Xboxlife forum

Hjælp en "first-timer" RPG-player ;o)

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Hjælp en "first-timer" RPG-player ;o)

Indlægaf Kraftonia » 12. jan 2008 19:23

Heysan...

Forklar mig venligst hvordan jeg bruger favorit-styrke...

Jeg fatter minus af det system. Har ikke været i de vildt store kampe endnu, så min assaultriffel har klaret det indtil videre, men...

Hvis man v. RB får valghjulet frem og bladrer gennem holdets færdighedder og trykker "A" på et emne, hva så? Er det så aktiveret og bruger mit hold selv de netop valgte færdigheder el. skal jeg give en kommando for at de skal bruge dem? Synes ikke der sker meget, måske fordi jeg altid løber i forgrunden, og de måske alligevel gør noget bag min ryg, hmm...

Sigtekornet bliver rødt så snart jeg slipper RB igen efter valg af færdigheder, betyder det at "nu kører bussen" hvis i forstår ;o) ? Altså, så er det aktiveret... Det løber ud efter en bestemt periode igen el. hvad for igen at lade op?

Hos min egen figur kan man nogle gange trykke "X" også (for at mappe)... Hvad er forskellen på "A" og "X" valg?

Jeg er forvirret, og det er i nok også efter denne gang mundlort, men kunne ikke forklare det anderledes. Det bedste for mig ville måske være en god guide til brug af færdigheder m. tydelige forklaringer, smiler...

Skyd løs!

Indtil jeg lærer dette, er det småt m. lysten til mass effect, men så er det jo godt COD4 er i maskinen ;o)

V/H kraftonia
Kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 340
By: Middelfart


Indlægaf Kraftonia » 12. jan 2008 21:24

BUMP ;o)
Kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 340
By: Middelfart


Indlægaf Skinke » 12. jan 2008 21:39

Effekten afhænger selvfølgelig af hvilken power du bruger, men hvis du vælger en holdkammerats power og trykker "A", bruger de den når du går ud af hjulet igen.

Alternativt kan du gå ind i Options et eller andet sted, og ændre noget der hedder noget i retningen af Squadmate Power Usage fra Defensive til Active. Så bruger de deres powers selv, og du behøver ikke tænke på det.

Med hensyn til dine egne powers.. Hvis du trykker "A", bruger du den, og hvis du trykker "X", mapper du den til din RB knap. Det betyder at når du trykker RB hurtigt, altså ikke holder den nede for at få hjulet frem, vil du bruge din power, hvis den ikke er ved at lade op.
Skinke
Niveau 4
 
Indlæg: 593


Re: Hjælp en "first-timer" RPG-player ;o)

Indlægaf spif2001 » 12. jan 2008 21:41

Kraftonia skrev:Hvis man v. RB får valghjulet frem og bladrer gennem holdets færdighedder og trykker "A" på et emne, hva så? Er det så aktiveret og bruger mit hold selv de netop valgte færdigheder el. skal jeg give en kommando for at de skal bruge dem? Synes ikke der sker meget, måske fordi jeg altid løber i forgrunden, og de måske alligevel gør noget bag min ryg, hmm...

Går ud fra du ikke har pillet ved indstillingerne for party AI'en, så ja de klarer selv at fyre powers af. Du kan give dem ordre til at fyre dem af med valghjulet, og så gør de det med mindre de ikke kan af en eller anden årsag ( du står i vejen f.eks.).

Sigtekornet bliver rødt så snart jeg slipper RB igen efter valg af færdigheder, betyder det at "nu kører bussen" hvis i forstår ;o) ? Altså, så er det aktiveret... Det løber ud efter en bestemt periode igen el. hvad for igen at lade op?

Det er din assault rifle skill der er blevet aktiveret. På sigtekornet er der en lille streg der bliver mindre, der viser hvor længe det virker endnu. Når den er aktiv kan dit våben ikke blive for varmt og man rammer bedre, så så er det bare med at få fyret skud af ;)

Hos min egen figur kan man nogle gange trykke "X" også (for at mappe)... Hvad er forskellen på "A" og "X" valg?

Har jeg sgu ikke lagt mærke til :D Kan være man kan lave en hotkey til en power?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Kraftonia » 12. jan 2008 23:52

Thx. so far... ;o) Vil prøve lidt mass effect igen efter disse forklaringer... Super! Flere kommentarer imødekommes gerne... Game On Fellow Geeks!!!
Kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 340
By: Middelfart



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster