Xboxlife forum

Rock Band 3 Tråden - Alt Om Spillet Her!

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Indlægaf heinstach » 10. jun 2010 13:36

Der står også, at det er et MIDI-keyboard. Dvs. det sandsynligvis vil kunne bruges til andet også.

Har været på udkig efter et lille ca. 25-tangenters minikeyboard til, når jeg komponerer, så dette er jo en glimrende "undskyldning" for at købe RB3-keyboardet :-)
heinstach
Niveau 7

By: Aalborg

Indlægaf KIAMMI » 10. jun 2010 13:54

Gaden9210 skrev:Der kommer strenge til RB3, de kan benyttes i Pro modes

http://www.usatoday.com/tech/gaming/201 ... 0_VA_N.htm

Det er også officielt at alt DLC virker i RB3

•Rock Band Pro. This new music learning mode lets players develop real-world music-playing fundamentals for keyboards, guitars and drums. More realistic music notations replace the standard color-coded notes during gameplay. For guitar, numbers flow down the screen along six guitar strings, telling you where to place your hands on the neck and when to strum.

Two new guitar controllers in the works have actual strings where you strum; one is a full-sized, fully functional six-string Squier Stratocaster from Fender. "It can tell where your fingers are based on technology in the neck and the bridge of the guitar. No buttons," Drake says. "While you're playing it, it feels exactly like playing a real guitar," because that's what you're doing.

The other is a Fender Mustang Pro controller from accessory maker Mad Catz with a field of buttons in each fret. As your fingers compress the smaller non-colored buttons on that guitar's neck, your finger positions are represented in the game's display. "You can go from plucking single notes to power chords and bar chords, we have crazy stuff like tapping and slides," Dubrofsky says. "If you ever had any aspirations of connecting with the music in a deeper way ... you are really going to like Rock Band 3."

For drums, three new cymbals are added to the standard four drum pads, and you are forced to play the correct cymbal at the right time. "It really immerses you more. You feel more like a drummer," Dubrofsky says. "It's not only for expert levels. You can come in on easy and actually play Pro drums. We have all the different levels established. It's actually really fun. You are playing up on the high hat or down on the snare, and it feels more like a kit than ever before."

On keyboards, Sussman says, "we're actually utilizing the full two-octave range that the keyboard controller has. Everything that you are playing, whether you are playing on easy or expert, is accurate musical information. The track looks like a real keyboard track, and you are playing notes on the keyboard that if you were to step away from the game and were to play on a real piano, they would be the right notes."

Pro players can use the mode for private practice or incorporate it while others play the game's standard arcade modes. "You can be an expert keys-player playing with an all easy band, no problem," Drake says.

OMG!!! :shock:
offtopic
Det er pudsigt så meget den ene guitar controller, lyder som så meget som den yourockguitar inspired instruments lige har produceret. (med bl.a. slide og tap funktion)
KIAMMI
Niveau 7

By: 2100 København Ø

Indlægaf TerrificFalcon » 10. jun 2010 13:59

Gaden9210 skrev:Der kommer strenge til RB3, de kan benyttes i Pro modes

http://www.usatoday.com/tech/gaming/201 ... 0_VA_N.htm

Det er også officielt at alt DLC virker i RB3

Mht. DLC, hvad så med keyboardet?
TerrificFalcon
Niveau 7

Indlægaf Gaden9210 » 10. jun 2010 14:05

Så vidt jeg ved er der intet nyt om en opdatering af det gamle DLC (Men så awesome som HMX ér, så kommer det nok)

I nyt DLC er der vidst allerede harmonies, så går ogs ud fra de charter keyboard :). Kunne dog forestille mig at de venter med keyboardheavy DLC til efter RB3 release
Gaden9210
Niveau 5

Indlægaf TrixxDK » 10. jun 2010 16:58

For drums, three new cymbals are added to the standard four drum pads, and you are forced to play the correct cymbal at the right time. "It really immerses you more. You feel more like a drummer," Dubrofsky says. "It's not only for expert levels. You can come in on easy and actually play Pro drums. We have all the different levels established. It's actually really fun. You are playing up on the high hat or down on the snare, and it feels more like a kit than ever before."

Oh god. Nu bliver det jo alt for nice at spille trommer i RB3 :D
TrixxDK
Niveau 2

Indlægaf fessor.p » 10. jun 2010 17:06

... så skal jeg alligevel købe nye RB trommer :(
Billede
fessor.p
Niveau 5

Indlægaf Vlads » 10. jun 2010 18:45

fessor.p skrev:... så skal jeg alligevel købe nye RB trommer :(

Samme her, men det lyder da godt nok som om det bliver pengene værd. Jeg er ihvertfald superspændt på at høre mere når E3 går igang :D
Vlads
Niveau 0

Indlægaf WollaMan » 10. jun 2010 19:10

Med hensyn til trommerne, spiler jeg selv sådan nu. Det er klart sjovere at spille med cymbals og bruge dem de steder det spilles.

Men jeg er spændt på hvordan det kommer til at spille med keyboardet, det så ihvertfald cool nok u det jeg så i videoen.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7

By: Avedøre, Hvidovre

Indlægaf TerrificFalcon » 11. jun 2010 12:17

Kotaku har smidt et preview af Rock Band 3 op i nat, og jeg spottede lige nogle interessante citater;
While Harmonix reps say they expect to have all of Rock Band 3's songs transcribed for Pro Mode difficulty, its plans for back catalog titles, like the keyboard heavy debut album from Boston, are still up in the air. Reps indicated they didn't want to re-charge players for older songs.

MTV Games and Harmonix plan to ship Rock Band 3 with 80-plus songs on the game disc with songs from previous versions easily importable. Rock band 3 is due for release sometime during the holidays of 2010.

Så ingen Pro Mode i tidligere sange, og ikke nogle bagudgående keyboard charts, endnu. Men hey, Rock Band 2 export er i det mindste confirmed.
TerrificFalcon
Niveau 7

Indlægaf heinstach » 11. jun 2010 12:27

fessor.p skrev:... så skal jeg alligevel købe nye RB trommer :(

Ved ikke, om disse Rock Band-trommer er noget værd?

73 kr. inkl. levering

http://www.mymemory.co.uk/Xbox-360-Acce ... ox-360%29-
heinstach
Niveau 7

Indlægaf KIAMMI » 11. jun 2010 13:06

TerrificFalcon skrev:Kotaku har smidt et preview af Rock Band 3 op i nat, og jeg spottede lige nogle interessante citater;
While Harmonix reps say they expect to have all of Rock Band 3's songs transcribed for Pro Mode difficulty, its plans for back catalog titles, like the keyboard heavy debut album from Boston, are still up in the air. Reps indicated they didn't want to re-charge players for older songs.

MTV Games and Harmonix plan to ship Rock Band 3 with 80-plus songs on the game disc with songs from previous versions easily importable. Rock band 3 is due for release sometime during the holidays of 2010.

Så ingen Pro Mode i tidligere sange, og ikke nogle bagudgående keyboard charts, endnu. Men hey, Rock Band 2 export er i det mindste confirmed.

men de har da bestemt ikke afvist at pro mode ikke vil kunne benytte med gamle sange, nærmest tværtimod, dog må det da være noget af en opgave!,
KIAMMI
Niveau 7

By: 2100 København Ø

Indlægaf heinstach » 11. jun 2010 13:26

KIAMMI skrev:men de har da bestemt ikke afvist at pro mode ikke vil kunne benytte med gamle sange, nærmest tværtimod, dog må det da være noget af en opgave!,

Jeg læser det også som om, at det er mere sandsynligt, at de tilbyder det med tiden.
heinstach
Niveau 7

Indlægaf Psymatiq » 11. jun 2010 14:24

seriøst... det lyder for godt til at være sandt glæder mig som et lille barn

http://kotaku.com/5560679/rock-band-3-p ... controller
Psymatiq
Niveau 7

By: Charlottenlund

Indlægaf Vlads » 11. jun 2010 19:54

Psymatiq skrev:seriøst... det lyder for godt til at være sandt glæder mig som et lille barn

http://kotaku.com/5560679/rock-band-3-p ... controller

Jeg har det præcis på samme måde :D

Men da de siger at f.eks. boston's album stadig er "up in the air" kunne man da godt tænke sig at de ikke helt har bestemt sig endnu. Jeg personligt ville elske det, da det album er et af mine favorit albums i rock band, sammen med Moving Pictures :)
Vlads
Niveau 0

Indlægaf Daimon » 12. jun 2010 19:01

Billede

:):)
Daimon
Niveau 4

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil