Xboxlife forum

Er det muligt at overføre film til xboxens harddisk ?

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Er det muligt at overføre film til xboxens harddisk ?

Indlægaf bomanden » 16. sep 2010 10:32

Hejsa.
Har lige erhvervet mig den ny xbox 360 s med hele 250 gb harddisk.
Men hva' pokker er det meningen man skal bruge al den plads til ??
Det er efter min opfattelse ÅBENBART ikke muligt at ligge andet en spil og/eller rippe cd´er til harddisken.
Håber der er nogen der kender til en fix eller noget der gør det muligt at overføre videoer til den ??

Hva bruger I andre pladsen til :? ?
bomanden
Niveau 0
 
Indlæg: 34


Indlægaf BuBubbi » 16. sep 2010 10:44

Jeg kan nu sagtens få brugt pladsen.
Har selvfølgelig installeret alle mine spil.

Og har en frygtelig masse arkade spil også..

Så jeg er nu glad for min 250'er i den nye Slim..
For den i min anden Elite er da næsten fyldt.

Men nej, du kan så vidt jeg ved ikke overfører film til harddisken.

Du kan streame videoer fra din PC over til xbox'en.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Indlægaf Elgaard » 16. sep 2010 11:07

OnlyDennder skrev:hvordan installere man lige ens spil ?
går du fra det er så du ikke skal bruge disken ?


Gå i Dashboard, til My Xbox. I stedet for at starte spillet, tryk Y. Så er der en mulighed for at installere.

Og nej, du skal stadig bruge disken. Installation på harddisken giver hurtigere loadtider, samt mindre støj, så det er stadig absolut de 5-10 minutter værd.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Indlægaf The Elmonator » 16. sep 2010 11:37

Installer jeres spil og gør jeres elmåler OG elregning mere udholdelig. Strømmen løber løbsk fordi køleren kværner derudaf når den skal læse et spil. Er spillet derimod installeret på disken larmer det markant mindre da boxen ikke bliver særlig varm, og det er jo godt for pengepungen :D
The Elmonator
 


Indlægaf Krisgebis » 16. sep 2010 12:42

@elmonator: Det er ikke køleren du kan høre, men den spinende disk. Forskellen burde være minimal, da der blot skal læses fra harddisken i stedet (som også spiner rundt).
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf The Elmonator » 16. sep 2010 12:51

Krisgebis skrev:@elmonator: Det er ikke køleren du kan høre, men den spinende disk. Forskellen burde være minimal, da der blot skal læses fra harddisken i stedet (som også spiner rundt).


Hmm, det er muligt du har ret, men køleren må da klart være en af grundene til strømforbruget, som er det jeg primært henviser til.. Du kan da umuligt mene at boxen bruger lige meget strøm på begge måder!
The Elmonator
 


Indlægaf Krisgebis » 16. sep 2010 13:19

@The Elmonator:
Ja, man kan godt bruge køleren som indikator på relativt strømforbrug. Stiger varmen, løber der mere strøm igennem. Men det er ikke køleren der larmer mere, når man kører spillet fra dvd, men derimod dvd drevet der spiner rundt. Den fysiske rotation af disken vibrerer og fordeler sig i resten af konsollen.
Motoren der spiner en dvd skal være stærkere end en motor der spiner en 2,5 hdd. Men når først de er igang er forskellen lille, og dvdskiven kører stort set konstant ved max hastighed, så forskellen er ikke særligt stor.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf The Elmonator » 17. sep 2010 14:47

Krisgebis skrev:@The Elmonator:
Ja, man kan godt bruge køleren som indikator på relativt strømforbrug. Stiger varmen, løber der mere strøm igennem. Men det er ikke køleren der larmer mere, når man kører spillet fra dvd, men derimod dvd drevet der spiner rundt. Den fysiske rotation af disken vibrerer og fordeler sig i resten af konsollen.
Motoren der spiner en dvd skal være stærkere end en motor der spiner en 2,5 hdd. Men når først de er igang er forskellen lille, og dvdskiven kører stort set konstant ved max hastighed, så forskellen er ikke særligt stor.


Interessant.. Syntes bestremt jeg flere steder har læst at det netop var måden man kunne skære en pæn del af regningen.. Både i forhold til PS3 og Xbox360.. Men du lyder som en der ved hvad du snakker om, så du har nok ret.. Så man sparer IKKE nævneværdigt mere strøm hvis man installere spillet..
The Elmonator
 



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster