Xboxlife forum

ME3 slutningen *SPOILERS*

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Mr. Aggiz » 21. mar 2012 03:20

UncannySlayer: Jeg har spillet ME 1 og ME 2 igennem ufatteligt mange gange, men med ME 3 har jeg slet ikke haft den lyst. På trods af at jeg under gennemspilningen, sad og tænkte på, at jeg glæder mig til at komme til en given mission igen, med den mere renegade baserede Shepard jeg har fra de tidligere spil. Men efter slutningen mistede jeg helt den lyst og følte at det jo alligevel kunne være ligemeget, da slutningen ingen ændringer får.
Senest rettet af Mr. Aggiz 21. mar 2012 06:10, rettet i alt 1 gang.
Billede
Mr. Aggiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1878
By: Århus


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf UncannySlayer » 21. mar 2012 03:25

Mr. Aggiz: Præcis. Jeg følte, at jeg spillede spillet af pligt anden gang. Jeg plejer ellers også at lave en første gennemspilning med en paragon-Shepard og en anden gennemspilning med en renegade-Shepard - og jeg plejer at nyde begge gennemspilninger lige meget. Sådan var det ikke her.
UncannySlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 401


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf ice_hiboy » 21. mar 2012 08:26

Mr. Aggiz skrev:UncannySlayer: Jeg har spillet ME 1 og ME 2 igennem ufatteligt mange gange, men med ME 3 har jeg slet ikke haft den lyst. På trods af at jeg under gennemspilningen, sad og tænkte på, at jeg glæder mig til at komme til en given mission igen, med den mere renegade baserede Shepard jeg har fra de tidligere spil. Men efter slutningen mistede jeg helt den lyst og følte at det jo alligevel kunne være ligemeget, da slutningen ingen ændringer får.


+1
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Burnie.dk » 22. mar 2012 00:49

Jeg følte mig rimelig grum, da jeg lod Geth udrydde Quarians. Jeg kan dog over hovedet ikke se, hvilken konsekvens det har fået på slutningen? Ligeledes med Galaxy at War (eller hvad det nu hedder med MP-featuren); hvordan påvirkede det slutningen? For der er vel kun de skide tre muligheder til sidst uanset hvad ikke? Jeg synes, jeg havde hørt, at alle ens valg havde konsekvenser mod slutningen osv.

Jeg ved ikke, om jeg skal grine eller græde af slutningen. Synes slet ikke ME3 lever op til de to andre :(
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Giluc » 22. mar 2012 06:53

Jo, der er da forskel :D I en af videoerne bliver Big Ben f.eks. smadret! Det kan også være at du også ser de human soldiers der er, dø! Sikke en forskel!!!
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Burnie.dk » 22. mar 2012 08:53

Og ej hvor ærgerligt, at der var så begrænsede holdmedlemmer.
I øvrigt synes jeg det er en skam, at spillet prøvede at fokusere mere på en grande historie om krig, end om personfortællingerne, som spillede en langt større rolle i ME2. Det var altså mere interessant.
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Burnie.dk » 22. mar 2012 09:44

Giluc skrev:Jo, der er da forskel :D I en af videoerne bliver Big Ben f.eks. smadret! Det kan også være at du også ser de human soldiers der er, dø! Sikke en forskel!!!


Jeg tror ikke, der er forskel. I videoen "Why We Hate ME3's Ending" forklarer han, at videoerne ikke ændre indhold. Det er hans årsag nummer 5 til at hade slutningen, og den udspiller sig ca. ved 8 minutters mærket.
Så vidt jeg forstår, har ens war assets mm. intet at sige til sidst.
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Giluc » 22. mar 2012 10:20

Jeg er ligeglad med hvad du tror - jeg ved at der er forskel :D Jeg ved ikke hvor god du er til at opfange sarkasme, men forskellen er så lille at det er helt absurd. Tjek selv alle videoer, på samme tid, her:


Desuden, begrænsede holdmedlemmer er da ligemeget. Hvis jeg kunne så ville jeg bare køre med Garrus. Nu er der så desværre ikke en krogan i tredje spil, men ellers Garrus og Wrex/Grunt, bare hele vejen igennem... Garrus er for fed. Kørte ellers med EDI og Javik, og så Garrus. Men i virkeligheden er det kun Garrus der tæller!
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Ink129 » 22. mar 2012 13:33

Giluc skrev:Desuden, begrænsede holdmedlemmer er da ligemeget. Hvis jeg kunne så ville jeg bare køre med Garrus. Nu er der så desværre ikke en krogan i tredje spil, men ellers Garrus og Wrex/Grunt, bare hele vejen igennem... Garrus er for fed. Kørte ellers med EDI og Javik, og så Garrus. Men i virkeligheden er det kun Garrus der tæller!


Qft! Nobody is busy making calibrations like Garrus! :D
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Dirty Harry » 22. mar 2012 14:24

Ink129 skrev:
Giluc skrev:Desuden, begrænsede holdmedlemmer er da ligemeget. Hvis jeg kunne så ville jeg bare køre med Garrus. Nu er der så desværre ikke en krogan i tredje spil, men ellers Garrus og Wrex/Grunt, bare hele vejen igennem... Garrus er for fed. Kørte ellers med EDI og Javik, og så Garrus. Men i virkeligheden er det kun Garrus der tæller!


Qft! Nobody is busy making calibrations like Garrus! :D


Billede
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf ice_hiboy » 22. mar 2012 14:50

Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf morten p » 22. mar 2012 16:51

ice_hiboy skrev:Endu engang en god forklaring :)

http://thatguywiththeglasses.com/bt/aj/ ... eory-a-dlc


Den teori springer jeg på.. Alt giver jo lige pludselig mening.
Når han trækker vejret igen, er det fordi han vågner efter at blive ramt af Harbinger, men det betyder jo så bare at vi ikke har set den rigtige slutning. Så håber jeg bare de udgiver en gratis DLC med det!
morten p
Niveau 5
 
Indlæg: 1286


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf ice_hiboy » 22. mar 2012 17:41

morten p skrev:
ice_hiboy skrev:Endu engang en god forklaring :)

http://thatguywiththeglasses.com/bt/aj/ ... eory-a-dlc


Den teori springer jeg på.. Alt giver jo lige pludselig mening.
Når han trækker vejret igen, er det fordi han vågner efter at blive ramt af Harbinger, men det betyder jo så bare at vi ikke har set den rigtige slutning. Så håber jeg bare de udgiver en gratis DLC med det!


Den teori har fået mig til at køle helt af og faktisk lige prøve at klare slutningen, den her gang med noget mere ems og helt klart skyde lortet i stykker :P

gratis håber jeg fandme også, men jeg er desvære bange nu det er Bioware/EA
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Aeriz » 22. mar 2012 20:22

Der er to ting der skuffer mig. Den første er, at de hiver en Deus ex Machina (det græske udtryk - ikke spillet) op af hatten. Det er i mine øjne ringe fortællekunst. Taget i betragtning hvor godt og relativt konsistent Mass Effekt universet er stykket sammen, så ville en regnbuefarvet enhjørning, der prutter blomster samtidig med at den spidder Reapers ikke være meget mere malplaceret end the Star Child.

Den anden ting er, at rigtig mange af de spændende konflikter i Mass Effekt universet fremover er umulige at bygge videre på. En ny trilogi uden Shepard kunne jeg da sagtens forestille mig; men Salarian / Krogan skismet og i særdeleshed Geth / Quarian krigen er pist væk. Og under alle omstændigheder er perspektivet omsonst i følge the Star Child.

Anyway, jeg synes ikke de skal ændre slutningen - skaden er sket. Personligt tvivler jeg på, at jeg vil købe nogen DLC'er (udover From Ashes) - ja, der er oplagte emner til DLC; men jeg sidder lige nu med en følelse af apati overfor detaljerne i et univers, som Bioware fra det ene øjeblik til det andet kan hive mægtige magiske ældgamle og kloge semi-guder a la Star Child ind i.
Aeriz
Niveau 3
 
Indlæg: 278


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf ice_hiboy » 22. mar 2012 21:34

Aeriz skrev:Der er to ting der skuffer mig. Den første er, at de hiver en Deus ex Machina (det græske udtryk - ikke spillet) op af hatten. Det er i mine øjne ringe fortællekunst. Taget i betragtning hvor godt og relativt konsistent Mass Effekt universet er stykket sammen, så ville en regnbuefarvet enhjørning, der prutter blomster samtidig med at den spidder Reapers ikke være meget mere malplaceret end the Star Child.

Den anden ting er, at rigtig mange af de spændende konflikter i Mass Effekt universet fremover er umulige at bygge videre på. En ny trilogi uden Shepard kunne jeg da sagtens forestille mig; men Salarian / Krogan skismet og i særdeleshed Geth / Quarian krigen er pist væk. Og under alle omstændigheder er perspektivet omsonst i følge the Star Child.

Anyway, jeg synes ikke de skal ændre slutningen - skaden er sket. Personligt tvivler jeg på, at jeg vil købe nogen DLC'er (udover From Ashes) - ja, der er oplagte emner til DLC; men jeg sidder lige nu med en følelse af apati overfor detaljerne i et univers, som Bioware fra det ene øjeblik til det andet kan hive mægtige magiske ældgamle og kloge semi-guder a la Star Child ind i.


Bro se den video jeg linker til :)
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


ForegåendeNæste

Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron