Xboxlife forum

Mass Effect ANMELDELSER

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Indlægaf ThePatriot » 20. nov 2007 15:09

Har kun lige prøvet det kort i fredags, og det gav mig et godt indtryk, men har simpelthen ikke tiden til at spille sådan et spil.
Billede
ThePatriot
Niveau 5
 
Indlæg: 1286


Indlægaf Mikadk » 20. nov 2007 15:19

lorte spil xD
Billede
Mikadk
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Indlægaf Skinke » 20. nov 2007 16:24

Nu siger Eurogamer også at der er for meget snakkeri, ikke nok action, og for meget RPG.

Såååå, jeg ved ikke hvor seriøst jeg kan tage dem.
Skinke
Niveau 4
 
Indlæg: 593


Indlægaf StrudsDK » 20. nov 2007 16:35

Skinke skrev:Nu siger Eurogamer også at der er for meget snakkeri, ikke nok action, og for meget RPG.

Såååå, jeg ved ikke hvor seriøst jeg kan tage dem.


For meget RPG i et RPG spil? :S
StrudsDK
Niveau 6
 
Indlæg: 1574


Indlægaf Skinke » 20. nov 2007 19:01

StrudsDK skrev:
Skinke skrev:Nu siger Eurogamer også at der er for meget snakkeri, ikke nok action, og for meget RPG.

Såååå, jeg ved ikke hvor seriøst jeg kan tage dem.


For meget RPG i et RPG spil? :S


Lige præcis.
Skinke
Niveau 4
 
Indlæg: 593


Indlægaf piko » 20. nov 2007 21:56

Skinke skrev:
StrudsDK skrev:
Skinke skrev:Nu siger Eurogamer også at der er for meget snakkeri, ikke nok action, og for meget RPG.

Såååå, jeg ved ikke hvor seriøst jeg kan tage dem.


For meget RPG i et RPG spil? :S


Lige præcis.


Weird
piko
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Indlægaf HunkyDory » 20. nov 2007 22:00

Det er jo direkte pinligt at dømme et RPG på at det ligner for meget et RPG.

Næsten ligeså pinligt, som da Gamemakerman oversatte spillet 'Just cause' til 'Bare fordi' :)
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf spif2001 » 20. nov 2007 22:05

HunkyDory skrev:Det er jo direkte pinligt at dømme et RPG på at det ligner for meget et RPG.

Næsten ligeså pinligt, som da Gamemakerman oversatte spillet 'Just cause' til 'Bare fordi' :)

Ouch! :D
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf hinke dk » 20. nov 2007 22:13

glæder mig til at få fingrene i det i morgen:)
hinke dk
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Indlægaf Ali The Gaming God » 21. nov 2007 01:47

hinke dk skrev:glæder mig til at få fingrene i det i morgen:)
hvordan i morgen del med mig ven he he
Ali The Gaming God
 
Indlæg: 63


GameZone Review

Indlægaf Ali The Gaming God » 21. nov 2007 01:53

GameZone Reviews
9.8

GZ Rating
Gameplay 9.8
Graphics 9.6
Sound 10
Difficulty Med/Hard
Concept 10
Overall 9.8

Mass Effect is the closest thing we have to perfection on the next-generation consoles.
Ali The Gaming God
 
Indlæg: 63


Indlægaf Exsoul » 21. nov 2007 03:55

Puha.. det spil viser sig slet ikke at være min kop te.

De fleste side-quests er ikke specielt fængende, når de sammenlignes med hovedhistorien, og jeg har endnu ikke følt træng til at klare bare én af dem. Det føles uinteressant, og næsten uværdigt at bekymre sig om en NPC's forsøg på at begrave sin kone, når hele galaksens skæbne står på spil.

Rover'en styrer rigtig dårligt, og det tyngdekraftssystem, spillet bruger når man kører rundt i den, er helt skørt. Nogle gange vil den klatre op ad lodret terræn, andre gange vil den ikke køre op ad noget uden at flyve ukontrolleret op i luften.

Mens jeg udforskede en planet, tjekkede jeg min map, som havde et waypoint hvor der stod "Stronghold". Jeg kørte hen til det, og fandt et stort, tomt, flat areal. Jeg kørte væk for at se, om jeg mon skulle nærme mig dette område fra et lavere sted, for at finde det under jorden. Til sidst prøvede jeg bare at stige ud af roveren - og vupti, pludselig popper der et gigantisk fort op foran mig, samt 4 kontroltårne besat af snipers, og 8-10 infanterister, som øjeblikkeligt dræber mig.

Jeg har op til flere gange oplevet, at der kommer en lang cut-scene i spillet, som IKKE kan springes over, lige før man bliver smidt ind i en hektisk kamp. Det giver bare ikke mening, at man skal tvinges til at se den hver gang, man dør, for der er ingen chance for at save hverken under disse cut scenes, eller når kampen starter.

Man kan klare næsten en hel mission/planet uden at dø en eneste gang, og pludselig blive sendt op imod en boss eller gruppe fjender som laver one-shot-kills, så man er nødt til at spille hele planeten forfra (jeg mistede i hvert fald godt 35 minutter), hvis man har glemt at save, eller var gået ud fra, at auto-save var mere tilstedeværende.

Framerate drops er at finde i godt halvdelen af spillets kampe, og spillet skal bruge god tid til at loade textures ligemeget hvad man laver: Går ud af sit rumskib, bladrer gennem sine crew members i inventory, begynder en samtale med en NPC, eller starter en in-game cut-scene.


Bevares, historien er spændende og der er rimelig meget at tage sig til, men jeg synes det er nogle graverende fejl, som indtil videre har hindret mig i at have en fornøjelig oplevelse med spillet.
Exsoul
Niveau 4
 
Indlæg: 624


Indlægaf RasmussenDK » 21. nov 2007 04:52

Exsoul skrev:Puha.. det spil viser sig slet ikke at være min kop te.

De fleste side-quests er ikke specielt fængende, når de sammenlignes med hovedhistorien, og jeg har endnu ikke følt træng til at klare bare én af dem. Det føles uinteressant, og næsten uværdigt at bekymre sig om en NPC's forsøg på at begrave sin kone, når hele galaksens skæbne står på spil.

Rover'en styrer rigtig dårligt, og det tyngdekraftssystem, spillet bruger når man kører rundt i den, er helt skørt. Nogle gange vil den klatre op ad lodret terræn, andre gange vil den ikke køre op ad noget uden at flyve ukontrolleret op i luften.

Mens jeg udforskede en planet, tjekkede jeg min map, som havde et waypoint hvor der stod "Stronghold". Jeg kørte hen til det, og fandt et stort, tomt, flat areal. Jeg kørte væk for at se, om jeg mon skulle nærme mig dette område fra et lavere sted, for at finde det under jorden. Til sidst prøvede jeg bare at stige ud af roveren - og vupti, pludselig popper der et gigantisk fort op foran mig, samt 4 kontroltårne besat af snipers, og 8-10 infanterister, som øjeblikkeligt dræber mig.

Jeg har op til flere gange oplevet, at der kommer en lang cut-scene i spillet, som IKKE kan springes over, lige før man bliver smidt ind i en hektisk kamp. Det giver bare ikke mening, at man skal tvinges til at se den hver gang, man dør, for der er ingen chance for at save hverken under disse cut scenes, eller når kampen starter.

Man kan klare næsten en hel mission/planet uden at dø en eneste gang, og pludselig blive sendt op imod en boss eller gruppe fjender som laver one-shot-kills, så man er nødt til at spille hele planeten forfra (jeg mistede i hvert fald godt 35 minutter), hvis man har glemt at save, eller var gået ud fra, at auto-save var mere tilstedeværende.

Framerate drops er at finde i godt halvdelen af spillets kampe, og spillet skal bruge god tid til at loade textures ligemeget hvad man laver: Går ud af sit rumskib, bladrer gennem sine crew members i inventory, begynder en samtale med en NPC, eller starter en in-game cut-scene.


Bevares, historien er spændende og der er rimelig meget at tage sig til, men jeg synes det er nogle graverende fejl, som indtil videre har hindret mig i at have en fornøjelig oplevelse med spillet.



Det er jo også det div. anmeldere har sagt. Men Kender man til Biowares tidligere spil er det ikke ligefrem et nyt fænomen at den tekniske side halter lidt. Men det har nu aldrig bekymret mig. Mass Effect bliver Awsome regardless. Kommer vel bare an på hvad man tænder på...
Billede
RasmussenDK
Niveau 4
 
Indlæg: 774


Indlægaf tryllehans » 22. nov 2007 09:43

Ali The Gaming God skrev:YES NU KOM DE BESTE ANMELDER MED DERES BUD TeamXbox GAV DE 9.6 out of 10 jeg citerer although the game is hurt a bit by some glaring technical issues, it’s the best RPG the Xbox 360 has to offer and is yet another must-have game in this already stellar holiday season. der også et 9 tal fra 1up. flere kan ses på gamerankings her her har nogle der ikke slagter spillet på grund af par proplemer TeamXbox er de beste dem jeg stoler mest på læs denne ANMELDESE


hvor mange RPGs er det lige der er udgivet til xbox360 ? 3 ?

det er et eller andet sted en gang sludder :D

jeg glæder mig selv til at prøve spillet men at anmældere kan give et spil som umilbart har så mange tekniske fejl fatter jeg ikke. overall burde jo være et gennemsnit af det hele. grafikken kan være flot men hvis den hakker kan man ALDRIG give top katakter for grafik tværtom skal den halveres efter min mening. En anmelders fornemste opgave er at være objektiv på alle punkter og give sine karakter baseret på det hele. Så laver man idag et spil som ikke lever op til de forventinger omkring framerates osv, så skal man sku have tæsk i anmeldelserne. en karakter på 9.8 eller hvad de forskellige nu har givet signalere jo at spillet er perfekt og der ikke er nogen fejl i dette. hvilket desværre ikke er tilfældet ved dette spil.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf Kiwi » 22. nov 2007 10:59

Rent umiddelbart synes jeg Gamespots anmeldelse er den bedste jeg endnu har læst. Den giver et fint indtryk af hvad spillets fordele og ulemper er. Det er bestemt ikke perfekt, men ligesom Biowares andre titler er historien og selve "universet" rigtig godt lavet.

Mht. hvor meget frameraten skal betyde karakter mæssigt, kommer det efter min mening an på hvad type spil vi snakker om. Hvis det er en shooter er frameraten nærmest alfa og omega, men for et RPG som Mass Effect er det knapt så afgørende.

Hvis der er en karakter for grafik, bør den droppe hvis man har framerate problemer, ingen tvivl om det. Men "overall" karakteren behøver ikke nødvendigvis blive lavere, hvis er sjovt på trods af grafik problemer.
Kiwi
Niveau 4
 
Indlæg: 509


ForegåendeNæste

Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron