problem. Nogle foreslår at trykke lidt mindre hårdt. Spillede til sidst In Bloom, og der var ingen problemer med at acceptere den. Irriterende, ikke mindst fordi den sætter sværhedsgraden ned, når den ikke tror man rammer...


Jeg oplever det samme - Især i sange hvor jeg skal stemme E strengen ned i D. Jeg tror det er fordi min guitar ikke båndstemmer, fordi den er røv gammel og har fået uendeligt mange tæske igennem årene :)

Hvis jeg sænker strengen en lille smule lavere end spillet foreskriver, så oplever jeg faktisk at ramme endnu flere rigtig end hvis det lyder godt i fht. spillet. Lidt træls og har også brokket mig over det tidligere!
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Rocksmith

Indlægaf kimosabe » 21. jan 2013 09:21

Zt3pH skrev:Jeg oplever det samme - Især i sange hvor jeg skal stemme E strengen ned i D. Jeg tror det er fordi min guitar ikke båndstemmer, fordi den er røv gammel og har fået uendeligt mange tæske igennem årene :)

Hvis jeg sænker strengen en lille smule lavere end spillet foreskriver, så oplever jeg faktisk at ramme endnu flere rigtig end hvis det lyder godt i fht. spillet. Lidt træls og har også brokket mig over det tidligere!


Det blev faktisk også helt galt da jeg skulle spille en sang hvor E strengen skulle stemmes ned. Min guitar er helt ny, men det var en billig sag, så måske er det også en del af årsagen.
kimosabe
Niveau 2
 
Indlæg: 168
By: Valby


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 21. jan 2013 14:52

kimosabe skrev:
Zt3pH skrev:Jeg oplever det samme - Især i sange hvor jeg skal stemme E strengen ned i D. Jeg tror det er fordi min guitar ikke båndstemmer, fordi den er røv gammel og har fået uendeligt mange tæske igennem årene :)

Hvis jeg sænker strengen en lille smule lavere end spillet foreskriver, så oplever jeg faktisk at ramme endnu flere rigtig end hvis det lyder godt i fht. spillet. Lidt træls og har også brokket mig over det tidligere!


Det blev faktisk også helt galt da jeg skulle spille en sang hvor E strengen skulle stemmes ned. Min guitar er helt ny, men det var en billig sag, så måske er det også en del af årsagen.

Det kan det meget vel være, nye strenge skal lige spilles til
Og hvis guitar er en af de billigere, kan det sagtens være at du skal stemme
den noget oftere.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron