Xboxlife forum

Mass Effect: Nyt content?

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Mass Effect: Nyt content?

Indlægaf Scurvy Lobster » 14. jan 2008 13:03

Nogen der har hørt noget som helst om hvad der kunne dukke op af ekstra indhold til Mass Effect?

Jeg tænker ikke på videoer, gamerpics etc. men rigtige missioner. Jeg har læst et sted at de vil udsende noget, men det var ikke skrevet specifikt.

Jeg nærmer mig slutningen på spillet, inkl. side quests, så selvom jeg nok vil have en gennemspilning mere med en ny class, så kunne det være rart med flere nye missioner.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf palnatoke » 14. jan 2008 13:08

Det sidste jeg hoerte var at der ville komme noget mellem jul og nytaar...
Men det kom aldrig... tror ikke der er blevet sagt noget om hvilken type content det bliver :(
palnatoke
Niveau 6
 
Indlæg: 1756
By: Odder


Indlægaf spif2001 » 14. jan 2008 13:15

Bioware har ikke annonceret noget endnu. Det mellem jul og nytår var rygter dengang spillet udkom.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf bobend » 14. jan 2008 13:37

Jeg er så spændt på hvad de udgiver som DLC. :D Jeg håber de gør inventory- og shop-system lidt bedre i samme omgang.
bobend
Niveau 0
 
Indlæg: 40


Indlægaf tryllehans » 14. jan 2008 14:40

kan være de holdte igen med at ligge noget ud da live jo lige hoster en lille bitte smugle :D
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf Scurvy Lobster » 14. jan 2008 15:12

bobend skrev:Jeg håber de gør inventory- og shop-system lidt bedre i samme omgang.


Det skal du ikke regne med. Det vil kræve ekstraordinært meget udviklingsarbejde at ændre i spillets grundsystemer ift. hvad det ville være værd. Det er jo heller ikke fordi at der er noget egentligt i vejen med den måde det virker på nu. Alt fungerer, der er bare nogen som synes det er lidt bøvlet (jeg er selv meget tilfreds, men jeg har heller ikke spillet KoToR, hvor der vist var et andet system). En ændring ville også gøre trykte manualer forældede (bl.a. den officielle Mass Effect Guide), hvilket er absolut no-go. Men måske det kommer i 2'eren.

Designmæssigt ved man fra mange andre produkter, at når man først har indført ét system, så må man ikke bare ændre det igen, selvom det første system blev kritiseret. For det første er det ofte en lille, men højtråbende, andel af brugere som brokker sig og rent faktisk er utilfredse. For det andet så er selv disse brugere typisk alligevel ikke tilfredse, når det nye system indføres. På samme tid skal alle andre brugere nu lære et nyt system at kende, og wupti, du har nu endnu flere som brokker sig. Viola! Du har kastet dig ud i en katastrofe for dit produkt, fordi du gjorde som brugerne ønskede. Dette vurderes eskempelvis som en af grundende til at så mange MMO spil går skidt. Skiftende designs fremmedgør alt og alle fra spillet. Mest udpræget var nok Starwars Galaxies, hvor store dele af spillets grundkerne pludseligt blev ændret.

Hvis nu at Bioware pludselig ændrede måden man styrede sin Mako på, så ville tusinder af brugere også brokke sig, for nu skulle de pludselig til at lære en ny måde at køre den. Det ville jo være dumt, nu hvor de endelig havde lært det på den originale måde.

Ekstra missioner derimod er relativt nemme at indsætte i de fleste spil, uden at det påvirker grundsystemet i spillet. Desuden kan man tage penge for ekstra missioner. Der er næppe nogen som gider betale for meget andet. Det tæller også.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf KebabKo » 31. jan 2008 19:29

Scurvy Lobster skrev:
bobend skrev:Jeg håber de gør inventory- og shop-system lidt bedre i samme omgang.


Det skal du ikke regne med. Det vil kræve ekstraordinært meget udviklingsarbejde at ændre i spillets grundsystemer ift. hvad det ville være værd. Det er jo heller ikke fordi at der er noget egentligt i vejen med den måde det virker på nu. Alt fungerer, der er bare nogen som synes det er lidt bøvlet (jeg er selv meget tilfreds, men jeg har heller ikke spillet KoToR, hvor der vist var et andet system). En ændring ville også gøre trykte manualer forældede (bl.a. den officielle Mass Effect Guide), hvilket er absolut no-go. Men måske det kommer i 2'eren.

Designmæssigt ved man fra mange andre produkter, at når man først har indført ét system, så må man ikke bare ændre det igen, selvom det første system blev kritiseret. For det første er det ofte en lille, men højtråbende, andel af brugere som brokker sig og rent faktisk er utilfredse. For det andet så er selv disse brugere typisk alligevel ikke tilfredse, når det nye system indføres. På samme tid skal alle andre brugere nu lære et nyt system at kende, og wupti, du har nu endnu flere som brokker sig. Viola! Du har kastet dig ud i en katastrofe for dit produkt, fordi du gjorde som brugerne ønskede. Dette vurderes eskempelvis som en af grundende til at så mange MMO spil går skidt. Skiftende designs fremmedgør alt og alle fra spillet. Mest udpræget var nok Starwars Galaxies, hvor store dele af spillets grundkerne pludseligt blev ændret.

Hvis nu at Bioware pludselig ændrede måden man styrede sin Mako på, så ville tusinder af brugere også brokke sig, for nu skulle de pludselig til at lære en ny måde at køre den. Det ville jo være dumt, nu hvor de endelig havde lært det på den originale måde.

Ekstra missioner derimod er relativt nemme at indsætte i de fleste spil, uden at det påvirker grundsystemet i spillet. Desuden kan man tage penge for ekstra missioner. Der er næppe nogen som gider betale for meget andet. Det tæller også.


Kunne også kun forestille mig at de smed ekstra missioner ind. Hvis man vælger Extras i hovedmenuen så finder man også Download content ved siden af options osv... så kunne da kun forestille mig der snart kom noget.

Tror egentlig det de gjorde ved swg er den værste handling nogen nogensinde har lavet i spilindustrien.. puha!
Billede
KebabKo
Niveau 4
 
Indlæg: 696


Indlægaf Elgar » 31. jan 2008 19:41

Det der blev gjort mod Star Wars Galaxies burde være kriminelt! Et godt og sjovt spil lavet om til det rene pis.

Håber snart på noget content!
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Indlægaf Stoffer » 3. aug 2008 16:02

Elgar skrev:Det der blev gjort mod Star Wars Galaxies burde være kriminelt! Et godt og sjovt spil lavet om til det rene pis.

Håber snart på noget content!


Hvad skete der med det?
Billede
Stoffer
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Indlægaf PeLeF » 3. aug 2008 16:30

Stoffer skrev:
Elgar skrev:Det der blev gjort mod Star Wars Galaxies burde være kriminelt! Et godt og sjovt spil lavet om til det rene pis.

Håber snart på noget content!


Hvad skete der med det?


Blizzard var så flabet at udgive World of Warcraft, men tilbage til sagen. så tror kommer der også flere missioner som Bring Down The Sky..
PeLeF
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf spif2001 » 3. aug 2008 16:39

Det burde der - om ikke andet så har de stadig 200 ubrugte achievement point, og Mass Effect II er da vist ikke lige om hjørnet.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron