Xboxlife forum

The Full Combo/100%/Accomplishment Thread

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Indlægaf Psymatiq » 23. jul 2009 11:39

The Test Driver skrev:Ja han er sgu god - men det var ikke ham der fik den første FC. :)


første fc var bootleg. Det er den første fc.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf TerrificFalcon » 23. jul 2009 11:45

Første FC var en FC - han ramte alle noderne i sangen i en kombo = Full Combo.

Ja, han skippede fills. Ham der var den første der FC'ede den uden at skippe fills, men de var ikke desto mindre begge 2 FC's
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Indlægaf thorvald killer » 23. jul 2009 11:57

Psymatiq skrev:http://www.keldon.net/rockband/scores.cgi?player=thorvald+killer&instrument=DRUMS&platform=Xbox&game=RB2&difficulty=EXPERT&guitardifficulty=EXPERT&bassdifficulty=EXPERT&drumsdifficulty=EXPERT&vocalsdifficulty=EXPERT&showrb2=on&showrb1=on&showdlc=on

117 thorval ;)

det er en hel del sange den ikke har fået opdateret. så jeg er ret sikker på at jeg har over 130 gs
thorvald killer
Niveau 2
 
Indlæg: 117


Indlægaf Psymatiq » 23. jul 2009 11:59

TerrificFalcon skrev:Første FC var en FC - han ramte alle noderne i sangen i en kombo = Full Combo.

Ja, han skippede fills. Ham der var den første der FC'ede den uden at skippe fills, men de var ikke desto mindre begge 2 FC's


ved at skippe fills kommer de forbi svære steder let aka bootleg og det er faktisk en hel del notes der bliver misset pga det. Imo er det den første rigtige fc.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf TerrificFalcon » 23. jul 2009 12:03

Så det er heller ikke en FC hvis man bruger den optimale path, og at det ikke er 0 hele vejen igennem? At skippe fills er en fair teknik, han misser ikke nogle notes grundet det. FC = Full Combo, som de begge to har klaret - den ene er dog meget mere imponerende.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Indlægaf Psymatiq » 23. jul 2009 12:08

TerrificFalcon skrev:Så det er heller ikke en FC hvis man bruger den optimale path, og at det ikke er 0 hele vejen igennem? At skippe fills er en fair teknik, han misser ikke nogle notes grundet det. FC = Full Combo, som de begge to har klaret - den ene er dog meget mere imponerende.


Mener at visions hvor man skipper fills er 17xx note og uden at skippe er 21xx notes. Samtidigt ved at skippe fills er der voldsomt mange pause at man let kan fce den hvis man kan holde en notestreak i 10-20 sekunder(hvis man er god vel og mærke).
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf smatter » 23. jul 2009 14:32

Psymatiq skrev:
TerrificFalcon skrev:Så det er heller ikke en FC hvis man bruger den optimale path, og at det ikke er 0 hele vejen igennem? At skippe fills er en fair teknik, han misser ikke nogle notes grundet det. FC = Full Combo, som de begge to har klaret - den ene er dog meget mere imponerende.


Mener at visions hvor man skipper fills er 17xx note og uden at skippe er 21xx notes. Samtidigt ved at skippe fills er der voldsomt mange pause at man let kan fce den hvis man kan holde en notestreak i 10-20 sekunder(hvis man er god vel og mærke).

Det har været diskuteret på scorehero op til flere gange - den generelle holdning (og scorehero's holdning) er, at en FC = Full Combo = Ramme alle notes i sangen i træk, ligegyldigt om man skipper fills eller ej.

Desuden er der også en del problemer, hvad en rigtig FC så vil være, hvis man ikke må skippe fills. Skal man bruge optimal path? I så fald, hvad hvis det sværeste stykke i sangen stykke bliver dækket af et fill i den optimale path? Er det så stadig en "fair" FC? ;)

(self. har jeg ikke selv fundet på det spørgsmål, der var bare en post på scorehero, der indeholdt det spørgsmål, og jeg syntes, det var et godt spørgsmål)
Billede
smatter
Niveau 5
 
Indlæg: 935


Indlægaf Psymatiq » 23. jul 2009 17:10

smatter skrev:
Psymatiq skrev:
TerrificFalcon skrev:Så det er heller ikke en FC hvis man bruger den optimale path, og at det ikke er 0 hele vejen igennem? At skippe fills er en fair teknik, han misser ikke nogle notes grundet det. FC = Full Combo, som de begge to har klaret - den ene er dog meget mere imponerende.


Mener at visions hvor man skipper fills er 17xx note og uden at skippe er 21xx notes. Samtidigt ved at skippe fills er der voldsomt mange pause at man let kan fce den hvis man kan holde en notestreak i 10-20 sekunder(hvis man er god vel og mærke).

Det har været diskuteret på scorehero op til flere gange - den generelle holdning (og scorehero's holdning) er, at en FC = Full Combo = Ramme alle notes i sangen i træk, ligegyldigt om man skipper fills eller ej.

Desuden er der også en del problemer, hvad en rigtig FC så vil være, hvis man ikke må skippe fills. Skal man bruge optimal path? I så fald, hvad hvis det sværeste stykke i sangen stykke bliver dækket af et fill i den optimale path? Er det så stadig en "fair" FC? ;)

(self. har jeg ikke selv fundet på det spørgsmål, der var bare en post på scorehero, der indeholdt det spørgsmål, og jeg syntes, det var et godt spørgsmål)


En ting er at lave en dårlig path noget andet er at fuldstændigt undgå fills. Hvis selv folk på scorewhorehero ikke kan se forskel på de to ting så er der mange der mangler brikker mellem ørerne.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Spunk » 24. jul 2009 00:18

Folk gør jo det samme på Perfect Insanity, men der gør det åbenbart ikke noget. Visions er godt nok meget sværere, men princippet er det samme.
Spunk
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Psymatiq » 24. jul 2009 14:02

fik fat i mikrofonen igen og fik sunget et par sange på sightread(på nær black)

Fuckede midt i black(strong my ass :P ) jeg er så tæt på 100% argh <.< Så fed en sang tjek weskerkun synge den(klart den bedste sanger han spillerdog på PS3)

weskerkun ikke min vid <.<
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NveFYFRw89s[/youtube]

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Og min første tier 6 trommesang klaret <.< kæft et helvede.
Billede
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Spunk » 24. jul 2009 23:31

Fik mine nye stikker i dag, og kan stadig ikke fatte, hvor meget forskel der er.

Welcome to the Neighborhood FC: Skulle lige prøve den, som en stik tester, og der var sørme ikke noget choke på rollsne (first try) :D
http://share.xboxlife.dk/file/owq4ognmm ... zgxndi.jpg

Og så kom den endelig!:

Prequel to the Sequel GS:
http://share.xboxlife.dk/file/nda0ztfky ... ta4zdq.jpg
Spunk
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Miaauw » 24. jul 2009 23:52

Hvilke stikker er det? Har du link måske? :D
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Indlægaf Spunk » 25. jul 2009 00:02

eegra skrev:Hvilke stikker er det? Har du link måske? :D

Vic Firth 5A (verdens mest solgte stik)

Kan VARMT anbefales.
Spunk
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Miaauw » 25. jul 2009 00:05

Tror du de virker fint med Goodwoodmods? Jeg har nemlig hørt at nogle trommestikker kunne, over lange perioder, ligesom.. rive hul, og slide meget på det net der..
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Indlægaf Spunk » 25. jul 2009 00:09

Ja, hvis du ikke rammer kanterne alt for meget, for de er meget fint "polerede" når man får dem. Har flosset to stikker ved at slå på kanten (det var ikke Vic), men det tager en del tid.
Spunk
Niveau 4
 
Indlæg: 529


ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron