Xboxlife forum

Gennemført!

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Indlægaf PhantomRay » 28. nov 2007 22:41

Jeg blev positivt overrasket over hvad Bioware egentlig har formået med deres første next-gen title.

Selvom spillet har UE3 pop-ups, så er spillet så fantastisk at man let ser igennem det.

Historien var kanon, fra start til slut (Selvom jeg føte at midt delen føltes meget som "fyld") og jeg brugte 12 timer (første spil) som Vanguard på Veteran.

Slutningen var dog utrolig flot og nervepirrende til det sidste.

Jeg blev faktisk glædeligt overrasked da jeg fandt ud af at nå man er færdig med sin første gennemspilning med sin char. at man kan starte forfra med samme char., men man beholder våben, skills, level osv.

Men selvom min første char. blev level 39 inden hans eventyr sluttede, så laver en en Female something, bare for at prøve hvordan spillet er hvis man spiller kvinde og så selvfølgelig tager nogen andre valg :D

Btw. de achievements der er bundet til ens teammates (complete most of the game with <race>) er der nogen der har modtaget nogen af dem? Brugte nemlig Turian lige siden jeg fik adgang til ham, samt senere hende biotic tøzen. Men jeg har ikke fået en eneste af de 2 achievements da jeg var færdig emd spillet :/




Anyway... Jeg håber at Bioware har fået tæmet UE3 teknologien lidt mere til Mass Effect 2.
Stay hungry, stay foolish.
PhantomRay
Niveau 4
 
Indlæg: 501
By: Roskilde


Indlægaf Annxii » 28. nov 2007 22:51

jeg giver mig rigtig god tid! jeg sidder på 17. time og er ikke gået igang med Varmire endnu! Lige nu spiller jeg efter hvordan jeg personligt selv ville vælge men der skal da helt klart en gennemspiling til efter på hardcore Paragon og Renegade :D

klart Game of the Year! :D
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf billycorgan » 28. nov 2007 22:55

PhantomRay skrev:Jeg blev positivt overrasket over hvad Bioware egentlig har formået med deres første next-gen title.

Selvom spillet har UE3 pop-ups, så er spillet så fantastisk at man let ser igennem det.

Historien var kanon, fra start til slut (Selvom jeg føte at midt delen føltes meget som "fyld") og jeg brugte 12 timer (første spil) som Vanguard på Veteran.

Slutningen var dog utrolig flot og nervepirrende til det sidste.

Jeg blev faktisk glædeligt overrasked da jeg fandt ud af at nå man er færdig med sin første gennemspilning med sin char. at man kan starte forfra med samme char., men man beholder våben, skills, level osv.

Men selvom min første char. blev level 39 inden hans eventyr sluttede, så laver en en Female something, bare for at prøve hvordan spillet er hvis man spiller kvinde og så selvfølgelig tager nogen andre valg :D

Btw. de achievements der er bundet til ens teammates (complete most of the game with <race>) er der nogen der har modtaget nogen af dem? Brugte nemlig Turian lige siden jeg fik adgang til ham, samt senere hende biotic tøzen. Men jeg har ikke fået en eneste af de 2 achievements da jeg var færdig emd spillet :/




Anyway... Jeg håber at Bioware har fået tæmet UE3 teknologien lidt mere til Mass Effect 2.


jeg tror de mener at man også skal klare en større portion af side missionerne , da de siger det samme om at klare den anden achievement, hvor man netop skal "complete most of the game"
billycorgan
Niveau 4
 
Indlæg: 377


Indlægaf PhantomRay » 28. nov 2007 23:18

billycorgan skrev:
PhantomRay skrev:Jeg blev positivt overrasket over hvad Bioware egentlig har formået med deres første next-gen title.

Selvom spillet har UE3 pop-ups, så er spillet så fantastisk at man let ser igennem det.

Historien var kanon, fra start til slut (Selvom jeg føte at midt delen føltes meget som "fyld") og jeg brugte 12 timer (første spil) som Vanguard på Veteran.

Slutningen var dog utrolig flot og nervepirrende til det sidste.

Jeg blev faktisk glædeligt overrasked da jeg fandt ud af at nå man er færdig med sin første gennemspilning med sin char. at man kan starte forfra med samme char., men man beholder våben, skills, level osv.

Men selvom min første char. blev level 39 inden hans eventyr sluttede, så laver en en Female something, bare for at prøve hvordan spillet er hvis man spiller kvinde og så selvfølgelig tager nogen andre valg :D

Btw. de achievements der er bundet til ens teammates (complete most of the game with <race>) er der nogen der har modtaget nogen af dem? Brugte nemlig Turian lige siden jeg fik adgang til ham, samt senere hende biotic tøzen. Men jeg har ikke fået en eneste af de 2 achievements da jeg var færdig emd spillet :/




Anyway... Jeg håber at Bioware har fået tæmet UE3 teknologien lidt mere til Mass Effect 2.


jeg tror de mener at man også skal klare en større portion af side missionerne , da de siger det samme om at klare den anden achievement, hvor man netop skal "complete most of the game"


Vil da give en god del mening (: Jeg takker for tippet ^^
Stay hungry, stay foolish.
PhantomRay
Niveau 4
 
Indlæg: 501
By: Roskilde


Indlægaf staint dk » 29. nov 2007 01:50

er også igang med 2. genindspilling, missede ingen sidemissions de første 15 timers spil, men jo tættere man kommer på at løse gåderne og få mere af historien jo mere målrettet bliver man :D Så missede en del planeter mm. i den sidste 1/3 af spillet.

Fed oplevelse at besøge jordens måne "Luna" også lige stå og betragte Jorden in all her glory! :D

Håber at mass effect 2 kikker meget mere på optimering, da slowdowns og textures der ikke lige loader med det samme er til en vis gene. Ihvertfald for mig.

Men alt i alt en af de bedste spil oplevelser til xbox 360 til dato.
staint dk
Niveau 4
 
Indlæg: 651


Indlægaf Kegle » 29. nov 2007 23:32

De der ally achievements er vildt bugged... Det er noget nær tilfælde når nogen får dem... Jeg snakkede med en der havde spillet med med kaidan hele vejen igennem hver eneste mission...Han begyndte at spille liara så snart han kunne som anden makker... Han fik kun achievement for liara dog:S og den der complete most of game generelt... :S

Selv har jeg lige netop gennemført nu... Super ending... Dog trist at man ikke kan spille videre på samme char i samme univers efter man spiller illos... Jeg havde regnet med at tage alle sidequest første playthrough:S det nåede jeg så ikke... Men som lille sidenote kan jeg sige at jeg valgte at skyde wrex og sende kaidan i døden... Helt bevidst:D

Og jeg fik knaldet liara:P Der var dog væsentlig mere hud i den scene end i den der kører på nettet... faktisk ret meget:S

Men super fedt spil:) Begynder igen næste uge;)
Billede
Do not underestimate the power of the Cola-Bear!
Kegle
Niveau 4
 
Indlæg: 590


Indlægaf frostwolf » 29. nov 2007 23:54

kegle - der står gennem størstedelen af spillet og ikke størstedelen af main story

det kan måske være derfor, ellers må den jo være bugged :P
frostwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1404


Indlægaf Kegle » 30. nov 2007 09:54

Nej, jeg ved godt du skal lave alt mulig crap... problemet er at manden fik for nogle af dem men ikke andre.... undersøgte det påå biowares forum... ALLE synes de er mega bugged:P
Billede
Do not underestimate the power of the Cola-Bear!
Kegle
Niveau 4
 
Indlæg: 590


Indlægaf zrrbiteDK » 30. nov 2007 21:22

Gennemført på Veteran uden hjælpe-settings.

Lvl 45 Adept, ~32 timer spillet.
Til slut fik jeg følgende achievements: Quarian Ally, Tactitian.

Er der nogen der ved om de achievements der er baseret på 75 brug af en vilkårlig talent, kan unlockes ved at bruge dem fra sin companions talent hjul?

Desuden, er det muligt at spille videre med sin character på hardcore, og stadigt unlocke "completed hardcore" achievement? Det virker nødvendigt at skifte sværhedsgraden in-game, men der står umiddelbart på achievement-beskrivelsen at sværhedsgraden ikke må skiftes. Skal dette fortolkes som, at man kun kan få hardcore-achievement ved at starte på en frisk?

: )
Billede
zrrbiteDK
Niveau 3
 
Indlæg: 298


Indlægaf PeLeF » 30. nov 2007 22:08

Slutningen var god syntes jeg.. Og jeg kræver helt klart en efterføgler, ligesom KOTOR 1-2.
But one question..
Det er jo ikke kun Liara man kan have en ''Romance'' tur med, vel? Der er jo også hende der sha'ira (?) og Ashley, eller hva? Så med begge to på youtube.

Jeg klarede en playtruogh med Level 31-Vanguard på 19 timer.

One last thing..
Mass effect er blevet forbudt i et eller andet land, pga. lesbisk scene. :roll:
PeLeF
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf Kegle » 30. nov 2007 22:23

Du kan da også score kaidan hvis du vil det...Kræver bare en kvindelig char...
Billede
Do not underestimate the power of the Cola-Bear!
Kegle
Niveau 4
 
Indlæg: 590


Indlægaf Bechmann » 3. dec 2007 18:05

Jeg har lige gennemført efter omkring 22 timers spil, og jeg spørger ligesom længere oppe i tråden:

Er der nogen der ved om de achievements der er baseret på 75 brug af en vilkårlig talent, kan unlockes ved at bruge dem fra sin companions talent hjul?
Bechmann
Niveau 5
 
Indlæg: 1122


Indlægaf RasmussenDK » 3. dec 2007 18:45

PeLeF skrev:Slutningen var god syntes jeg.. Og jeg kræver helt klart en efterføgler, ligesom KOTOR 1-2.
But one question..
Det er jo ikke kun Liara man kan have en ''Romance'' tur med, vel? Der er jo også hende der sha'ira (?) og Ashley, eller hva? Så med begge to på youtube.

Jeg klarede en playtruogh med Level 31-Vanguard på 19 timer.

One last thing..
Mass effect er blevet forbudt i et eller andet land, pga. lesbisk scene. :roll:


Jeg knaldede Sha'ira for første gang i dag. Det er min 3. Gennemspilning og jeg oplever stadig nye ting! Det spil er bare for awsome! Man kan ikke have en romance med Sha'ira men hvis man presser hende lidt efter man har hjulpet hende får man en fin belønning :D
Billede
RasmussenDK
Niveau 4
 
Indlæg: 774


Indlægaf Skinke » 4. dec 2007 19:19

Bechmann skrev:Jeg har lige gennemført efter omkring 22 timers spil, og jeg spørger ligesom længere oppe i tråden:

Er der nogen der ved om de achievements der er baseret på 75 brug af en vilkårlig talent, kan unlockes ved at bruge dem fra sin companions talent hjul?


Nej. Det skal være dig selv der bruger den.
Skinke
Niveau 4
 
Indlæg: 593


Indlægaf vat69 » 4. dec 2007 19:27

Skinke skrev:
Bechmann skrev:Jeg har lige gennemført efter omkring 22 timers spil, og jeg spørger ligesom længere oppe i tråden:

Er der nogen der ved om de achievements der er baseret på 75 brug af en vilkårlig talent, kan unlockes ved at bruge dem fra sin companions talent hjul?


Nej. Det skal være dig selv der bruger den.


hvis jeg bruger shotgun i første gennemspilning og får 100 kills
når jeg så starter på ny og får 50 kills får man så gamer point ???
vat69
 
Indlæg: 5619


ForegåendeNæste

Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron