Xboxlife forum

Plex Nu På One og 360 Snart. BREAKING

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf livekiller92 » 7. okt 2014 19:04

ALIE skrev:Jump to Letter..
Allerede bedre ind home theater.

Hvordan fik du det til at virke ??
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Elgaard » 7. okt 2014 19:28

Ud over for dem der virkelig insisterer på ikke at have andre enheder end deres Xbox One stående, så må jeg erkende at jeg vireklig har svært ved at se fidusen i Plex.

Små mediestremere som WDTV, Boxee og tilsvarende XMBC baserede enheder har alle fordelene - De er piv billige i dag, er typisk passivt kølede så der er ingen blæserstøj overhovedet, der er ikke behov for serversoftware - de afspiller direkte fra et netværkshare, de har native support for alle de filformater du kunne ønske dig, så der er ingen behov for transcoding, og dermed ingen kvalitetsforringelse, ingen løbende abbonnement der skal betales for at streme sine lokale medier.... de kan spille fra computeren direkte, en USB disk, eller selv den billigste, mest tarvelige NAS, uden nogen form for medieserver egenskaber.

Plex virker bare som en overkompliceret løsning, der ikke rigtig gør noget virkelig bedre - Det er måske bare mig der ikke kan se det, og jeg vil meget gerne høre hvorfor der er flere der er så henrygte over Plex, men der skal dæleme mere til end "Cloud Sync" og "Jump to letter" for at retfærddiggøre det i mine øjne.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Rasmusdc » 7. okt 2014 19:54

Elgaard skrev:Ud over for dem der virkelig insisterer på ikke at have andre enheder end deres Xbox One stående, så må jeg erkende at jeg vireklig har svært ved at se fidusen i Plex.

Små mediestremere som WDTV, Boxee og tilsvarende XMBC baserede enheder har alle fordelene - De er piv billige i dag, er typisk passivt kølede så der er ingen blæserstøj overhovedet, der er ikke behov for serversoftware - de afspiller direkte fra et netværkshare, de har native support for alle de filformater du kunne ønske dig, så der er ingen behov for transcoding, og dermed ingen kvalitetsforringelse, ingen løbende abbonnement der skal betales for at streme sine lokale medier.... de kan spille fra computeren direkte, en USB disk, eller selv den billigste, mest tarvelige NAS, uden nogen form for medieserver egenskaber.

Plex virker bare som en overkompliceret løsning, der ikke rigtig gør noget virkelig bedre - Det er måske bare mig der ikke kan se det, og jeg vil meget gerne høre hvorfor der er flere der er så henrygte over Plex, men der skal dæleme mere til end "Cloud Sync" og "Jump to letter" for at retfærddiggøre det i mine øjne.


nu har jeg haft plex i en del år, har en media server, og systemet fungere 100x bedre end nogen "mediatank" det er der flere grunde til

jeg har i setuppet en server stående som kører både som hjemmenas / hjemmeside server / foto lager...og plex server, den kan transcode alt.

har Plex på alle mine apperater.. og f.eks. i sommerhuset, hvor jeg har et ES6715 stående, hvor jeg bare har installeret Plexapp´en.. den er også installeret på mine andre samsung tv..

gør jeg kan afspille alt... fra et let gennemskueligt bibliotek, der er 100% sorteret korrekt med info.

kalder jeg på min "Ipad" en film så transcoder plex automatisk

er jeg hos en mate med Apple tv, så airplay´er vi den bare...

vi sad på et hotel i MEGA regnvejr med kun fransk tv, så lige logge på "webportalen" plex, så i HTML5 vælge 5mbit, og så fullscreen streaming fra min server over Google chrome, uden issues..

det er klart et af de bedste setup, og faktisk også en af de MINDST komplicerede, så snart du har sat en plex media server op, som seriøst bare er få kliks..

så har du et system du kan køre på "ALT" og hvor du reelt bare kan logge på med en PIN / email..

Om jeg synes Xbox one er en god platform... NAH en 2xx watt konsol for at afspille noget dit smarttv kan.. har du et tv med en god smart portal, så er det klart bedre at hente plex til dette, og køre det derfra...

men Plexapp´en med mange "nye" tv gør faktisk mediafspilleren ligegyldig.... og så længe den ikke skal transcode, så er det nok med en NAS for at køre selve mediaserver delen.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf ALIE » 7. okt 2014 20:41

Så køre det :-) super app for version et.
Eneste minus er jeg kan ikke se nogen måde at ændre letter box.
Og kvalitet er sat på den højeste men er ikke hvor den er på andre devices jeg har.
Måske er det på grund af mvk ikke er fuldt supported på One?

Men flot for første version. Jeg brokker mig ikke.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf ALIE » 7. okt 2014 20:42

livekiller92 skrev:
ALIE skrev:Jump to Letter..
Allerede bedre ind home theater.

Hvordan fik du det til at virke ??


Jeg downloade nyeste sever igen, Husk det skal være premium udgave
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf ALIE » 7. okt 2014 20:43

Rasmusdc skrev:
Elgaard skrev:Ud over for dem der virkelig insisterer på ikke at have andre enheder end deres Xbox One stående, så må jeg erkende at jeg vireklig har svært ved at se fidusen i Plex.

Små mediestremere som WDTV, Boxee og tilsvarende XMBC baserede enheder har alle fordelene - De er piv billige i dag, er typisk passivt kølede så der er ingen blæserstøj overhovedet, der er ikke behov for serversoftware - de afspiller direkte fra et netværkshare, de har native support for alle de filformater du kunne ønske dig, så der er ingen behov for transcoding, og dermed ingen kvalitetsforringelse, ingen løbende abbonnement der skal betales for at streme sine lokale medier.... de kan spille fra computeren direkte, en USB disk, eller selv den billigste, mest tarvelige NAS, uden nogen form for medieserver egenskaber.

Plex virker bare som en overkompliceret løsning, der ikke rigtig gør noget virkelig bedre - Det er måske bare mig der ikke kan se det, og jeg vil meget gerne høre hvorfor der er flere der er så henrygte over Plex, men der skal dæleme mere til end "Cloud Sync" og "Jump to letter" for at retfærddiggøre det i mine øjne.


nu har jeg haft plex i en del år, har en media server, og systemet fungere 100x bedre end nogen "mediatank" det er der flere grunde til


Hvad bruger du som Serverer?
Overvejer kraftigt en Mac mini, de bruger vist ikke meget strøm.

jeg har i setuppet en server stående som kører både som hjemmenas / hjemmeside server / foto lager...og plex server, den kan transcode alt.

har Plex på alle mine apperater.. og f.eks. i sommerhuset, hvor jeg har et ES6715 stående, hvor jeg bare har installeret Plexapp´en.. den er også installeret på mine andre samsung tv..

gør jeg kan afspille alt... fra et let gennemskueligt bibliotek, der er 100% sorteret korrekt med info.

kalder jeg på min "Ipad" en film så transcoder plex automatisk

er jeg hos en mate med Apple tv, så airplay´er vi den bare...

vi sad på et hotel i MEGA regnvejr med kun fransk tv, så lige logge på "webportalen" plex, så i HTML5 vælge 5mbit, og så fullscreen streaming fra min server over Google chrome, uden issues..

det er klart et af de bedste setup, og faktisk også en af de MINDST komplicerede, så snart du har sat en plex media server op, som seriøst bare er få kliks..

så har du et system du kan køre på "ALT" og hvor du reelt bare kan logge på med en PIN / email..

Om jeg synes Xbox one er en god platform... NAH en 2xx watt konsol for at afspille noget dit smarttv kan.. har du et tv med en god smart portal, så er det klart bedre at hente plex til dette, og køre det derfra...

men Plexapp´en med mange "nye" tv gør faktisk mediafspilleren ligegyldig.... og så længe den ikke skal transcode, så er det nok med en NAS for at køre selve mediaserver delen.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Slimjay DK » 7. okt 2014 20:51

Elgaard skrev:Ud over for dem der virkelig insisterer på ikke at have andre enheder end deres Xbox One stående, så må jeg erkende at jeg vireklig har svært ved at se fidusen i Plex.

Små mediestremere som WDTV, Boxee og tilsvarende XMBC baserede enheder har alle fordelene - De er piv billige i dag, er typisk passivt kølede så der er ingen blæserstøj overhovedet, der er ikke behov for serversoftware - de afspiller direkte fra et netværkshare, de har native support for alle de filformater du kunne ønske dig, så der er ingen behov for transcoding, og dermed ingen kvalitetsforringelse, ingen løbende abbonnement der skal betales for at streme sine lokale medier.... de kan spille fra computeren direkte, en USB disk, eller selv den billigste, mest tarvelige NAS, uden nogen form for medieserver egenskaber.

Plex virker bare som en overkompliceret løsning, der ikke rigtig gør noget virkelig bedre - Det er måske bare mig der ikke kan se det, og jeg vil meget gerne høre hvorfor der er flere der er så henrygte over Plex, men der skal dæleme mere til end "Cloud Sync" og "Jump to letter" for at retfærddiggøre det i mine øjne.


Ja for mit vedkommende er det Plex Server installeret på min Synology NAS som er gratis og så har mine 2 x LG TV Plex client indbygget hvilket også er gratis.. ergo en fed løsning der ligger tæt op af XBMC (som iøvrigt har skiftet navn til Kodi) bortset fra jeg slipper for boksen. Jeg har også klienten til Android og den skulle kunne streame direkte til Chromecast som også er en billig løsning og Android klienten kan også bruges ude af huset så længe der er internet, altså ingen behov for VPN. Udover det henter selv Meta data samt covers og på TV serier henter den også title musikken, så hvis man ønsker det ser godt ud, så behøver man ikke at bøvle med det.

Jeg har også svært ved at se hvad jeg skal med klienten på en strømslugende maskine som Xbox One :roll:

Jeg fik denne mail i dag fra Plex :

Plex for Xbox One is available immediately as a Plex Pass Preview to Plex Pass subscribers for free. Plex for Xbox 360 is also free to Plex Pass subscribers and will be available soon. For those without a Plex Pass, Plex for Xbox One and Xbox 360 will be made available in the future for a one-time fee. The apps initially support video only, but rest assured that we are working hard to add music and photos. The Xbox app requires the latest version of the Plex Media Server, so be sure to upgrade today.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Slimjay DK » 7. okt 2014 20:53

Rasmusdc skrev:
Elgaard skrev:Ud over for dem der virkelig insisterer på ikke at have andre enheder end deres Xbox One stående, så må jeg erkende at jeg vireklig har svært ved at se fidusen i Plex.

Små mediestremere som WDTV, Boxee og tilsvarende XMBC baserede enheder har alle fordelene - De er piv billige i dag, er typisk passivt kølede så der er ingen blæserstøj overhovedet, der er ikke behov for serversoftware - de afspiller direkte fra et netværkshare, de har native support for alle de filformater du kunne ønske dig, så der er ingen behov for transcoding, og dermed ingen kvalitetsforringelse, ingen løbende abbonnement der skal betales for at streme sine lokale medier.... de kan spille fra computeren direkte, en USB disk, eller selv den billigste, mest tarvelige NAS, uden nogen form for medieserver egenskaber.

Plex virker bare som en overkompliceret løsning, der ikke rigtig gør noget virkelig bedre - Det er måske bare mig der ikke kan se det, og jeg vil meget gerne høre hvorfor der er flere der er så henrygte over Plex, men der skal dæleme mere til end "Cloud Sync" og "Jump to letter" for at retfærddiggøre det i mine øjne.


nu har jeg haft plex i en del år, har en media server, og systemet fungere 100x bedre end nogen "mediatank" det er der flere grunde til

jeg har i setuppet en server stående som kører både som hjemmenas / hjemmeside server / foto lager...og plex server, den kan transcode alt.

har Plex på alle mine apperater.. og f.eks. i sommerhuset, hvor jeg har et ES6715 stående, hvor jeg bare har installeret Plexapp´en.. den er også installeret på mine andre samsung tv..

gør jeg kan afspille alt... fra et let gennemskueligt bibliotek, der er 100% sorteret korrekt med info.

kalder jeg på min "Ipad" en film så transcoder plex automatisk

er jeg hos en mate med Apple tv, så airplay´er vi den bare...

vi sad på et hotel i MEGA regnvejr med kun fransk tv, så lige logge på "webportalen" plex, så i HTML5 vælge 5mbit, og så fullscreen streaming fra min server over Google chrome, uden issues..

det er klart et af de bedste setup, og faktisk også en af de MINDST komplicerede, så snart du har sat en plex media server op, som seriøst bare er få kliks..

så har du et system du kan køre på "ALT" og hvor du reelt bare kan logge på med en PIN / email..

Om jeg synes Xbox one er en god platform... NAH en 2xx watt konsol for at afspille noget dit smarttv kan.. har du et tv med en god smart portal, så er det klart bedre at hente plex til dette, og køre det derfra...

men Plexapp´en med mange "nye" tv gør faktisk mediafspilleren ligegyldig.... og så længe den ikke skal transcode, så er det nok med en NAS for at køre selve mediaserver delen.


Du køre ikke alt på Plex .. den tager ikke ISO filer :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Elgaard » 7. okt 2014 21:09

Du taber mig en lille smule mere hver gang du bruger ord som "transcoding" og "airplay"... og det gør du desværre en del.
I min verden er der ingen led der forringer kvaliteten af video der hører hjemme i et lokalt streaming setup. Var jeg ligeglad med kvaliteten, så brugte jeg Netflix o.l.

Jeg kan også tilgå mine medier udefra i alle de situationer du nævner, forskellen er at jeg bruger VPN i stedet, så kan jeg åbne og afspille filerne direkte - uden transcoding, dermed uden kvalitetstab... og det er oven i købet bare fra en simpel Synology box, hvor du skal have en pæn størrelse transcoding server til at stå og kværne strøm.

Når jeg skriver at Plex er overkompliceret, så hentyder jeg ikke til interfacet - Det er fint at det hele er flot og nydeligt stillet op, men teknikken bag er alt andet end simpel, når du sammenligner med hvad jeg gør... åbner en flad fil på NAS'en, i et program der kan finde ud af at afspille den. Det bliver ikke simplere eller mere lavpraktisk.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Zt3pH » 7. okt 2014 21:50

I glemmer også muligheden for at tilføje kanaler til ens plex server, det har jeg brugt en del.
Det er desuden bare en fed og stabil løsning, som ikke kan så meget andet end andre, hverken mere eller mindre. Men den er lækker og let at bruge, og virker på stort set alle devices.

Det skal dog tilføjes at man af en eller anden grund kun kan se serier og film i den første udgave af clienten, men mon ikke det andet bliver tilføjet på et tidspunkt
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf rasmusvn » 7. okt 2014 22:58

Elgaard skrev:
Jeg kan også tilgå mine medier udefra i alle de situationer du nævner, forskellen er at jeg bruger VPN i stedet, så kan jeg åbne og afspille filerne direkte - uden transcoding, dermed uden kvalitetstab... og det er oven i købet bare fra en simpel Synology box, hvor du skal have en pæn størrelse transcoding server til at stå og kværne strøm.


Det kunne da være meget rart at høre, hvordan det er sat op.

Er det bare pc med vpn-forbindelse, når 'media' skal tilgås udefra?

Der er vel egentlig ikke det store galt med Netflix kvalitetsmæssigt, hvis man ellers kan få adgang til højeste kvalitet, men det er vist lidt et sidespor.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf ALIE » 7. okt 2014 22:58

Zt3pH skrev:I glemmer også muligheden for at tilføje kanaler til ens plex server, det har jeg brugt en del.
Det er desuden bare en fed og stabil løsning, som ikke kan så meget andet end andre, hverken mere eller mindre. Men den er lækker og let at bruge, og virker på stort set alle devices.

Det skal dog tilføjes at man af en eller anden grund kun kan se serier og film i den første udgave af clienten, men mon ikke det andet bliver tilføjet på et tidspunkt


music og billeder kommer iværtfald. er intreseret om 3parts apps kan komme.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Henrik_s » 8. okt 2014 07:56

Off-topic spørgsmål: Hvis man nu betaler 5$ om måneden for plex pass, skal man så stadig betale 32,- for deres app til ios?
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Major Oblivious » 8. okt 2014 08:04

Slimjay DK skrev:
Elgaard skrev:Ud over for dem der virkelig insisterer på ikke at have andre enheder end deres Xbox One stående, så må jeg erkende at jeg vireklig har svært ved at se fidusen i Plex.

Små mediestremere som WDTV, Boxee og tilsvarende XMBC baserede enheder har alle fordelene - De er piv billige i dag, er typisk passivt kølede så der er ingen blæserstøj overhovedet, der er ikke behov for serversoftware - de afspiller direkte fra et netværkshare, de har native support for alle de filformater du kunne ønske dig, så der er ingen behov for transcoding, og dermed ingen kvalitetsforringelse, ingen løbende abbonnement der skal betales for at streme sine lokale medier.... de kan spille fra computeren direkte, en USB disk, eller selv den billigste, mest tarvelige NAS, uden nogen form for medieserver egenskaber.

Plex virker bare som en overkompliceret løsning, der ikke rigtig gør noget virkelig bedre - Det er måske bare mig der ikke kan se det, og jeg vil meget gerne høre hvorfor der er flere der er så henrygte over Plex, men der skal dæleme mere til end "Cloud Sync" og "Jump to letter" for at retfærddiggøre det i mine øjne.


Ja for mit vedkommende er det Plex Server installeret på min Synology NAS som er gratis og så har mine 2 x LG TV Plex client indbygget hvilket også er gratis.. ergo en fed løsning der ligger tæt op af XBMC (som iøvrigt har skiftet navn til Kodi) bortset fra jeg slipper for boksen. Jeg har også klienten til Android og den skulle kunne streame direkte til Chromecast som også er en billig løsning og Android klienten kan også bruges ude af huset så længe der er internet, altså ingen behov for VPN. Udover det henter selv Meta data samt covers og på TV serier henter den også title musikken, så hvis man ønsker det ser godt ud, så behøver man ikke at bøvle med det.

Jeg har også svært ved at se hvad jeg skal med klienten på en strømslugende maskine som Xbox One :roll:

Jeg fik denne mail i dag fra Plex :

Plex for Xbox One is available immediately as a Plex Pass Preview to Plex Pass subscribers for free. Plex for Xbox 360 is also free to Plex Pass subscribers and will be available soon. For those without a Plex Pass, Plex for Xbox One and Xbox 360 will be made available in the future for a one-time fee. The apps initially support video only, but rest assured that we are working hard to add music and photos. The Xbox app requires the latest version of the Plex Media Server, so be sure to upgrade today.


Men men men.. Hvilke lydformater understøtter jeres plex-TV apps så ? Hvis det "kun" er Dolby Digital 5.1 - så slår det jo nogle voldsomme skår i ens hjemmebiograf-oplevelse.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Rasmusdc » 8. okt 2014 08:09

Elgaard skrev:Du taber mig en lille smule mere hver gang du bruger ord som "transcoding" og "airplay"... og det gør du desværre en del.
I min verden er der ingen led der forringer kvaliteten af video der hører hjemme i et lokalt streaming setup. Var jeg ligeglad med kvaliteten, så brugte jeg Netflix o.l.

Jeg kan også tilgå mine medier udefra i alle de situationer du nævner, forskellen er at jeg bruger VPN i stedet, så kan jeg åbne og afspille filerne direkte - uden transcoding, dermed uden kvalitetstab... og det er oven i købet bare fra en simpel Synology box, hvor du skal have en pæn størrelse transcoding server til at stå og kværne strøm.

Når jeg skriver at Plex er overkompliceret, så hentyder jeg ikke til interfacet - Det er fint at det hele er flot og nydeligt stillet op, men teknikken bag er alt andet end simpel, når du sammenligner med hvad jeg gør... åbner en flad fil på NAS'en, i et program der kan finde ud af at afspille den. Det bliver ikke simplere eller mere lavpraktisk.


det kommer an på hvordan du ser på det.

Jeg forstår udemærket "simpliciteten" i at åbne en fil på et netværk, forstår også "kompleksiteten" i det..

jeg havde før en "flad" fil struktur på mit drev som jeg nu har med Plex... og min kone brugte det ALDRIG, at finde en fil var for hende at søge igennem en stak filer, og håbe hun fandt noget som ... hun havde hørt om..

for hende er plex at åbne en grafisk struktur, gå til Recently added, eller "romatic" eller whatever, og så har hun sortering + beskrivelser + skuespillere.. for hende er det en væsentligt lettere løsning

AIRPLAY + Transcoding er klart noget man bruger i situationer..

jeg kører direct play på mine TV, jeg kører Direct play på min Macmini til min projector. = ingen kvalitets tab.

Airplay / Transcoding er noget der er nødvendigt hvis du vil afspille på visse devices, og klart for letheden, og på et 40-46" tv med 3 meters + afstand så er forskellen lille, største problem med Airplay for mig er klart lyden som er 2 kanals, MEN vi har kun 5.1 i stuen, så det er ikke spildt..

Transcoding for mig er en klar fordel når vi er ude at rejse, eller i sommerhuset.. (fordelen ligger også i, at ikke alle profiler er understøttet af alt... så du kan sidde med et TV, som simpelthen ikke vil læse en fil, eller for den sags skyld en WDTV... så transcoder du lortet og så kører det, og du kan næsten gør det uden kvalitets tab).

jeg gider ikke slæbe 2TB hd´s med for at have en film og fodre min WDTV med deroppe, HVIS det nu blev regnvejr, men sidste sommer der kørte 4G netværket kun 6mbit stabilt, og det var noget røv, og TV´et var pisse irriterende..

så jeg havde ingen mulighed for at streame en HD film, der har Transcoding en kæmpe fordel, du låser til en bitrate, og så er du kørende.

det er alt sammen for nemhedens skyld...

og for mig skal du også se på afspiller mediet, hvad ser du det på, hvornår har det reelt en "oplevet" impact.

jeg har et 4K Hu7505 i stuen, fordi det kostede det samme som non 4k udgaven, men kun i 48" da jeg har projektoren, som også skal være 4k, men ved sølle 48" så får jeg jo INTET ud af 4K.. kun i streaming sammenhæng hvor netflix bitrate er HØJERE på 4k end på 1080p..

så i min verden er "mediaafspillere" til tider VÆSENTLIGT mere komplekse, men ja jeg har en server kørende / eller en NAS med linux plug (kunne være en mulighed) '

og jeg kan da godt se at media serveren tog 2 sek at installere, og jeg brugte 1 min på at linke til directories, og så klarede den resten selv, og alle mine enheder finder automatisk plex serveren online..

selve "mediatanken" om det er en ROKU / WDTV / TVIX etc.. er for mig død, da næsten alle nye tv, eller alle der ikke er SONY, kan klare ALLE typer medie fra "usb´en" i siden. og er det det man ønsker så er det jo ganske fint.

men så vil jeg vende tilbage til det tidligere statement, at i den verden ville min kone aldrig bruge det, fordi hun skulle til at søge ind på netværksdrev, eller finde et fysisk usb stick, og overfører filer, eller afspille.

PLEX understøtter ALLE lydformater, dog ikke ISO filerne som nævnt.. du kan køre dem i XBMC som reelt er forgængeren til PLEX, som startede sine dage på den første XBOX.

jeg har DTS / DD / DD-MA / DTS-HD på min. hvad Xbox one understøtter i Output det har jeg ingen anelse om.

Men du skal se det som .. JEG FORSTÅR udemærket hvorfor folk kan lide mediaafspilleren.
Senest rettet af Rasmusdc 8. okt 2014 08:14, rettet i alt 2 gange.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


ForegåendeNæste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron