Xboxlife forum

Divx/xvid på 360'eren

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Divx/xvid på 360'eren

Indlægaf Salleman » 10. feb 2006 14:46

Så er der en der har gjort det.. Det kræver stadigvæk mediacenter for at afspille film, men ifølge siden skulle det nu være muligt at se divx/xvid på den lille hvide boks..
"Designed for Windows XP Media Center Edition 2005 and the Xbox 360, Transcode 360 aims to broaden the support for a wide range of video media including DivX and XviD."


http://www.runtime360.com/
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf dasdfasdf » 10. feb 2006 15:02

Det er det også, og det virker :-)

- T
asdfasdf
dasdfasdf
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Indlægaf HunkyDory » 11. feb 2006 12:08

hvorfor har man ikke media center? :(
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf DazzDK » 11. feb 2006 12:37

Det må du bare anskaffe dig så :D det er satme nice, bruger det total meget til musik, mega fed.
Billede
DazzDK
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Indlægaf DeeKay » 11. feb 2006 13:21

Ved ikke om det er dumt spørgsmål, men kræver det noget andet end selve OS'et, altså ikke nogen speciel PC? Og hvor stor er forskellen på XP prof. og det her? Mere hvis man overvejede at bytte det ud?
Billede
DeeKay
Niveau 4
 
Indlæg: 479


Indlægaf dasdfasdf » 11. feb 2006 14:47

Mediacenter i sig selv er en XP homeedition som er tilpasset, dette betyder bl.a. at du ikke kan tilføje maskinen til et windows AD etc. så der er nogle begrænsninger.

med hensyn til HW, så er det op til dig selv hvad du ønsker da der f.eks. findes en lang række leverandører af mediacenter PC'er som f.eks. zitech, mm-vision, midt-data men hvis du har en xbox360 så kan den fungere som extender hvilket vil sige at du ikke har behov for at have noget ekstra HW i stuen eller hvor du nu vil bruge det.

Mit eget setup er en ganske almindelig PC hvor jeg har tilføjet et Hauppage PVR-500MCE tv-tuner kort og så bruger jeg min xbox360 som extender hvilket fungere super fint :-)

- T
asdfasdf
dasdfasdf
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Indlægaf Counter Heroes » 11. feb 2006 16:16

jeg har ikke rigtig fundet ud af mit problem vedrørende media center jeg har prøvet det et par gange at sætte det op men det har ikke duet.

problemet er at min pc kan godt se xboxen men på xboxen sir den den ikke kan se computeren den siger bare jeg skal gå ind på www.xbox.com/pcsetup men der har jeg været og gjort alt hvad den har sagt men det virker ikke for mig :cry:


nogen der kan hjælpe eller har haft samme problem?
Counter Heroes
Niveau 7
 
Indlæg: 5899


Indlægaf dasdfasdf » 11. feb 2006 17:55

counter heroes skrev:jeg har ikke rigtig fundet ud af mit problem vedrørende media center jeg har prøvet det et par gange at sætte det op men det har ikke duet.

problemet er at min pc kan godt se xboxen men på xboxen sir den den ikke kan se computeren den siger bare jeg skal gå ind på www.xbox.com/pcsetup men der har jeg været og gjort alt hvad den har sagt men det virker ikke for mig :cry:


nogen der kan hjælpe eller har haft samme problem?


Benytter du en anden firewall end den fra MS ? hvis dette er tilfældet så er der en række porte som skal åbnes for at din xbox kan forbinde til den MCE
asdfasdf
dasdfasdf
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Indlægaf Counter Heroes » 11. feb 2006 18:25

ok hvordan åbner man de porte?
Counter Heroes
Niveau 7
 
Indlæg: 5899


Indlægaf dasdfasdf » 12. feb 2006 00:17

counter heroes skrev:ok hvordan åbner man de porte?


Ved jo ikke lige hvilken firewall du har ;-) så du bliver nødtil at give lidt mere info før jeg eventuelt kan svare på det :-)

- Tom
asdfasdf
dasdfasdf
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Indlægaf MilitaryOrb » 17. feb 2006 10:57

Kan man godt lægge film over på sin harddisc, for kan ikke se hvordan man gør, det er da lidt plat hvis man ikke kan.......
Billede
MilitaryOrb
Niveau 1
 
Indlæg: 59


Indlægaf HunkyDory » 17. feb 2006 11:59

det kan man ikke...
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron