Xboxlife forum

ME, GoW eller Assassins Creed?

Her diskuteres alt om Mass Effect.

ME, GoW eller Assassins Creed?

Indlægaf Tobes » 4. jan 2008 01:55

Hej mennesker.

Jeg er den nye, stolte ejer af en X360.
Har næsten lige gennemført Bioshock - fantastisk spil - og skal nu have fat på et nyt, men da spillene, efter min mening, er ret dyre, vil jeg lige overveje, hvilket jeg køber.

Har overvejet følgende:

Mass Effect:
Er lidt i tvivl med dette spil. Det bliver rost til skyerne af anmeldere og gamere, men udfra de film og billeder jeg har set, synes jeg, det ser ret kedeligt ud. Dog kunne jeg rigtig godt lide Oblivion til PC.
Hvilke spil kan Mass Effect ellers sættes i bås med?

Gears of War:
Voldsomt anmelder rost. Vist nok et must-have, hvis man er X360-ejer? Og så er det det billigste af de 3 spil.
Jeg elsker Half-Life serien.

Assassins Creed:
Skuffede lidt blandt anmeldere, ser dog voldsomt skægt ud på screenshots og film.
Splinter Cell og Hitman er lige mig.


Nu vil jeg så gerne høre jeres meninger - kom med dem! :)
Tobes
Niveau 4
 
Indlæg: 774


Indlægaf LinearZ » 4. jan 2008 02:19

Assassins Creed skuffede meget.
Man kan bruge uendelig lang tid på at hoppe rundt og flygte fra vagterne.
Men det er det samme igen og igen når man går efter missionerne.
Bliver hurtigt kedeligt.

Ved ikke om Gears of War er et must have når man er 360 ejer... Men fedt er det.
Singleplayer er fedt første gang man spiller det. Hvis man istedet spiller coop gør det oplevelsen dobbelt så fed.
Multiplayer bliver man aldrig træt af hvis man har nogle faste personer at spille med.
Ender tit med diverse grimme ord (mellem venner selvfølgelig) så man rigtig sidder og pisser hinanden af :D

Mass Effect skal jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har prøvet det ;)
LinearZ
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Indlægaf morten p » 4. jan 2008 07:07

Mass Effect og Oblivion syntes jeg ikke man kan sammenligne, selvom de begge er RPG. Men det er stadig et godt spil :)

GoW er seriøst et must have. Singleplayer delen er sindsyg underholdene, men ved multiplayer er der ikke meget at komme til.
Det minder slet ikke om Half-Life syntes jeg...

Assassins Creed erkort, men sjovt, hvis man altså syntes at det er sjovt at flygte hel tiden. (Hvilket jeg syntes)
morten p
Niveau 5
 
Indlæg: 1286


Indlægaf p1co9210 » 4. jan 2008 10:02

GOW. Det spil skal du bare ha'! et af de første spil jeg havde, og har det stadig væk. Multiplayer delen er urtolig fed og er nok også det bedste ved spillet.

Assasins Creed. Ligesom de andre siger, bliver alt for hurtigt kedeligt.

Mass Effect. Har spillet dette spil nogle timer, og det er meget sjovt. Den første time fattede jeg godt ikke en skid og var lige ved at lægge det på hylden. Men nu længere du kommer ind i spillet, jo mere vil du spille det.


Alle 3 spil er meget forskellige og Gow minder ikke om Half-life. Hvis du er til half-life, så er der jo også Orange box? Hvor du får 5 spil med og 3 af dem er Half-life spil.
Add mig også på Playstationen: P1coDK
p1co9210
Niveau 6
 
Indlæg: 1990
By: Aalborg


Indlægaf TagEnKiks » 4. jan 2008 10:11

pff helt ærligt...

Mass Effect:
Uden tvivl et godt RPG stil. Så hvis du kan lide, at løbe rundt og udforske en helt masse og kan lide taktikken, som spillet ligger op til, så er det rigtigt godt. En masse dialoger og side-missioner du kan lave. Dog kan du også bare jorde igennem spillet.
Tager godt 15 timer at gennemføre.

Gears of War:
Ja, spillet er rost for sin flotte grafik (hvilket det også har). Singleplayer delen er dog ikke særlig lang! Godt 8 timer. Spillet er rigtig sjovt i co-op. Hvis du kan lide online gaming, så skal du være klar på, at kun de mest hardcore gamere stadig spiller det online! Der er da også noobs, men du skal være klar på, at blive dræbt en god del gange.

Assassins Creed:
Alle der synes, at dette spil er kedeligt! Kan for min skyld gå ud og flette en hat af makaroni! Nogle kan lide denne spil genre og andre kan ikke. Bevares spillet er ikke perfekt, men det prøver for en gangs skyld noget nyt. Så hvis du ikke kan lide hitman/ninja-hoppe-rundt-på-tag-løbe-og-samle-flag, så er spiller nok ikke noget for dig.
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Zt3pH » 9. jan 2008 19:24

Jeg synes det er et mega svært spørgsmål, så jeg kan bestemt godt forstå at du er i tvivl. Jeg har dem alle 3, som de fleste andre xbox ejere, så hvis du har muligheden køb dem alle.

Vil dog godt mene at man kan sammenligne Oblivion og Mass effect på nogen områder. De er begge to roolespil, og mange ting fra dette univers går selvfølgelig igen. Der er fordele og ulemper ved begge spil. Men hvis du er til oblivion og synes det er fedt, vil du garanteret ikke blive skuffet. Hvis du så tilmed har spillet lidt kotor 1 eller 2 vil du helt sikkert føle dig hjemme.

Mht assassins creed, så er det helt sikkert et flot spil. Når du sætter dig op på hesten, som nok er spilmediets bedst animerede hest, og ridder afsted, giver det et fedt sug i maven når du ser den først by. Spillet er grafisk virkeligt godt lavet!! Og hvis man er bare halv den historie freak som jeg er. vil dette spil være nemt at æde.


Hvad angår GoW, så vil jeg sige at jeg var helt blæst væk da jeg første gang satte det i boxen. Fik det på release og var solgt med det samme. Det skal dog siges, at jeg siden har set dette spil i pc udgaven hos en kammerat. Han har et monster af en pc, og jeg skal hilse og sige, at GoW ikk bare er en simpel konsol konvertering. Mange flere nye baner, og en noget længere single player del, hvor man bla skal kæmpe mod den der store satan, som man aldrig fik lov til at kæmpe mod på xbox. Desuden får grafikken i pc udgaven, xbox udgaven til at ligne et 8-bit spil.

Vil nok mene at mht singeplayer oplevelse, så er GoW den korteste af de 3, og man får ikke vildt mange timer for pengene. Men man kan så spille multiplayer som også er meget sjovt. Men som nævnt før i en tidligere post i denne tråd, skal du fandme stå tidligt op med de nørder der spiller det stadig væk.

Folk var allerede pænt syge 2 dage efter spillet udkom, og de er ikke blevet dårligere siden.

Personligt tror jeg at ME er det spil, hvor du får mest for pengene. Både timer og gameplay mæssigt. Det kan man sagtens vende tilbage til selvom man har gennemført og få masser af eventyr... men det er jo en personlig vudering!

Held og lykke med det, og til'øk med boxen!
Senest rettet af Zt3pH 9. jan 2008 20:23, rettet i alt 3 gange.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Indlægaf Denja » 9. jan 2008 20:19

Gears of War: Bedste multiplayer

Mass Effect: Bedste single player( det flotteste spil jeg har set)

Men der er vist ikke så mange der spiller gow Live mere, desværre.
Denja
Niveau 2
 
Indlæg: 153


Indlægaf tryllehans » 10. jan 2008 10:36

Jeg har ikke spillet Assasin creed endnu men er et af de spil jeg skal have på et tidspunkt.

Mass Effect er surverent fedt. lige nu ligger det og venter på jeg får tid til 2nd gennemspilning :D Dette spil er efter min mening det fedeste spil på xbox360 til dagsdato. Det har nogle load problemer med textures en gang imellem som kan virke ret irreterende, nogle sidequests ligner hinanden tæmmelig meget. men bortset fra det er der ikke nogen negative sider efter min mening.

GoW syntes jeg er hyped alt for meget. ja det ser flot ud, men ikke noget der inponere mig synderligt. historien er tynd. karakterne kedelige. osv. Der er mange andre FSPer jeg hellere ville have end GoW. (COD4, Rainbow Six vegas (har jeg og syntes jeg er utrolig fedt)
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf tryllehans » 10. jan 2008 10:36

Jeg har ikke spillet Assasin creed endnu men er et af de spil jeg skal have på et tidspunkt.

Mass Effect er surverent fedt. lige nu ligger det og venter på jeg får tid til 2nd gennemspilning :D Dette spil er efter min mening det fedeste spil på xbox360 til dagsdato. Det har nogle load problemer med textures en gang imellem som kan virke ret irreterende, nogle sidequests ligner hinanden tæmmelig meget. men bortset fra det er der ikke nogen negative sider efter min mening.

GoW syntes jeg er hyped alt for meget. ja det ser flot ud, men ikke noget der inponere mig synderligt. historien er tynd. karakterne kedelige. osv. Der er mange andre FSPer jeg hellere ville have end GoW. (COD4, Rainbow Six vegas (har jeg og syntes jeg er utrolig fedt)
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf Shock » 10. jan 2008 11:28

Denja skrev:Gears of War: Bedste multiplayer

Mass Effect: Bedste single player( det flotteste spil jeg har set)

Men der er vist ikke så mange der spiller gow Live mere, desværre.


Der er stadig rigtig mange der stadig spiller GoW online endnu..
Shock
Niveau 4
 
Indlæg: 430


Indlægaf skotten » 10. jan 2008 12:52

Som Shock siger, er der altså stadig en god mængde gamere der spiller GoW online, det ligger stadig i top 5 over mest spillede live titler er jeg ret sikker på, det er i hvert fald et mega fedt spil, men inviter en ven hjem og gennemfør det Co-op meget federe end helt alene.
Billede
Billede
---------------
En del Achievements er blevet slettet... grundet ny account
skotten
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Indlægaf chateque » 10. jan 2008 13:44

Mass Effect er meget lige som Star Wars: Knights of The Old Republic, hvilket jeg synes er et vildt spil

og Assassin's Creed er monsterfedt synes jeg :D
chateque
Niveau 7
 
Indlæg: 2252


Indlægaf Losthilien » 10. jan 2008 14:57

chateque skrev:Mass Effect er meget lige som Star Wars: Knights of The Old Republic, hvilket jeg synes er et vildt spil

og Assassin's Creed er monsterfedt synes jeg :D


Nu er det jo så også BioWare der har lavet begge games, så det er der nok en grund til. Jeg sidder selv i øjeblikket og spiller Mass Effect og har lige rundet de 30 timers effektiv spilletid.

Det er et fantastisk spil, men kræver man er til RPG's. Kan man dog lide KOTOR spillene vil man uden tvivl også kunne lide ME.

Gears har jeg kun prøvet på PC, og der er det ok.. Jeg har dog fundet et tilbud på Gears til 160 kr til xboxen, så det kan være jeg lige skal ud og investere..

Assassins Creed: So COOL you have to spell ASS twice!!!
okay.. jeg har ikke prøvet AC endnu, men låner det af en kammerat i morgen.

Hvis jeg selv stod og skulle købe et af de 3 spil (som jeg iøvrigt gjorde for et par uger siden), så ville jeg købe ME (som jeg iøvrigt også gjorde.. ;)). Kig i Salgs forum og få et godt tilbud.

:)
Losthilien
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Indlægaf chateque » 10. jan 2008 15:12

Losthilien skrev:
chateque skrev:Mass Effect er meget lige som Star Wars: Knights of The Old Republic, hvilket jeg synes er et vildt spil

og Assassin's Creed er monsterfedt synes jeg :D


Nu er det jo så også BioWare der har lavet begge games, så det er der nok en grund til. Jeg sidder selv i øjeblikket og spiller Mass Effect og har lige rundet de 30 timers effektiv spilletid.

Det er et fantastisk spil, men kræver man er til RPG's. Kan man dog lide KOTOR spillene vil man uden tvivl også kunne lide ME.

Gears har jeg kun prøvet på PC, og der er det ok.. Jeg har dog fundet et tilbud på Gears til 160 kr til xboxen, så det kan være jeg lige skal ud og investere..

Assassins Creed: So COOL you have to spell ASS twice!!!
okay.. jeg har ikke prøvet AC endnu, men låner det af en kammerat i morgen.

Hvis jeg selv stod og skulle købe et af de 3 spil (som jeg iøvrigt gjorde for et par uger siden), så ville jeg købe ME (som jeg iøvrigt også gjorde.. ;)). Kig i Salgs forum og få et godt tilbud.

:)


ja, der er masser der bliver skuffet over Mass Effect og sælger det til ca. 300. det er nok de typer der ikke er så meget til rpg :P
chateque
Niveau 7
 
Indlæg: 2252


Indlægaf teko92 » 10. jan 2008 15:24

Alle virkeligt gode spil -> har spillet alle med meget stor fornøjelse. Men hvis der kun skal væges et så ville Mass Effect være mit valg. Købte det ved gameplay.co.uk til £29.95 ... ved ikke hvad pris den står til nu.

Ingen online del så hvis du vil explore "online" universet så er GoW eneste mulighed.
teko92
Niveau 1
 
Indlæg: 75


Næste

Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron