Xboxlife forum

(Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

(Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 22. mar 2012 15:07

Hej alle

Jeg har lige anskaffet mig en Synology DS212j.. I den forbindelse vil jeg gerne prøve at streame indhold fra denne til min xbox. Hvordan gør jeg det nemmest? Jeg er rimelig grøn her.. Så en lille "guide" kunne være perfekt her :)
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Lowlandet » 22. mar 2012 15:14

Sæt nassen op, og hvis den er på samme netværk som din xbox. Så burde det være det :)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 22. mar 2012 15:20

Jeg er egentligt også kommet så langt at xboxen kan se min nas. Dog kan den ikke se noget indhold på den, selvom der ligger adskillige film.. :S
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Lowlandet » 22. mar 2012 15:36

LurifaX skrev:Jeg er egentligt også kommet så langt at xboxen kan se min nas. Dog kan den ikke se noget indhold på den, selvom der ligger adskillige film.. :S


Hvor tilgår du din nas, gennem filb bibloteket?
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Major Oblivious » 22. mar 2012 15:40

Det kan også sagtens være at boxen ikke kan aflæse formatet.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Elgaard » 22. mar 2012 17:29

Først og fremmest skal du huske at aktivere NAS'ens indbyggede medieserver. Xboxen kan ikke tilslutte direkte til NAS via SMB som f.eks. mange mediecentre kan.

Og så, som Major Oblivious siger, er det slet ikke sikkert at Xboxen kan læse de formater du har liggende. Hvis du f.eks. forsøger at få den til at afspille MKV filer, så kan du lige så godt spare dig, det får du den ikke til. Har du behov for det, så skal du ud og have købt en "rigtig" streamer box.

Xboxen undersøtter følgende:

AVI support

The Xbox 360 console supports the following for AVI:
- File extensions: .avi, .divx
- Containers: AVI
- Video profiles: MPEG-4 Part 2 (Simple Profile and Advanced Simple Profile)
- Video bit rate: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps
- Audio profiles: Dolby® Digital (2 channel and 5.1 channel), MP3
- Audio max bit rate: No restrictions

H.264 support

The Xbox 360 console supports the following for H.264:
- File extensions: .mp4, .m4v, mp4v, .mov, .avi
- Containers: MPEG-4, QuickTime
- Video profiles: Baseline, main and high (up to level 4.1)
- Video bit rate: 10 Mbps with resolutions of 1920 × 1080 at 30 fps
- Audio profiles: AAC, 2-channel, Low Complexity
- Audio max bit rate: No restrictions

MPEG-4 Part 2 support

The Xbox 360 console supports the following for MPEG-4:
- File extensions: .mp4, .m4v, .mp4v, .mov, .avi
- Containers: MPEG-4, QuickTime
- Video profiles: MPEG-4 Part 2 (Simple Profile and Advanced Simple Profile)
- Video bit rate: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps
- Audio profiles: AAC, 2-channel, Low Complexity
- Audio max bit rate: No restrictions

WMV (VC-1) support

The Xbox 360 console supports the following for WMV:
- File extensions: .wmv
- Containers: ASF
- Video profiles: WMV7 (WMV1), WMV8 (WMV2), WMV9 (WMV3), VC-1 (WVC1 or WMVA) in simple, main and advanced up to level 3
- Video bit rate: 15 Mbps with resolutions of 1920 × 1080 at 30 fps
- Audio profiles: WMA7/8, WMA9 Pro (stereo and 5.1), WMA Lossless
- Audio max bit rate: No restrictions
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 22. mar 2012 17:33

Elgaard skrev:Først og fremmest skal du huske at aktivere NAS'ens indbyggede medieserver. Xboxen kan ikke tilslutte direkte til NAS via SMB som f.eks. mange mediecentre kan.

Og så, som Major Oblivious siger, er det slet ikke sikkert at Xboxen kan læse de formater du har liggende. Hvis du f.eks. forsøger at få den til at afspille MKV filer, så kan du lige så godt spare dig, det får du den ikke til. Har du behov for det, så skal du ud og have købt en "rigtig" streamer box.

Xboxen undersøtter følgende:

AVI support

The Xbox 360 console supports the following for AVI:
- File extensions: .avi, .divx
- Containers: AVI
- Video profiles: MPEG-4 Part 2 (Simple Profile and Advanced Simple Profile)
- Video bit rate: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps
- Audio profiles: Dolby® Digital (2 channel and 5.1 channel), MP3
- Audio max bit rate: No restrictions

H.264 support

The Xbox 360 console supports the following for H.264:
- File extensions: .mp4, .m4v, mp4v, .mov, .avi
- Containers: MPEG-4, QuickTime
- Video profiles: Baseline, main and high (up to level 4.1)
- Video bit rate: 10 Mbps with resolutions of 1920 × 1080 at 30 fps
- Audio profiles: AAC, 2-channel, Low Complexity
- Audio max bit rate: No restrictions

MPEG-4 Part 2 support

The Xbox 360 console supports the following for MPEG-4:
- File extensions: .mp4, .m4v, .mp4v, .mov, .avi
- Containers: MPEG-4, QuickTime
- Video profiles: MPEG-4 Part 2 (Simple Profile and Advanced Simple Profile)
- Video bit rate: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps
- Audio profiles: AAC, 2-channel, Low Complexity
- Audio max bit rate: No restrictions

WMV (VC-1) support

The Xbox 360 console supports the following for WMV:
- File extensions: .wmv
- Containers: ASF
- Video profiles: WMV7 (WMV1), WMV8 (WMV2), WMV9 (WMV3), VC-1 (WVC1 or WMVA) in simple, main and advanced up to level 3
- Video bit rate: 15 Mbps with resolutions of 1920 × 1080 at 30 fps
- Audio profiles: WMA7/8, WMA9 Pro (stereo and 5.1), WMA Lossless
- Audio max bit rate: No restrictions


Det med de mange restrictions angående filformat har jeg godt set. Og er ret sikker på det ikke er det som er problemet, idet jeg fx. har mange .avi filer liggende.. Jeg får slet ikke mulighed for at se de oprettede mapper når jeg går ind på NAS'en via xboxen.. :S
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Elgaard » 22. mar 2012 17:44

LurifaX skrev:Det med de mange restrictions angående filformat har jeg godt set. Og er ret sikker på det ikke er det som er problemet, idet jeg fx. har mange .avi filer liggende.. Jeg får slet ikke mulighed for at se de oprettede mapper når jeg går ind på NAS'en via xboxen.. :S


Som sagt, det kommer du heller ikke til - Du skal aktivere den medieserver din NAS har indbygget, og lade den indexere og servere filerne til Xboxen. Jeg har ikke selv prøvet Synology NAS, så kan ikke fortælle dig præcist hvordan, men det burde være rigmelig simpelt.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Cowrider » 22. mar 2012 18:29

Jeg var bare inde på min synology og så installere det det software der ligger på der hedder Audio f.eks. Og så kommer der en mappe der hedder Music og der ligger du din musik over i.

Så kan du finde den med din Xbox :) jeg har gjort det og tændte min Xbox idag og skulle bare lige tjekke om det virkede og det gjordet de:)
Det er pænt simpel..
Har selv en synology DS212J

Ang film. Så skal du installere pakken medieserver, så kommer der en mappe frem der hedder film der skal film ned i og så kan de ses af de andre enheder der logger ind:)

Ang film har jeg ikke tjekke med min Xbox, men min popcorn hour c-200 finder uden problemer
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 22. mar 2012 19:56

Cowrider skrev:Jeg var bare inde på min synology og så installere det det software der ligger på der hedder Audio f.eks. Og så kommer der en mappe der hedder Music og der ligger du din musik over i.

Så kan du finde den med din Xbox :) jeg har gjort det og tændte min Xbox idag og skulle bare lige tjekke om det virkede og det gjordet de:)
Det er pænt simpel..
Har selv en synology DS212J

Ang film. Så skal du installere pakken medieserver, så kommer der en mappe frem der hedder film der skal film ned i og så kan de ses af de andre enheder der logger ind:)

Ang film har jeg ikke tjekke med min Xbox, men min popcorn hour c-200 finder uden problemer


Ahh! Jeg takker mange gange.. Jeg havde bare aktiveret mediaserver, og selv lavet mapper til film osv :D
Nu virker det så fint, og den finder det hele nu..
Jeg undrer mig bare over at jeg ikke kan streame 720p uden at den stopper ca. hvert 10. sekund og loader før den igen kører videre, helt uden hak i billedet... :S
Hvordan er dine erfaringer med streaming af hd til boxen?
Det undrer mig lidt at den ikke kan trække hd, når jeg fint kan flytte data til NAS'en med ca 7-8 MB/S.... (hvilket jeg i øvrigt synes er lidt skuffende ift. jeg kører n-netværk??)..
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Cowrider » 24. mar 2012 19:53

Jeg flytter data med kabel ca. 20mb/s..

Ang. Se film på boxen kan jeg ikke hjælpe dig.
Da jeg selv bruge min popcorn hour c-200z( virkelig lækker maskine til pengene)

Men musikken køre jeg fint uden hak...

Edit: film har jeg ingen problemer med prøvede dog bare en normal...
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Slimjay DK » 25. mar 2012 00:04

At den stopper hvert 10. sek er et buffer problem, fordi du ikke kan modtage data hurtigt nok, hvis du skal kører 720P over trådløst, skal der selvfølgelig være rigtig god dækning, og du må IKKE have enheder der kører lavere end N på det samme trådløse netværk, da det er den laveste faktor der bestemmer farten på dit WiFI.

Så hvis du sidder med 3 x N enheder og en enkelt G enhed, så kører alle enhederne G.

Jeg har af samme årsag valgt at have to accesspoints i huset med hver deres SSID, for at adskille N netværket 100%, fra de enheder der ikke kan køre N :)

Jeg streamer trådløst 720P mkv med DTS lyd til mit AppleTV uden problemer, jeg har ikke testet HD materiale på xbox'en, da den somsagt ikke rigtig understøtter de formater jeg bruger...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 25. mar 2012 12:23

@Slimjay
Det havde jeg faktisk ikke lige tænkt over... Kan det være min iPhone 3GS, iPad 2 eller iPhone 4 som trækker det ned til n? Ud over disse, har jeg nemlig kun tilknyttet en Macbook pro late 2011... :S
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 25. mar 2012 12:30

Hvordan kan jeg se hvilke devices der trækker netværket ned? Jeg har btv også en Atv gen 1 tilsluttet, som jeg heller ikke formoder kan kører n?
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Chaui » 25. mar 2012 12:32

Skal du streame HD/FullHD skal du bruge kabel. det kan godt være man med dyrt udstyr kan gøre det trådløst, men det er der generelt for meget bøvl med. så smid kabel i din NAS og Xbox'en, så kører det uden problemer. HD/FullHD og 3D H-SBS mkv filer osv.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Næste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron