Xboxlife forum

Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf Rockanoid » 8. feb 2011 10:53

Hej..

Jeg er netop gået i gang med Mass Effect 2 og læste i en guide, at man burde spille spillet på "Normal" sværhedsgrad først. Hvorfor egentlig ikke "Casual"? (Det gav guiden ikke noget svar på..)
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf jedievinter » 8. feb 2011 11:08

Det er vel fordi Casual er for let.

Her er en beskrivelse af sværhedsgraderne

* Casual - All enemies, including bosses, are scaled down relative to the player's level. Most enemies have no special protection or immunities.
* Normal - Bosses scaled up based on the player's level. Some enemies have special protection.
* Veteran - Bosses and sub-bosses scaled up based on player level. Most enemies have special protection.

Taget fra http://masseffect.wikia.com/wiki/Combat
jedievinter
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf Vix-blue » 8. feb 2011 13:24

Casual er for nemt. For en god udfordring, så bør man spille igennem på normal første gang og så kan man gå videre til Insane bagefter. Så får man 2 udfordrende gennemspilninger af ME2.
Vix-blue
Niveau 4
 
Indlæg: 681


Re: Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf Rockanoid » 8. feb 2011 18:37

Så det har altså ingen påvirkning på achievements og andet, om man spiller på Casual eller normal? Ok.. Tak for svar.. :)
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf Vix-blue » 8. feb 2011 18:49

Nej.
Vix-blue
Niveau 4
 
Indlæg: 681


Re: Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf ALIE » 8. feb 2011 19:13

easy til insane,er et stort hop.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf Vix-blue » 8. feb 2011 19:54

Jeg gik da fra normal til insane og det gik da fint.
Vix-blue
Niveau 4
 
Indlæg: 681


Re: Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf Ink129 » 8. feb 2011 19:57

ALIE skrev:easy til insane,er et stort hop.


Ja, hvis planen er, at insane også skal gennemføres, så tror jeg, at man gør sig selv en bjørnetjeneste ved at spille casual først og springe til insane bagefter. Så får man ikke et ret godt kendskab til fjenders immunities eller protections og dermed heller ikke et godt kendskab til, hvordan man bør tackle dem. Og insane er udfordrende nok i forvejen, selvom man ved, hvordan man bør overkomme de fleste kampe. Just so you know :wink:
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf rasmusvn » 8. feb 2011 20:50

Det bør tilføjes, at på trods at at "insane" er svær, så handler det for det meste mere om tålmodighed end dygtighed.

Spoiler.....

Nogle gange handler det også om at udnytte små fejl, så som da man ryger i baghold på Colloctor skibet, her er det muligt at placere sig således, at den "possed" fjende ikke går hen til dig, men nærmest hænger fast i en kant.

De "få" steder, der virkelig gik mig på nerverne, var da Garrus skulle reddes, kampen mod den mellemstore "boss" på vej ud af Collector skibet og så bossfigthen, der krævede omkring de 20 forsøg.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf Mr. Aggiz » 8. feb 2011 22:12

Alle der gennemfører spillet flere gange bør prøve Insane, da spillet bliver langt mere underholdende og udfordrende.
Billede
Mr. Aggiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1878
By: Århus


Re: Mass Effect 2 - forskel på Casual og Normal

Indlægaf Ink129 » 9. feb 2011 00:46

Mr. Aggiz skrev:Alle der gennemfører spillet flere gange bør prøve Insane, da spillet bliver langt mere underholdende og udfordrende.


Enig. Det er enormt tilfredsstillende at gennemføre på insane. Min insane playthrough i ME2 er i hvertfald blandt min top 3 af bedste spiloplevelser nogensinde. Glæder mig virkelig meget til 3'eren :D
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster