Xboxlife forum

Hvilket spil, hvilken guitar?

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Hvilket spil, hvilken guitar?

Indlægaf Jonaseddie » 8. jan 2009 19:38

Jer der både har GH og RB, hvilke instrumenter har i? har i original-instrumenter til begge spil, eller bruger i GH-instrumenter til RB?

Jeg overvejer nemlig at købe GH III, og så købe Rock Band 2 senere, som standalone, og så bare bruge GH-guitaren dertil

Tjek http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/ for at se en Instrument Compatibility Matrix
Billede
Jonaseddie
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Indlægaf Mogwai » 8. jan 2009 19:52

Det kan du fint gøre. GH3 guitaren er ret solid i forhold til World Tour guitaren.

Ikke sagt at WT guitaren er dårlig; den har bare en stor fail rate.

Kender ikke noget til RB instrumenter andet end Stratocasterne ser fine ud ^^
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Indlægaf Brandstrup » 8. jan 2009 19:53

har en del guitar, og min ynglings er GH2 guitar.. den har lynhurtig respons og især ved starpower.. Synes ikke gibson GH3 guitar eller RB guitar er speciel gode til aktivering af starpower som GH2.. Men GH2 er dog ikke trådløs
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Indlægaf Gaden9210 » 8. jan 2009 19:54

køb dig en dog solid GH3 LP guitar, det er klart den bedste jeg har derhjemme... hold dig væk fra RB strat'en , er sikker på at den eneste i hele DK der kan li den guitar er Psymatiq ^^
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Indlægaf smatter » 8. jan 2009 19:58

Guitar: Jeg bruger en LP (GH3-guitaren), og jeg anbefaler den. Den er fed at spille på :D (ellers har jeg X-plorer, Strat og 2 SG'er, men de findes kun til PS2)
Trommer: RB1-trommerne. Sættet fungerer stadig fint nok. Hvis du vil spille trommer, så skal du enten købe det her sæt eller vente til RB2-sættet udkommer (der er dog ikke nogen dato på det endnu).
Mikrofon: Jeg bruger sådan en her. Min RB-mikrofon gik i stykker, og jeg havde læst meget godt om den på Scorehero, og så fandt jeg den på Amazon og købte den samtidig med RB2. Den fungerer bedre for mig end RB-mikrofonen, men det er vist ikke så vigtigt endda.

hold dig væk fra RB strat'en , er sikker på at den eneste i hele DK, der kan li den guitar er Psymatiq ^^

Ja, hold dig væk fra den. Det er dog ikke kun Psymatiq, der kan lide den. Jeg mener vistnok at AlCim også spiller på den :)
Billede
smatter
Niveau 5
 
Indlæg: 935


Indlægaf WollaMan » 8. jan 2009 20:05

Jeg spiller også på Strat... Dog skal det siges den ikke er i nærheden af LP guitaren, rent spillemæssig. Men jeg kan godt li' at bruge de solo knapper i RB. Jeg synes GH:WT guitaren er rigtig fed, men min er begyndt at drille lidt, så det som der var en der skrev, fail rate, er rigtigt... DESVÆRRE!!!!!
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf Jonaseddie » 8. jan 2009 20:07

Cool, så tror jeg da jeg vil gøre GameStops lager et GH: III Bundle lettere ;)
Billede
Jonaseddie
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Indlægaf Psymatiq » 8. jan 2009 20:43

Gaden9210 skrev:køb dig en dog solid GH3 LP guitar, det er klart den bedste jeg har derhjemme... hold dig væk fra RB strat'en , er sikker på at den eneste i hele DK der kan li den guitar er Psymatiq ^^


En af mine venner bruger den også(Conqr her inde fra). Det er en guitar han har købt af KIAMMI og den strat kan jeg slet ikke lide. Hans strat opfatter intet vdr overdrive og hans strumbar er meget "hård". Min strats strumbar er meget løs og overdrive aktivering er meget let. Måske har jeg bare været heldig men straten er helt klart den bedste guitar for mig. Its never gonna change og jeg glæder mig til at straten fra rb2 udkommer i DK.

Dog begynder min strat at vise at den bliver slidt. Skruerne er begyndt at ruste(lol), området omkring xbox knappen er næsten gemmensigtigt og farverne oven på knapperne er mere eller mindre væk :P .
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf KIAMMI » 10. jan 2009 11:27

@Psymatiq, jeg er da ked af, at conqr ikke kan lide strat, men tror du ikke at strumbaren skal spilles til ?, den har overhovedet ikke været brugt.
hvis ikke han er glad for den, så kan jo retunere den til amazon uk, der er stadigvæk garanti på.


grunden til at jeg ikke brugte den, var, at jeg ikke kunne få mig til at spille med den, når nu jeg havde spillet så meget med GH2 og GH3 guitaren. MEN nu er det altså omvendt, jeg kan slet ikke få mig selv til at spille på andet end Straten (RB2 guitaren), den er bare så fed at spille på synes jeg.

men damn hvor har du spillet meget på din så, hvis der ikke længere er farve på knapperne haha.
men seriøst glæd dig til RB2 guitaren, knapperne sidder federe, og fretsknapperne er meget bedre,
siger mindre osv osv...
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf Psymatiq » 10. jan 2009 12:42

KIAMMI skrev:@Psymatiq, jeg er da ked af, at conqr ikke kan lide strat, men tror du ikke at strumbaren skal spilles til ?, den har overhovedet ikke været brugt.
hvis ikke han er glad for den, så kan jo retunere den til amazon uk, der er stadigvæk garanti på.


grunden til at jeg ikke brugte den, var, at jeg ikke kunne få mig til at spille med den, når nu jeg havde spillet så meget med GH2 og GH3 guitaren. MEN nu er det altså omvendt, jeg kan slet ikke få mig selv til at spille på andet end Straten (RB2 guitaren), den er bare så fed at spille på synes jeg.

men damn hvor har du spillet meget på din så, hvis der ikke længere er farve på knapperne haha.
men seriøst glæd dig til RB2 guitaren, knapperne sidder federe, og fretsknapperne er meget bedre,
siger mindre osv osv...


strumbaren er okay den er bare ikke hvad jeg kan lide. Min guitar er helt klart lettere at strumme med. Det er overdrive aktiveringen der er irrerterende :P man det går nok den bliver om til en bas guitar når han får rb2 instrumenter.


her er farverne på min guitar :P


Billede
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf WollaMan » 10. jan 2009 13:12

Psymatiq, du skal trykke på den store flade af knapperne ikke på toppen af dem :wink:
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf KIAMMI » 11. jan 2009 16:00

haha psy
det er sq da for vildt det der!
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf KIAMMI » 11. jan 2009 16:03

smatter skrev:Guitar: Jeg bruger en LP (GH3-guitaren), og jeg anbefaler den. Den er fed at spille på :D (ellers har jeg X-plorer, Strat og 2 SG'er, men de findes kun til PS2)
Trommer: RB1-trommerne. Sættet fungerer stadig fint nok. Hvis du vil spille trommer, så skal du enten købe det her sæt eller vente til RB2-sættet udkommer (der er dog ikke nogen dato på det endnu).
Mikrofon: Jeg bruger sådan en her. Min RB-mikrofon gik i stykker, og jeg havde læst meget godt om den på Scorehero, og så fandt jeg den på Amazon og købte den samtidig med RB2. Den fungerer bedre for mig end RB-mikrofonen, men det er vist ikke så vigtigt endda.

hold dig væk fra RB strat'en , er sikker på at den eneste i hele DK, der kan li den guitar er Psymatiq ^^

Ja, hold dig væk fra den. Det er dog ikke kun Psymatiq, der kan lide den. Jeg mener vistnok at AlCim også spiller på den :)


jeg har samme mic, kan kun anbefale den!.

jeg er altså også til strat, bare kun ´2´eren
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Hvilket spil, hvilken guitar?

Indlægaf Decurser » 11. jan 2009 17:55

Jonaseddie skrev:Jer der både har GH og RB, hvilke instrumenter har i? har i original-instrumenter til begge spil, eller bruger i GH-instrumenter til RB?

Jeg overvejer nemlig at købe GH III, og så købe Rock Band 2 senere, som standalone, og så bare bruge GH-guitaren dertil

Tjek http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/ for at se en Instrument Compatibility Matrix


Jeg er efterhånden på min fjerde GHIII guitar, tredje GHWT guitar og første GHII guitar..

Lidt ironisk er det faktisk alligevel GHIII guitaren, jeg bedst kan lide. Hvis man endelig får en, der virker, synes jeg der er perfekt hårdhed på både strum-bar og whammy-bar, og strummen piver ikke som mine to sidste WT-guitarer har gjort. Problemerne med GHIII-guitaren har været at samling mellem hals og krop har været lort, men det er heldigvis ikke tilfældet med den jeg har nu, og den har jeg haft i et halvt år. Den har selvfølgelig ikke det touch strip på halsen som WT-guitaren, men så skifter jeg, hvis jeg skal bruge det. :) Har aldrig prøvet RB-instrumenter...
Decurser
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Indlægaf SteffaRRRn » 11. jan 2009 17:57

Jeg har GH3 og jeg har bare standard guitaren :)
SteffaRRRn
Niveau 6
 
Indlæg: 1576

Brugeravatar


Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 5 gæster

cron