Xboxlife forum

Must have DLC

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Must have DLC

Indlægaf tue69 » 31. jul 2013 08:32

Hey folkens.

Jeg er igang med et 1 til 3 ridt i Mass Effect, og har shoppet nogle MSP til at købe det DLC, som nu er værd at spille. Men så vidt jeg kan forstå, så strækker Mass Effect DLC sig fra det fantastiske, til det decideret elendige.

Hvad bør jeg købe? Jeg har Bring Down the Sky og Lair of the Shadow Broker (samt alt Cerberus-Network DLC). Jeg kan forstå at Pinnacle Station ikke er pengene værd, men hvad skal jeg gå efter?

Fortrinsvist tænker jeg Mass Effect 2 indhold, idet jeg satser på, at jeg får mange timer til at gå, før jeg er på vej i Mass Effect 3. (og hvem ved, måske der kommer et BioWare tilbud på Marketplace, så jeg kan købe hele pisset)

På forhånd tak for hjælp.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Must have DLC

Indlægaf Maltéz » 31. jul 2013 10:04

Du skal købe Overlord og Kasumi: Stolen Memory til Mass Effect 2. Arrival er ikke pengene værd.
De er lidt vel krydrede mht. til prisen, men Kasumi er (for mig) en så interessant figur at jeg brugte hende som companion næsten hele vejen igennem Mass Effect 2. Der er også tråde til disse DLCer i Mass Effect 3, og summen af dette gør at jeg synes du bør spendere pengene.
Når du ellers er helt færdig med Mass Effect 2, så se sammendrag af Arrival på Yutube, lige inden du starter på Mass Effect 3.
Senest rettet af Maltéz 31. jul 2013 10:19, rettet i alt 2 gange.
Så sandt, så sandt: http://justfuckinggoogleit.com/
Maltéz
Niveau 7
 
Indlæg: 2320


Re: Must have DLC

Indlægaf tue69 » 31. jul 2013 10:09

Maltéz skrev:Du skal købe Overlord og Kasumi: Stolen memory il Mass Effect 2. Arrival er ikke pengene værd.
De er lidt vel krydrede mht. til prisen, men Kasumi er (for mig) en så interessant figur at jeg brugte hende som companion næsten hele vejen igennem Mass Effect 2. Der er også tråde til disse DLCer i Mass Effect 3, og summen af dette gør at jeg synes du bør spendere pengene.


Kasumi var også oplagt pga. figuren, men 3'eren fik nu ellers min interesse for Arrival til at spire, da der er en del referencer til hændelserne her.

Jeg tror jeg snupper Stolen Memory og Overlord i starten og gemmer det andet til et evt. Xbox Live tilbud.

I Mass Effect 3 har jeg forstået det sådan, at Citadel DLC stort set er det eneste, der er værd at bruge penge på (men det er så også dyrt!)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Must have DLC

Indlægaf Maltéz » 31. jul 2013 10:17

tue69 skrev:
Maltéz skrev:Du skal købe Overlord og Kasumi: Stolen memory il Mass Effect 2. Arrival er ikke pengene værd.
De er lidt vel krydrede mht. til prisen, men Kasumi er (for mig) en så interessant figur at jeg brugte hende som companion næsten hele vejen igennem Mass Effect 2. Der er også tråde til disse DLCer i Mass Effect 3, og summen af dette gør at jeg synes du bør spendere pengene.


Kasumi var også oplagt pga. figuren, men 3'eren fik nu ellers min interesse for Arrival til at spire, da der er en del referencer til hændelserne her.

Jeg tror jeg snupper Stolen Memory og Overlord i starten og gemmer det andet til et evt. Xbox Live tilbud.

I Mass Effect 3 har jeg forstået det sådan, at Citadel DLC stort set er det eneste, der er værd at bruge penge på (men det er så også dyrt!)


Jeg har stadig ikke købt noget DLC til Mass Effect 3, da jeg er synes det er absurd dyrt, og da det efter sigende er af middel til ringe kvalitet. Var tæt på da Omega var på tilbud til 50% off, men venter til der evt. kommer et samlet tilbud på alt DLC.

Ud over det, synes jeg fortsat det er ualmindeligt flabet at den eneste måde man kunne få dag 1 DLCet From Ashes på var ved at købe Collectors Edition.
Af samme grund valgte jeg at vente med at spille skidtet til jeg kunne låne det på biblioteket, og efterfølgende købe det meget billigt brugt, og jeg er omtrent den største Mass Effect tilhænger her på Xboxlif.dk :)
Så sandt, så sandt: http://justfuckinggoogleit.com/
Maltéz
Niveau 7
 
Indlæg: 2320


Re: Must have DLC

Indlægaf tue69 » 31. jul 2013 10:21

Maltéz skrev:Jeg har stadig ikke købt noget DLC til Mass Effect 3, da jeg er synes det er absurd dyrt, og da det efter sigende er af middel til ringe kvalitet. Var tæt på da Omega var på tilbud til 50% off, men venter til der evt. kommer et samlet tilbud på alt DLC.

Ud over det, synes jeg fortsat det er ualmindeligt flabet at den eneste måde man kunne få dag 1 DLCet From Ashes på var ved at købe Collectors Edition.
Af samme grund valgte jeg at vente med at spille skidtet til jeg kunne låne det på biblioteket, og efterfølgende købe det meget billigt brugt, og jeg er omtrent den største Mass Effect tilhænger her på Xboxlif.dk :)


Det er lidt den samme tilgang jeg har mht. Mass Effect 3 DLC'et. At betale 4.000 MSP for hele puljen er bare for meget, så satser på at det kommer på Deal of the Week inden jeg går igang med 3'eren (forhåbentligt 2'eren).

Jeg er igang med 1'eren igen nu, og læste en gammel tråd, hvor jeg, for 4 år siden, tog omkring 16 timer at komme igennem det. Sidenhen er Mass Effect fanen i mig vokset gevaldigt, så nu er jeg 18 timer inde, og har kun gennemført 3 større quests i main story :lol:
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Must have DLC

Indlægaf Dirty Harry » 1. aug 2013 14:29

Bring Down the Sky var fantastisk, mens Pinnacle Station som du allerede skriver, ret ringe.

Jeg har købt alt til ME2 og alt DLC er godt, men Lair of the Shadow Broker står som det bedste DLC overhoved jeg har downloadet igennem tiden. Fantastisk historie, spændende gameplay og godt at se en gammel ven.

Siden jeg gennemførte ME3 første gang lige efter at det udkom har jeg ikke spillet det, da jeg helst ville have et rerun helt tilbage fra ME1 og jeg har dog allerede al DLC til det. Jeg satte mig dog ned og spillede Citadel igennem og det var ret godt. Ikke nær så godt som Lair of the Shadow Broker, men det er noget af det bedre jeg har oplevet.
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Must have DLC

Indlægaf tue69 » 1. aug 2013 15:11

Så indtil videre er jeg godt dækket ind med Bring Down the Sky og Lair of the Shadow Broker, mens Citadel, som forventet, er et must have.

Jeg tror dog at jeg tager et par gennemgange i Mass Effect 1 først, og så samler al tilbuds-DLC op undervejs. Jeg satser på at hele pakken kommer på Deal of the Week engang, og så, haps!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster