Xboxlife forum

Ugens Rock Band DLC - 12/10/2015

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf Juon123 » 9. okt 2011 12:42

Gaden9210 skrev:har du nogen anelse om hvor episk Selkies er ? :o


Vidste ikke den kom <3 Det bliver bedre og bedre
Gears Of War 2: 1750/1750 - Halo 3: 1750/1750 - Skate 2: 1500/1500 - Skate: 1000/1000 - Resident Evil 5: 1400/1400- Fallout 3: 1550/1550 - Rock Band 2: 1000/1000 - Left 4 Dead 2: 1250/1250 - Borderlands: 1500/1500 - BioShock: 1100/1100
Juon123
Niveau 4
 
Indlæg: 565


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf Core » 9. okt 2011 12:57

Psymatiq skrev:Har hørt albummet igennem en enkelt gang og der er da nogle gode dt numre men ikke noget episk som mange af deres gamle sange.


I så fald, så skal det nok komme.

ADTOE er helt klart en af de DT-plader, der udfolder sig efter flere lyt. Det er rigigt at den ikke ligger op til de episke udfoldelser som Octavarium (nummeret), Count Of Tuscany og Metropolis, men denne indeholder i stedet en masse helt fantastiske instrumentale stykker (i stil med Dance Of Eternity, In Presence Of My Enemies pt. 1 og Eternal Sacrifice), og selvom de er blevet lidt pænere i lyden efter Portnoys exit, holder de bestemt ikke igen på nogle områder.

Nap evt. et hurtigt lyt på nummeret Outcry, så er jeg næsten sikker på at du allerede nu vil se anderledes på den, når tilgangen (og forventningen) er tilpasset ;)

Metropolis i sin jubilæums-version er dobbelt så lang som Octavarium ;)
Men jeg er helt enig i at Octavarium ligger blandt de bedste både numre og albums de har udgivet.

EDIT: Faktisk er de lange numre, nærmere blandt deres nyere. Det helt gamle DT har en lidt anderledes struktur, og den nye læner sig faktisk i retning af det helt gamle sound.

EDIT EDIT: Jeg bliver selv vanvittigt nysgerrig, over at den oprindelige post omtaler det som en fan favorite, men er ligesom dig også lidt nervøs for at det bare er Pull Me Under.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf WollaMan » 10. okt 2011 14:34

Hvordan kan man få sig selv til at sige at bands/musikere ikke kan noget musikalsk hvis de lever af at lave musik? Jeg forstår det ikke...
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf Core » 10. okt 2011 19:59

Der er RIGTIG mange udgivne artister, som egentlig ikke er særligt dygtige musikere. Sangere der ikke skriver deres eget materiale, og kun er i stand til at synge rent i studiet under overvågelse af instruktører og producere, programmører der kun kan via en PC, bands der kun kan hitte med covernumre og personligheder der kun ligger ansigt til andres materiale (all of the above).

Sat op imod musikere der rent faktisk har brugt størstedelen af deres liv, på at lære at spille på instrumenter, og idag er rigtigt dygtige til det, er de ovenstående ikke særligt musikalske.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf WollaMan » 10. okt 2011 20:13

Men uanset hvad, hvis du kan leve af at lave musik på den ene eller den anden måde, så må man jo ha' talent for noget. Der skal ikke herske nogen tvivl om at JEG klart foretrækker bands der laver sit eget materiale og selv kan spille på instrumenter. Jeg selv er igang med at lære at spille trommer så jeg ved udemærket godt hvad det kræver og lære at spille, holde takter og være kreativ.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf Core » 10. okt 2011 20:29

Når folk kalder artister for umusikalske, er det jo også ud fra et sammenligningsgrundlag, baseret på netop talent.

Uanset hvor mange plader de har solgt, er Vengaboys også umusikalske sammenlignet med Dream Theater hvis du spørger mig.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf WollaMan » 10. okt 2011 20:41

Jeg tror egentlig at vi mener det samme men udtrykker det på 2 forskellige måder :) Jeg kender ikke så meget til DT men det som jeg kender til må jeg give dig ret.
Men Vengaboys tjente penge og fik nok også udlevet deres drøm, et eller andet kan de jo. Bare ikke lige et band som interessere os 2.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf Psymatiq » 10. okt 2011 20:53

Det hedder musiksmag hvis man sammenligner vengaboys og dt. Personligt ser jeg på hvor gode de er altså hvor meget arbejde der kræves for at ramme det niveau de er på. Og der er dt lysår fremme fordig de spiller en genre der er så teknisk at man ikke bare kan holde sig til standardbeats.

Blink 128 er reelt collegerock/collegepunk som er monotont og kedeligt(imo). Dog kan travis barker spille hurtigt men det er også det(noget som punk jo er kendt for). Grunden til vengaboys solgte godt er fordi pop musik er det letteste at gå til for folk = sælger plader. Men det er lige precis dette der er problemet for folk der faktisk bruger tid på at hører musik og ikke bare hører hvad som helst som pladeselskaberne spytter ud af radioen.

I forhold til dt har de sat et niveau med deres gamle sange og jeg syntes ikke deres nyeste album lever op til deres forrige arbejde.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf WollaMan » 10. okt 2011 21:25

Jeg ved godt hvad det er i mener, og jeg er næsten enig. Det jeg er lidt uenig i er at man ikke kan sige at de ikke er musikalske.
Vengaboys ved jeg ikke om de har noget og det har de sikkert ikke, men nu var det heller ikke dem der var udgangspunktet, det var Blink 182
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf Core » 10. okt 2011 22:28

WollaMan skrev:Jeg tror egentlig at vi mener det samme men udtrykker det på 2 forskellige måder :)

Sikkert - jeg svarer bare på dit spørgsmål. Jeg har intet forhold til hverken Blink 182 eller Vengaboys.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf Core » 10. okt 2011 22:29

Psymatiq skrev:Og der er dt lysår fremme fordig de spiller en genre der er så teknisk at man ikke bare kan holde sig til standardbeats.

Amen!

...og Bodom...og...August Burns Red...og...Vanden Plas...
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf CaptainKicker » 14. okt 2011 15:06

Ugens DLC (18. Oktober 2011)

Coldplay – “Yellow” X
Coldplay – “The Scientist”
Coldplay – “Clocks” X
Coldplay – “Fix You”
Coldplay – “Viva la Vida”
Coldplay – “Every Teardrop is a Waterfall”

Sange med X har Pro Guitar og Pro Bass.
Prisen er 160MSP pr. sang og 80MSP ekstra for Pro Guitar/Bass.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf Psymatiq » 14. okt 2011 15:44

CaptainKicker skrev:Ugens DLC (18. Oktober 2011)

Billede


Prisen er 160MSP pr. sang og 80MSP ekstra for Pro Guitar/Bass.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf WollaMan » 14. okt 2011 16:38

Psy, hvorfor skal du kommentere på noget, hvor du egentlig bare burde la' tastaturet være?
Hvorfor skal alle andre belemres med et billede af en lort fordi DU lige præcis ikke kan li' musiken.
Din smag er ikke nødvendigvis den rigtige eller den bedste eller lign.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Ugens Rock Band DLC - September Annoncering

Indlægaf Psymatiq » 14. okt 2011 17:01

Muligvis ikke konstruktivt eller på nogen måde positivt men det er min mening om deres musik og næste uges dlc. Men ender nok med at købe et par stykker pga party effekten.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron