Xboxlife forum

ME3 slutningen *SPOILERS*

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Sevuz » 15. mar 2012 08:33

Elgar skrev:
Ink129 skrev:Jeg håber virkelig, at indoktrineringsteorien er sand. Jo mere jeg har tænkt over slutningen, som den er nu, des mindre bryder jeg mig om den. Der er så meget, der ikke hænger sammen. Denne artikel sammenfatter det utrolig godt:

http://www.gamefront.com/mass-effect-3- ... are-right/


Helt og aldeles enig. Fremragende artikel.


agree
Billede
Sevuz
Niveau 2
 
Indlæg: 109


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf spif2001 » 15. mar 2012 13:50

Hmmm... Blev lige færdig i dag, og jeg kunne godt lide slutningen.

En åben slutning, der alligevel pensionerer Shepard.

Vi har hele tiden vidst, at the Reapers stod for et ragnarok event, og at fx. geth racen dør, når man smadrer Reapers er da kun logisk. Fint at man har reddet dem i ME2, og fået dem sammen med Quarians, men at de dør gør jo kun det galaktiske perspektiv endnu bedre.

Jeg er fint tilfreds, og er spændt på hvad DLC bliver. Jeg tror det bliver missioner / NPC'er der foregår inden angrebet på Cerberus hovedkvarteret.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Dirty Harry » 15. mar 2012 14:58

spif2001 skrev:Hmmm... Blev lige færdig i dag, og jeg kunne godt lide slutningen.

En åben slutning, der alligevel pensionerer Shepard.

Vi har hele tiden vidst, at the Reapers stod for et ragnarok event, og at fx. geth racen dør, når man smadrer Reapers er da kun logisk. Fint at man har reddet dem i ME2, og fået dem sammen med Quarians, men at de dør gør jo kun det galaktiske perspektiv endnu bedre.

Jeg er fint tilfreds, og er spændt på hvad DLC bliver. Jeg tror det bliver missioner / NPC'er der foregår inden angrebet på Cerberus hovedkvarteret.


Jeg har faktisk siddet og tænkt over hvordan du ville reagerer Spif. Jeg havde forestille mig en smule forbavselse og derefter eftertænksomhed.
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Rasmusdc » 15. mar 2012 16:57

havde ikke rigtigt nogle valg, nok fordi jeg ikke var PURE hverken paragon eller den anden.

havde taget nogle hurtige valg, så endte med at smadre det hele.

Sad også bare sådan lidt.. hmmm tilbage, alle 3 spil har været en geniale spil, og så var det det??... skuffende. eller hvad skal man sige, underlig afslutning.

Masse af teorier, også fint nok, men for mig var det lidt en Mehhh.. afslutning. som stoppede spillet sådan lidt, nåh.....

Ville gerne noget andet, især efter mass effect spillene nok er de eneste spil jeg har gennemført, sådan siden min ungdom hvor jeg spillede day of a tentacle, og andre point and click adventures.

tror også den underlige følelse efter slutningen, er baseret på at alt det flåde opsamling jeg lavede var 100% ligegyldig.

Og man egentligt har enorm sympati for mange af de figurer man kæmper med.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Ink129 » 15. mar 2012 19:41

Ja, der er mange ting, der irriterer mig:

- For det første er der absolut minimal forskel på de forskellige slutninger. Endelig skal Bioware afslutte trilogien uden at tænke på en decideret efterfølger (Shepard-trilogien er færdig), og de har endelig chancen for at lave afslutninger, som i den grad ikke ligner hinanden. Ens valg igennem de tre titler burde virkelig skinne igennem her, men uanset hvilke valg man har foretaget sig igennem HELE trilogien, så blive det hele kogt ned til de tre valg på the Citadel, og de tre fører til slutninger, som ligner hinanden mindst 95% hen af vejen.

- Og hvad laver Joker i Mass Relayet? Han må være fløjet derind, inden energistrålen fra the Citadel/Crucible bliver affyret, da han umulig har kunnet nå fra Jorden til ca. Pluto (hvor jeg mener Mass Relayet i sol-systemet er) efter strålen affyres. Så hurtig er Normandy næppe. Og husk, at det kun er Shepard der på dette tidspunkt ved, at alle Mass Relays bliver destrueret, så Joker burde ikke vide det, før det sker. Men hvorfor beslutter han sig så for at desertere til sidst? Og hvorfor flygte fra sit eget solsystem i første omgang?
Desuden har han skulle bruge tid på at svinge forbi Jorden og hente dine teammates inden også - logisk set synes jeg ikke at det hænger sammen.

- Desuden, sidste gang Shepard destruerede et Mass Relay i DLC'et til 2'eren (Arrival), da blev hele det pågældende solsystem smadret og 300.000 batarians døde. Men dette sker ikke i vores solsystem? Eller gør det? Vi ser ikke mere fra den kæmpe flåde vi har samlet os efter Mass Relayet ødelægges, så vi kan ikke vide det.

- Samtlige Quarians og Turians, der er fanget i vores solsystem er jo dødsdømte; de spiser en bestemt type mad, som ikke findes i menneskets solsystem. Jaja, Quarians har da sine civilian-skibe med ind i vores system og dyrker sikkert deres føde derpå, men hele deres flåde har i ca 300 år været afhængige af at kunne rejse rundt i galaksen og "snylte" lidt på de andre racer for deres overlevelses skyld, så deres flåde holder nok ikke alt for længe uden at kunne komme ret langt uden for vores solsystem. D.v.s. at vi har kæmpet denne kamp igennem tre spil for alligevel næsten at destruere samtlige racer i vores galakse..

- Jaja, vores hold på the Normandy (hvad de så end laver der til sidst) overlever og havner på en eller anden planet et ukendt sted i universet. Dem er der da håb for, men nu kæmpede vi jo ikke kun denne kamp for dem, men for hele galaksens. Og det har jo nærmest været spildt arbejde.

Og det er bestemt ikke fordi, jeg ønsker en solstrålehistorie. Shepard dør (eller måske ikke?), hvilket er helt fint for mig; jeg havde nærmest forventet det. ME-serien er en mørk og dyster historie. Men når man helt op til de sidste 10 minutter af spillet fornemmer håb og, mod alle odds, en chance for galaksens overlevelse, og der pludselig kommer en sådan mærkværdig slutning ud af det blå, hvor de få valg man har, fører til næsten det samme udfald uanset ens mange valg gennem spillet... det giver mig lidt en dårlig smag i munden, imo.

Ah, flere ting irriterer mig i slutningen, men man kan læse linket længere tilbage i tråden for at få det hele med
, for der er mange ting, som ikke hænger sammen, imo. Jeg syntes også, at slutningen var fin i starten, men, som sagt, jo mere jeg har tænkt over den, des mindre bryder jeg mig om den.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Dirty Harry » 15. mar 2012 22:31

Læste lige noget mere fra Bioware forummet;

Bioware's forum skrev:AlphaDormante wrote:

I just noticed this right now...don't know if anyone's mentioned this already or if it's been explained, but I thought I'd bring it up.

So you know that oddly colorful rubble that's littered around the Makos near the beam?

Billede

Yeah, that crap looks weird. PC, I'm ashamed of you and those textures.

...hey, wait a minute.

Billede

Are those BODIES?

Yes. As you can clearly see, there are faces, torsos, and legs in that pile of low-res polygons. Now, why it's so low-res I don't know; that might really be an issue with my computer. But I've never had this level of terrible with any other texture in the game...and you have to admit, seeing it so blurry and awful-looking lends it a very eerie quality.

Besides that, why are there SO MANY? There were absolutely not that many people running for the beam. And even if there were, how did they all end up in neat little piles off to the sides? And, most importantly...

Take a closer look at the bodies pink and purple circles. Look familiar?

Billede

Billede

...how about now?



Rifneno wrote...

I know the subject of the eyes has been brought up a lot. But I've talked to quite a few people who don't see it, or
don't think they're really what we think they are. So I got some screenshots and when necessary magnified them so you can see them better.

Billede
That's the Illusive Man's eye in ME2. Note the pattern: an inner circle, an outer circle, and two orb shapes on the bottom left and right.

Billede
This is Saren's eye in ME1 right before he ragequits existence. It's different, but similar in a way. A large glowing center, an inner ring, a much smaller outer ring, and some wavy designs coming out of them.

Billede
This is Shepard's eye right after his face turned black in the control ending. This is the exact same pattern as the Illusive Man's. The only difference is the color. Which is similar to Saren's. I'll also note that the rest of the scene he seemed to be in immense pain as he's gripping the handles. After he turns like this, he simply looks deadpan
and emotionless.

Billede
This is Shepard's eye during the synthesis ending. He's further from the camera and a lot of the time it's distorted by the green pulses, but this is still a clear enough shot to tell, without a doubt, that he has the same eyes here as in control.

Hopefully this helps convince someone that doesn't believe the eye evidence, which I personally consider to be the strongest evidence of the indoctrination theory.



Og hvis der er nogen der har løst til at læse 500+ sider med ideer, så er du velkommen...
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Giluc » 18. mar 2012 06:38

Jeg har lige gennemført det, og synes faktisk det var en ganske god slutning. Ja, det ville have været fedt hvis Shepard bare høvlede gennem det hele, smadrede de dumme reapers, og blev king of the world. Men helt ærligt, ville det ikke være fuldstændig forudsigeligt? Og den mulighed har man jo faktisk. Ja ja, alt syntetisk bliver også udryddet, men come on. Man har gået hele spillet og slet ikke vist hvad Crucible overhovedet er for noget, man har bare gået ud fra at det er et våben. Mod enden får man så bekræftet at det er et våben, men man har jo ikke den fjerneste idé om præcis hvordan den virker og, endnu vigtigere, hvad den gør. Synes bestemt ikke jeg føler mig "forrådt."

Hele snakken med indoktrineringen finder jeg meget interessant. Personligt hopper jeg dog ikke på den. Jeg finder adskillige flaws ved mange af de hints jeg læser, f.eks. har Shepard da sin armor på, jeg kunne da i hvert fald genkende min godt forkullede ryg-armor. Alt det der hvor folk ser "1M1", ansigter i teksturerne, hvordan tingene er bygget op, og det der nu har været her i tråden, synes jeg er direkte åndssvagt. Jeg kan i hvert fald ikke se det mindste ud af det.

Alt i alt er jeg fint tilfreds - slutningen er i hvert fald langt bedre end 2'erens, der nok var noget af det kedeligste nogensinde (den sidsteboss var seriøst lol). Den skal selvfølgelig have en tænker, men mit førstehåndsindtryk er at det var en god slutning, om end måske en lille smule antiklimatisk (der var ikke rigtigt nogen sidsteboss (udover den stærke, stærke Illusive Man).
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Giluc » 18. mar 2012 06:55

Nu tænkte jeg lige over det med de Mass Relays... får man egentlig ikke kun at vide at det er den midterste der smadrer alle Mass Relays? Anyway, så smadrer de Mass Relays jo alle systemerne... i hvert fald hvis de laver samme eksplosion som ved The Arrival. Det er da ret... dumt... så kunne man lige så godt dræbe sig selv, for så mange kan end ikke de skide Reapers dræbe :P Plus det, at de uden Mass Relays ikke kan komme hjem. Og de kan da langtfra alle bo i Local Cluster... hmm, nu begynder jeg da at tvivle på om den slutning nu var så god alligevel :P ... For pokker klokken er mange. Gider ikke gå i seng, det er der ingen grund til. Så vågner jeg jo bare i aften. Bedre med en god nats søvn mellem søndag og mandag :)
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Ink129 » 18. mar 2012 07:19

Giluc skrev:Nu tænkte jeg lige over det med de Mass Relays... får man egentlig ikke kun at vide at det er den midterste der smadrer alle Mass Relays? Anyway, så smadrer de Mass Relays jo alle systemerne... i hvert fald hvis de laver samme eksplosion som ved The Arrival. Det er da ret... dumt... så kunne man lige så godt dræbe sig selv, for så mange kan end ikke de skide Reapers dræbe :P Plus det, at de uden Mass Relays ikke kan komme hjem. Og de kan da langtfra alle bo i Local Cluster... hmm, nu begynder jeg da at tvivle på om den slutning nu var så god alligevel :P ... For pokker klokken er mange. Gider ikke gå i seng, det er der ingen grund til. Så vågner jeg jo bare i aften. Bedre med en god nats søvn mellem søndag og mandag :)


Hahaha, det er næsten som at se min egen reaktion på slutningen det der. Jeg syntes også, den var mægtig fin i starten, indtil jeg også begyndte at tænke nærmere over det... så dukkede alle hullerne op. Ikke at jeg skal lægge ord i din mund og sige, at du har det nøjagtigt ligesom mig (jeg bryder mig som sagt ikke om slutningen), men jeg fandt det nu lidt sjovt alligevel :D

Jeg håber indoktrineringsteorien er sand, for jeg kan se en god mening med mange af dens punkter, men tror jeg på, at den er sand; altså at det var Bioware's vision fra start? Nej, desværre ikke :(
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Giluc » 18. mar 2012 08:04

Hehe. Kom da også lige i tanke om at paragon/renegade og alle ens beslutninger ikke betyder en fløjtende fis. Intet overhovedet! Ikke den mindste lillebitte smule! Virkelig. Slet ingenting! Måske ikke så god en slutning alligevel... :|
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Ink129 » 18. mar 2012 09:39

Stop med at tænke yderligere over det Giluc! For Guds skyld stop! Du havner bare i fortvivlelsens sorte hul, hvor jeg er nu! Red dig selv! Red dig seeeeeeeeeelv! :P :wink:
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf ice_hiboy » 18. mar 2012 11:37

http://www.screwattack.com/news/bioware ... -3s-ending

Jeg håber inderligt at der kommer noget gratis dlc (patch) som giver en ordentlig slutnig. Men kender jeg EA ret så bliver det nok 800/1200 points for den rigtige ending.

Den her video gav mig lidt håb. http://www.youtube.com/watch?v=UDSwW7jflAQ
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf spif2001 » 18. mar 2012 12:53

Det jeg synes er mest irriterende mht ME3's historie er ikke slutningen, men det at Cerberus fylder alt alt for meget. De er næsten blandet ind i alle missionerne, og det er lidt mærkeligt, at en cloak & daggers organisation, som de var i 1'eren, lige pludselig har resourcer nok til at være overalt i galaxen med heavy udstyr.

Fint nok at Illusive man er med i slutningen, men i resten af spillet ville jeg gladeligt have nøjes med forskellige hints til, at Cerberus løber med på sidelinien, og så måske en enkelt mission eller 2 hvor de var til stede.

...og så kunne jeg godt have tænkt mig et par missioner mere i Sol systemet, når det trods alt er jorden vi skal få tilbage.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Rasmusdc » 18. mar 2012 15:04

Har også skrevet før jeg synes slutningen er underlig, men synes godt nok ikke de skal fikse den, synes det vil være lidt latterligt, det er jo ikke en BUG.. det er sådan historien er.

Jeg vil dog stadig poientere, jeg synes STADIG mass Effect er et af de fedeste spil, ALLE 3 af dem, hele historien har været genial, eneste skramme var slutningen, men det er 2 minutter af et 40-60 timers langt eventyr.

håber BIOWARE bliver ved med at lave denne type spil, så vi ikke skal til at kæmpe i gamle dage igen.

Vil elske at MASS effect spil mere (de må også gerne lave et RTS spil med MASS EFFECT universet).. men ellers et adventure spil som dette, samme univers, samme production value, og værdi i skuespillet, men måske med andre personer, anden tidslinie.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Giluc » 18. mar 2012 17:41

Jeg er nået frem til den konklusion, at det er noget værre lort. Disregard det jeg skrev i mit første indlæg :) Det er simpelthen for dumt. "Ah yes, "Your choices matter". We have dismissed that claim" er fuldstændig sigende.
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


ForegåendeNæste

Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron