Xboxlife forum

Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf iDanish Soul » 13. jul 2011 20:08

Nogle der har nogle tips til at gå fra medium til hard på guitar? Synes ikke rigtig jeg kan finde ud af at placere mine fingre ordentligt, når jeg skal bruge den orange.
iDanish Soul
Niveau 5
 
Indlæg: 1045


Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf CaptainKicker » 13. jul 2011 21:38

Det er sikkert træls at få af vide, men... Træning, træning og træning. Det er bare at vænne sig til at spille med orange, og at tempoet er lidt hurtigere. Evt. brug "training", og sæt tempo lidt ned, hvis du lige vil tilpasse fingrene ordentligt.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf Gaden9210 » 13. jul 2011 23:07

Prøv at vende dig til at have lillefingeren placeret på orange, og så træn meget, det er nok det bedste råd jeg lige kan komme på :)

Klø på, så ska du nok lære det :P
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf iDanish Soul » 13. jul 2011 23:12

Heh, kan også godt få omkring de 92% på nemme sange på hard, men når vi bevæger os opad sværhedsgraden får jeg pludselig problemer. :D Plus jeg er ved at være lidt træt af sangene i GH: WoR, må se at få anskaffet mig RB3.
iDanish Soul
Niveau 5
 
Indlæg: 1045


Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf fneribyen » 21. jul 2011 23:00

Ja som du selv hentyder til, så er det altid en god idé at have mange af spillene liggende for variation af sangene, men det kan også være en ulempe. Fordi Rock Band og Guitar Hero er to vidt forskellige spil hvad angår timing windowet. Det vil sige hvornår den registrerer du rammer noderne. Det kan godt forvirre en lidt når man har spillet guitar hero i rigtig lang tid, og så skal hoppe over til RockBand. Så du skal nok regne med at du lige skal vænne dig til det, men det går nok.

Den måde jeg kom op og spillede Expert var at jeg satte mig selv nogle mål i de pågældende spil. Eftersom jeg går efter achievements så var det ligesom mit mål i de spil, og derfor blev jeg også bedre, fordi jeg virkelig dedikerede min tid til de achievements. Du kan evt. prøve at spille nogle sange på hard og når spillet bliver for svært, så prøv at få nogle bedre scores på de sange du har spillet. På den måde bliver du bedre til at placerer fingrene ordentligt. Og kan snart klare de sange du havde problemer med ;)
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf WollaMan » 14. aug 2011 08:17

Er der nogen der snart er klar på lidt PRO instrumenter igen?

Gerne en hel aften. Vi kan jo desværre kun være 4, så hvis der er 2 guitar/bas spillere er det ok, men ellers en guitar/keyboard kunne også være super fedt. Jeg selv kan tage trommer/guitar/bas/keyboard, men foretrækker trommer da jeg spiller expert pro. Jeg kan da lige smide et billede op af mit setup:

Ja, sorry for påklædning, men var næsten lige kommet hjem fra job :D

Billede

Billede

Jeg kan fortælle at jeg spiller med hihat control, og har 2 crash og 1 ride som jeg også bruger. "Desværre" bruger jeg kun 1 pedal, da jeg afmonterede min dobbel pedal, eftersom jeg ikke brugte det til mit normale tromme spil. Skal dog ha' det monteret igen når jeg har fået lidt styr på trommespillet.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf KIAMMI » 14. aug 2011 09:23

hey wolla, du kan skal da bare spørge, så gamer vi, jeg er bare blevet så hooked på at spille rigtig guitar, at jeg
har fået lagt Rockband 3 lidt til siden.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf Psymatiq » 14. aug 2011 09:42

gamer gerne i dag mine tømmermænd efter red warszawa koncerten i går hærger stadig, så jeg duer kun til at side indefor anyways :P .

1700+ sange og expert guitar as allways.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf WollaMan » 14. aug 2011 09:54

KIAMMI skrev:hey wolla, du kan skal da bare spørge, så gamer vi, jeg er bare blevet så hooked på at spille rigtig guitar, at jeg
har fået lagt Rockband 3 lidt til siden.


Jeg har det næsten på samme måde med trommer. Jeg har dog jævnligt startet RB op, men har for det meste spillet guitar. Har du forresten snart mulighed for at kigge forbi, så vi kan få prøve jammet? Har du fundet en sang som du vil prøve at spille med mig?

@Psy Jeg kan desværre ikke i dag, eller jo måske lidt kort her tidlig eftermiddag. Men det bliver nok kun en times tid ca.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf KIAMMI » 14. aug 2011 10:09

hey wolla, vi skal helt klart få prøve jammet
jeg har prøvet at lære at spille Lenny med stevie ray vaghnan, men vi skal nok over i noget rock
nogen speciel sang i tankerne??, så kan jeg prøve at øve den
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rock Band/Guitar Hero Online Tråd

Indlægaf WollaMan » 14. aug 2011 10:33

La' os starte lidt enkelt ud, og se om vi an få det til at swinge :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Foregående

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron