Xboxlife forum

Xbox Smartglass vs Sonos

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Xbox Smartglass vs Sonos

Indlægaf Peygoz » 6. jun 2012 10:31

HeyZa... Nu er Smartglass noget vi ikke har hørt så meget om, men jeg håber alligevel der er nogen herinde som har haft mere held end mig med at finde information omkring det end mig...

Jeg står og skal have investeret i noget udstyr til streaming via lokal net & internettet... Planen er et sonos Connect system koblet til en Stereoforstærker. Men efter denne overgang med Xbox og Windows 8 og deres streaming services og måden til at forbinde forskellige enheder på, er jeg godt nok blevet interesseret i det. Der er dog en masse ting der forhindre mig fra at købe microsoft/xbox smartglass.

Jeg kan lige sige at jeg ønsker god lyd, og mit anlæg består af highend forstærker og højtaler...

Min ide til det Sonos system er:

Den kommer til at Streame Sportify...(Lyden fra sportify svare til noget nær CD kvalitet)

Afspille Flac & MP3 320kbit filer fra en NAS Harddisk...

Jeg vil forbinde den direkte fra Sonos Analog udgang til forstærker da da D/A converteren i Sonos skulle være på højde med flere gode eksterne D/A...


Her er lidt info af det info jeg har kunne finde omkring Xbox smartglass:

Streame fra Woodstock... (som bliver microsofts svar på Sportify, men i hvilken lydkavlitet kommer det ud?)

Afspille MP3 128kbit fra Xbox + ekstern usb Harddisk...
(Xbox understøtter ikke Flac og MP3 320kbit, men er der nogen som ved om det ville komme?)

Forbindelse til forstærker vil komme til at forgå???
(Jeg kan virkelig ikke finde noget somhelst omkring den D/A Converter der sidder i Xbox360, men ud fra en standard pris for en helt ny Xbox360 på 1200-1300kr så kan den ikke være særlig god. Så jeg tænker på at sætte en ekstern D/A converter mellem Xbox360 Optisk udgang og forstærker analog)

Så mine sprøgsmål er vel, om Flac og MP3 320kbit vil blive understøttet i fremtiden??? Og om nogen har Ide'er hvordan man kan forbinde Xbox på bedre måder til forstærker??? Jeg ønsker IKKE at skulle starte en computer op hvergang jeg lige skal høre et album i Flac eller MP3 320kbit.
Er der nogen der ved hvordan det Woodstock kommer til at fungere??? Pris??? lydkvaliteten??? Køres det via en browser eller kommer der Apps til det???

Håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe her. Syntes at det er skide ærgeligt at et så lækkert system som microsoft her har udviklet, kommer til at have et par mangler...

Mange HilZner herfra
Peygoz
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: Xbox Smartglass vs Sonos

Indlægaf Slimjay DK » 6. jun 2012 10:49

"Jeg kan lige sige at jeg ønsker god lyd, og mit anlæg består af highend forstærker og højtaler..." .. allerede der tænker jeg så, hvad vil du med spotify og MP3 ?

Og hvorfor vil du kører digital til analog, hvorfor ikke bare rent digital til digital ?

FLAC er det eneste rigtige valg hvis du skal have max. bitrate ... Og da Xbox 360 ikke understøtter dette er den mulighed vel lukket .. Jeg ved dog at bl.a. Synology har mulighed for at transcode FLAC/APE, ACC, OGG og AIFF, men igen så har jeg ingen ide hvad der sker med lyden under denne transcode og om Xbox'en godkender det den spytter ud :)

Som du selv har fundet ud af er der desværre meget få oplysninger om smartglass, men jeg tror ikke du skal forvente meget mere end det er en form for ekstra skærm / remote, hvor du kan få noget information i forhold til det du viser på skærmen eller sende noget information den anden vej.

Jeg kan tage fejl, men mener ikke jeg har haft problemer med 320kbit MP3 filer på Xbox ? ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox Smartglass vs Sonos

Indlægaf Chromaxxx » 6. jun 2012 11:13

Tage den sikre løsning og vælg Sonos eller alternativt en Squeezebox.

Hvis du er SÅ kritisk som dit indlæg giver udtryk for, så kan jeg ikke forstå du overveje at have en Xbox i dit lytterum. Hvis dine øre er så gode at de kan høre forskel på hvilken DAC der er i brug, så kommer du MED GARANTI til at høre de blæsere der følger med Xboxen.
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox Smartglass vs Sonos

Indlægaf Major Oblivious » 6. jun 2012 11:20

Sonos har en digital udgang, og du kan koble flere elementer til - jeg har selv sonos og er utrolig glad for det, og med smartphone så er det super bekvemt.
Flaskehalsen i dit scenario er Xbox'en. Den kan kun spytte 5.1 Dolby Digital ud, så selvom du opskalere, så vil det svare til at lave flac ud af en mp3
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox Smartglass vs Sonos

Indlægaf Peygoz » 6. jun 2012 11:43

Jeg siger tak for tre hurtige svar...
Først kan jeg da lige sige at når jeg skriver jeg har High end gear så er vi ikke i flere 100000kr lydsystem.

Til Slimjay: Jeg vil primært høre musik i Flac og mp3 320kbit... Grundet til MP3 320kbit er at det er rigeligt fint til mine øre. Jeg har lavet adskellige test mellem Flac og Mp3 320kbit og jeg kan altså ikke høre forskellen... Har haft et par enkelte albums hvor jeg menes at der er en lille forskel, men tror dog mere at det er hjernen der spiller et puds... Hifiklubben samt flere forums rundt omkring på nettet siger at sportify giver CD kvalitet, så hvorfor skulle man så ikke vælge denne løsning???

Da min forstæker ikke har digital indgang så bliver jeg nød til at kører analog... Jeg har været på adskellige amerikanske forums og læst at den DAC som sidder i f.eks Sonos svare til en ekstern DAC til 500-800dollars. Og jeg ser ingen grund til at punge 10000kr ud på en ekstern DAC bare for at kunne få en micro minimal løft på lydsiden...

Chromaxxx: Efter at have læst Slimjay's indlæg bliver det nok også Sonos. Den Squeezebox du nævner vil jeg da lige undersøge lidt nærmere... Der skal altså ikke meget til for at kan høre forskel mellem to lydinputs om de køre gennem deres egen DAC eller en ekstern DAC. Selv min kæreste kan høre forskel stor forskel hvis jeg stopper en CD i min Blueray-afspiller, eller jeg kører optisk spiller samme musik i flac gennem en 2500kr surround forstærker(og DAC)

Jeg har faktisk ejet en xbox gennem flere år, og jeg genkender ikke noget larm fra blæserne. Faktisk var den musestille. Det var DVD-drevet der larmede som et jumbojet
Peygoz
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: Xbox Smartglass vs Sonos

Indlægaf Slimjay DK » 6. jun 2012 14:35

Jeg noterede mig bare lige følgende :

What quality does Spotify stream in?
We use the Ogg Vorbis format for streaming. There are three quality ratings that we use:

q3 (~96 kbps)
q5 (~160 kbps)
q9 (~320 kbps)

Desktop: Streams are q5 quality. Premium subscribers can enable higher bit rate streaming at q9 from the preferences menu.

Mobile: A higher quality q5 is offered, along with a “low bandwidth” option of q3. You can choose separate qualities ratings for streaming and synching in the More tab of your Spotify mobile app.

Note: not all tracks are currently available in high bitrate. <--- hvor mange procent er "not all" ? :D

Anyway .. var slet ikke klar over at de havde så høj bitrate .. De gange jeg lyttede til det før det kom til DK, syntes jeg det lød meget komprimeret, men der er selvf. sket ting siden ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox Smartglass vs Sonos

Indlægaf Chromaxxx » 6. jun 2012 14:48

Debatten om forskelle på DAC hører nok til på et andet forum, men nu kan jeg nævne at jeg selv har haft en Benchmark DAC1 mellem min Squeezebox og Rotel effektblok. Forskellen på den og den indbyggede Burr Brown DAC i Squeezeboxen var så lille, at jeg nok ville dumpe samtlige blindtests hvis jeg blev testet.

Hvis man vil have et markant løft i lyden, så har jeg erfaret at indrettelse af lytterum og en fornuftig DSP, KAN være en større forbedring end mp3 320kbps < flac eller DAC x < DAC y.
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox Smartglass vs Sonos

Indlægaf Peygoz » 6. jun 2012 16:27

Slimjay: jeg troede nu at bitraten var højere efter den samtale jeg havde med hifiklubben. Men 320kbit er fint til mig. Chromaxxx: det du skriver om din dac i squeez
boksen er næsten det samme som jeg selv har skrevet omkring sonos. Deres dac er næsten lige så god som en ekstern dac til 500-800dollars. Men det var sammenligningen af xbox360 dac og en ekstern dac som jeg var mere interresseret i.
Peygoz
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: Xbox Smartglass vs Sonos

Indlægaf Chromaxxx » 6. jun 2012 17:52

Hvis du stadig har en Xbox, så kan du da sammenligne den mod din blu-ray adspiller? :)
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron