Xboxlife forum

Mass Effect ANMELDELSER

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Indlægaf Wescada » 22. nov 2007 11:00

Kiwi skrev:Rent umiddelbart synes jeg Gamespots anmeldelse er den bedste jeg endnu har læst. Den giver et fint indtryk af hvad spillets fordele og ulemper er. Det er bestemt ikke perfekt, men ligesom Biowares andre titler er historien og selve "universet" rigtig godt lavet.

Mht. hvor meget frameraten skal betyde karakter mæssigt, kommer det efter min mening an på hvad type spil vi snakker om. Hvis det er en shooter er frameraten nærmest alfa og omega, men for et RPG som Mass Effect er det knapt så afgørende.

Hvis der er en karakter for grafik, bør den droppe hvis man har framerate problemer, ingen tvivl om det. Men "overall" karakteren behøver ikke nødvendigvis blive lavere, hvis er sjovt på trods af grafik problemer.

Hvilke problemer ud over det tekniske er der helt præcis?

Går udfra du har spillet det siden du giver Gamespots anmeldelse ret. (De skiller sig jo lidt ud fra mængden)
Wescada
 


gamereactor no og se giver et 10 tal

Indlægaf Ali The Gaming God » 22. nov 2007 12:59

gamereactor no og se giver et 10 tal
Grafik: 9
Spelbarhet: 10
Ljud: 10
Hållbarhet: 9
Vårt betyg: 10/10
Plus:
Banbrytande berättande, underbar story, välgjort stridssystem, fantastiska karaktärer och röster, högt återspelningsvärde
Minus:
Bitvis instabil bilduppdatering så giver den danske vell de samme?
Ali The Gaming God
 
Indlæg: 63


Indlægaf Ali The Gaming God » 22. nov 2007 15:07

hey med hensyn til anmelser der broker sig over dårlig framrat er der noget jeg ikke forstår oblivion havde fejl som forhidrede mig i at klare 3 eller 4 misoner bland andet en hos tyvende og 2 hos fighters guild så jeg kunne klare spillet :twisted: men det blev aldrig strafet for det?
Ali The Gaming God
 
Indlæg: 63


Indlægaf TagEnKiks » 22. nov 2007 15:09

Ali The Gaming God skrev:hey med hensyn til anmelser der broker sig over dårlig framrat er der noget jeg ikke forstår oblivion havde fejl som forhidrede mig i at klare 3 eller 4 misoner bland andet en hos tyvende og 2 hos fighters guild så jeg kunne klare spillet :twisted: men det blev aldrig strafet for det?


Nok fordi det virkede ved alle andre...
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Ali The Gaming God » 22. nov 2007 16:16

TagEnKiks skrev:
Ali The Gaming God skrev:hey med hensyn til anmelser der broker sig over dårlig framrat er der noget jeg ikke forstår oblivion havde fejl som forhidrede mig i at klare 3 eller 4 misoner bland andet en hos tyvende og 2 hos fighters guild så jeg kunne klare spillet :twisted: men det blev aldrig strafet for det?


Nok fordi det virkede ved alle andre...
se på gamespot ign forum og de verse anmldser er ikke kun mig der havde lort med spillet
Ali The Gaming God
 
Indlæg: 63


Indlægaf Exsoul » 22. nov 2007 17:36

Ali The Gaming God skrev:
TagEnKiks skrev:
Ali The Gaming God skrev:hey med hensyn til anmelser der broker sig over dårlig framrat er der noget jeg ikke forstår oblivion havde fejl som forhidrede mig i at klare 3 eller 4 misoner bland andet en hos tyvende og 2 hos fighters guild så jeg kunne klare spillet :twisted: men det blev aldrig strafet for det?


Nok fordi det virkede ved alle andre...
se på gamespot ign forum og de verse anmldser er ikke kun mig der havde lort med spillet


Se på Gamespot og Ign's anmeldelser af Mass Effect, og du vil se, at det spil også har nogle grove fejl. Dog får det høje karakterer alligevel, fordi anmelderne synes, at man kan leve med fejlene, fordi historien/gameplayet falder i deres smag.

Prøv at indsætte "Oblivion" der, hvor der står "Mass Effect" i den ovenstående sætning, og se om de har noget tilfælles, som kunne være en begrundelse for, hvorfor Oblivion ikke fik nogen hårdere straf for sine fejl, end Mass Effect gør.
Exsoul
Niveau 4
 
Indlæg: 624


Indlægaf Ali The Gaming God » 22. nov 2007 18:33

hey en af mine venner fik sit exemplar i igår han er vad man kan kalde en hardcore gamer specelld nor de kommer til rpg da jeg spurte hvad han syntes for en time siden var han godt 15 timer inden i spilet. hans mening var at GameTrailers anmeldelse var lige på en prik håber han har ret deres anmeldelse var god :lol:- til dem der har spillet kan vi få nogle bruger anmeldser og impressions takker :lol: :wink:
Ali The Gaming God
 
Indlæg: 63


rigtig god anmelse

Indlægaf Ali The Gaming God » 22. nov 2007 20:26

Ali The Gaming God
 
Indlæg: 63


Indlægaf Kiwi » 24. nov 2007 00:19

Wescada nope, jeg har ikke selv spillet Mass Effect endnu. Det ligger inde ved siden af maskinen, men har endnu ikke haft tiden.

Jeg kan godt se jeg måske skulle have formuleret det tydeligere. Hvis man kigger på diverse anmeldelser, selv dem der giver over 9/10, er der udbredt enighed om nogle temmelig iøjenfaldende fejl. Deriblandt dårlig AI på teammates, framerate drops og en buggy buggy. Jeg synes Gamespot forklarer problemerne, og hvad de betyder for oplevelsen, på en god måde.

Jeg synes generelt at folk kigger for meget på karakteren, og for lidt på det der står i anmeldelsen. Hvis vi f.eks. tager dem som giver Mass Effect en score på 100, hvordan i alverden kan de gøre det samtidig med at de skriver spillet har tydelige tekniske problemer? Hvad nu hvis det ikke havde haft framerate drops? Ville det så have fået 105?
Kiwi
Niveau 4
 
Indlæg: 509


Indlægaf Snake22 » 24. nov 2007 16:56

Det her spil ser for nice ud, glæder mig vildt til det kommer hjem til farmand 8)

savle savle :P
Elsker gode spil:-)
Snake22
Niveau 4
 
Indlæg: 448

Brugeravatar

Indlægaf Kegle » 29. nov 2007 10:33

Er der en ting jeg har lært så er det at tallene de giver er fuldstændig urealistiske og latterlige... Jeg synes stadig at INTET spil burde ligge over 8 endnu... 10 betyder at det ikke bliver 'effin bedre what so ever! Du får heller ikke 12 i skolen hvis du laver femten regnefejl i løbet af din prøve vel??

Derfor: LÆS HVAD DE SKRIVER!
Det er nok det eneste du kan gøre... derfor er det meget mere væsentlig at sammenligne hvad de mener om det sådan overall... Af alle de anmeldelser jeg har læst siger de alle nøjagtig det samme når det kommer til fejl. 100 % nøjagtig det samme igen og igen... Derimod er der mange forskellige ting de synes er rigtig gode... der er også mange gengangere men de fleste har et eller andet specielt også...

Altså burde man kunne konkludere at der er meget meget mere til dette spil end man lige skulle tro:) Bioware har selv sagt at du mindst skal spille det igennem 5 gange for at prøve alting... simpelthen fordi dine valg betyder meget for hvad du kommer igen:)

Det synes jeg er vigtigt... det giver mig mere gamevalue så at sige...

Med hensyn til de dårlige ting er det absolut mest irriterende atde bruger psykopat meget bumpmapping... Alt det andet er bagateller, specielt det med savesystemet(Så husk dog at gem for fanden! jeg bliver altid udelukkende sur på mig selv når jeg skal spille en halv time igennem igen), og de der frameratedrops har jeg set 1 gang hvor jeg fik en achievement midt i en meget hektisk ildkamp. Det er sket i så mange andre spil også...

Men bumpmappingen er træls....fuldstændig ligesom den var i halo 2 og GoW...

Og tag da lige og smid ham anmelderen der sagde der var for meget RPG i det på porten... Han er da dummere end lort:S

Alt i alt... Der er mange mange mange timers spil i det . Der kommer download conten med sidequest for endnu mere spil... Og de tekniske problemer kunne man forestille sig blev rettet;)

Alt i alt: Køb det hvis du kunne lide Diablo, Kotor, Fable, Oblivion, (indsæt tilfældig rpg):P
Det er godt... Du bliver underholdt... Du morer dig... Det er vel essensen:)

Perosnligt har intet spil givet mig mere underholdning endnu... Det er det eneste der betyder noget i længden;)
Billede
Do not underestimate the power of the Cola-Bear!
Kegle
Niveau 4
 
Indlæg: 590


Indlægaf Jenslyn87 » 30. nov 2007 23:41

Kegle: Jeg har ét ord til dig: Relativitet!

Men ja, det lyder fedt. Jeg skal lige af med assassin's creed, så ryger det da også i tasken!
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Rechain » 1. dec 2007 12:58

Ville gerne give spillet 9/10, men det får 8/10 af mig :) pga. frameraten.
Prøver at leve med problemerne og det går da også fint indtil videre :D

Jeg er totalt opslugt af det, man bliver hevet med ind fra start...
Ingen tvivl om at det er et genialt spil udover framerate/pop-op grafik...

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf spif2001 » 19. dec 2007 19:36

Zero Punctuation anmelder Mass Effect: http://www.escapistmagazine.com/article ... ass-Effect
Senest rettet af spif2001 19. dec 2007 20:10, rettet i alt 1 gang.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Chief DK » 19. dec 2007 19:58

spif2001 skrev:Zero Punctuation anmleder Mass Effect: http://www.escapistmagazine.com/article ... ass-Effect


HAHAHA! Det var faktisk ret skægt! :D :lol:
Finished the fight!
Chief DK
Niveau 4
 
Indlæg: 618


ForegåendeNæste

Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron