Xboxlife forum

(Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 25. mar 2012 12:36

Ud fra det du siger burde hastigheden ikke falde hvis jeg skifter routeren over til kun at køre g vel?
Det prøvede jeg lige, og derefter kunne jeg kun flytte med 2,6 mb/s ca.. Så må indrømme jeg ikke helt forstår det.. :S
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 25. mar 2012 12:41

På min Netgear kan jeg vænge både g (54 mbit), n (300 mbit), og en indstilling imellem de to som hedder 145 mbit.. Da jeg lige prøvet at skifte til denne, kunne jeg umiddelbart flytte data til min nas med samme hastighed som når den kører 300 mbit.. Dvs. 8 mb/s ca.. Lyder dette ikke meget underligt, eller er der noget jeg ikke helt forstår her?
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Chaui » 25. mar 2012 13:21

Kan du ikke lige smide kabel imellem enhederne, så skal du se det bare spiller. Trådløs er bare elendigt til høje hastigheder. har en kammerat der gav op, selvom han købte sådan en N-router, det ku ikke fungere ordentligt der hvor han boede. kabel er bare billigst og bedst. dog mere bøvlet.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 25. mar 2012 14:08

Jeg har allerede prøvet med kabel og opnår kun skuffende 15 mb/s ca... :S
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Chaui » 25. mar 2012 14:42

hvilket os burde være nok til Full HD streaming ?
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 25. mar 2012 15:09

Det er 6 mb jo også? Det er ikke så meget det, det handler om. Det er ligeså meget den almene anvendelse af NAS'en.. Når jeg fx kører backup til den osv.. Vil jo bare gerne have så høj en hastighed som muligt..
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Chaui » 25. mar 2012 15:33

En kablet forbindelse til min Netgear Stora giver mig knap og nap 20 mb/s. trådløst går det helt galt og giver mig de 6mb/s du snakker om, og det er langt fra nok til at streame HD film.

Men du må nok prøve dig frem med forskellige N-routere, og sikre dig din xbox/nas kan køre N-wifi eller hvad det hedder.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf LurifaX » 25. mar 2012 16:11

Jeg er godt klar over at en kablet forbindelse er det bedste. Det er dog ikke en reel mulighed sådan som tingene står placeret i min lejlighed. Derfor er jeg nødt til at fikse dette problem på en eller anden måde..

Prøvede lige at streame nogle 720 p testklip til min xbox 360 slim.... Kan det passe at min NAS kun kan sende med MAX 2 mb/s (det meste af tiden ca 1 mb/s), når jeg kan flytte indhold over på den, med over 8 mb/s?
LurifaX
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf JimmyDK » 5. dec 2014 21:28

streamer fint 1080p film trådlåst via dlna fra min Synology 213 til mit Samsung... Så det virker weird hvis den ikke kan trække det :-/
Billede
JimmyDK
Niveau 4
 
Indlæg: 668


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Jake242 » 6. dec 2014 11:47

LurifaX skrev:På min Netgear kan jeg vænge både g (54 mbit), n (300 mbit), og en indstilling imellem de to som hedder 145 mbit.. Da jeg lige prøvet at skifte til denne, kunne jeg umiddelbart flytte data til min nas med samme hastighed som når den kører 300 mbit.. Dvs. 8 mb/s ca.. Lyder dette ikke meget underligt, eller er der noget jeg ikke helt forstår her?


300 mbit skulle da gerne svare til 37,5 Mb/s?

jeg flytter ca 6 Gb på 3 minutter hvilket svarer til ca 33,3 Mb/s på en kablet forbindelse hvor usb 2.0 er det svageste led(kører gigabit kabler) mener usb 3.0 kører 480 mbit? så ville nok kunne få en forøgelse der... dog har jeg det ikke på min gamle mackbook air(som bruges som stationær/mediacenter til tv)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Slimjay DK » 6. dec 2014 13:33

Der fik i da lige hevet en gammel tråd frem, hvor sidste post var d. 25. mar 2012 :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: (Hjælp) Streame fra NAS to Xbox

Indlægaf Jake242 » 7. jan 2015 10:34

Slimjay DK skrev:Der fik i da lige hevet en gammel tråd frem, hvor sidste post var d. 25. mar 2012 :)


Det er noget jeg kan :D
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Foregående

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron