Xboxlife forum

Guide: Sæt din computer op til Xbox 360 media connect

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Guide: Sæt din computer op til Xbox 360 media connect

Indlægaf Gamemakerman » 14. nov 2005 23:18

At installere Windows Media Connect
Windows media connect er et meget simpelt værktøj der ladder Xbox 360 eller andre maskiner får adgang til specifikke mapper på din pc, dette kan fks være hvor du har alt din musik liggende eller bare dine feriebilleder.

Linket til at downloade værktøjet står nederst i tråden :wink:

Det første vi skal gøre er at tænde ens Xbox 360 og den skal være sat på det lokal netværk som den PC der skal være vores Media connect server.

Billede
Figur 1

Kør nu Media connect installeren og du vil få en Xbox 360 agtig menu frem på skærmen, du trykker bare next og accepterer licens aftalen for brug af programmet.
Den skulle gerne være igang med at installere Media connect som på figur 1, dette kan godt tage lidt tid efter hvor hurtig din pc er, et godt råd er at slukke andre programmer som trækker mange kræfter af din pc mens du installerer.

Billede
Figur 2

Den skulle meget gerne begynde at lede efter ens Xbox 360, hvis alt går rigtigt vil den sige at programmet er installeret korrekt som på figur 2,, men hvis den ikke kan finde Xboxen så se om alle kabler sidder rigtigt og er problemet der stadigt så prøv at slå ens firewall af.

At opsætte Windows Media Connect
Vi har nu fået vores Xbox 360 sat op til at kunne streame musik og billede fra ens computer, men vi mangler stadigt noget indhold hvis du ikke har alle dine ting i de standard delte mapper i Windows.

Billede
Figur 3

Som i kan se på figur 3 så er Xboxen fundet og virker korrekt som den jo gerne skulle, men det er ellers her i denne menu hvor vi kan administrere de enheder som bruger denne computers media connect.

Billede
Figur 4

Tryk på "Sharing" og som i kan se er der ingen mapper udover de normale delte i windows, tryk nu på "Add" og udfyld så hvad den beder dig om, det er ikke smart at vælge C:\ fordi det er selve din computers rodpladsering og jeg tvivler på jeres musik ligger på C:\ roden, du skal dog derimod vælge den mappe som jeres musik ligger i så det er nemmere at får adgang til fra ens Xbox 360.

Se figur 4 for et eksempel på udfyldning.

Billede
Figur 5

Så er der musik fra min computer som set på Figur 5 til min Xbox 360 takket være Windows media connect, dette kan også bruges mens i spiller musik, men det er en ekstrem god ting til hvis man har fest et sted i ens hus og gerne vil have det musik fra en computer til at blive spillet.

Download Windows media connect:
http://download.microsoft.com/download/2/8/5/28521E1E-120E-4D05-8310-3E43F2734431/XboxXPSP2-ENU.exe

Gamemakerman over and out
Senest rettet af Gamemakerman 17. jan 2006 20:35, rettet i alt 1 gang.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Devel One » 14. nov 2005 23:48

hvad kræver det af ens pc, den skal da vel være en media center pc ikke, for at det virker
Homer:"Ooooooh, they have the internet on computers now!"
Devel One
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Devel One » 14. nov 2005 23:55

er xboxlife's ur ikke en time bag efter

(sommertid) når man skriver noget på siden, det lagde jeg lige mærke til før og tænke at det var min pc den var gal med men det var den ikke så vidt kan se
Homer:"Ooooooh, they have the internet on computers now!"
Devel One
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Screamer » 15. nov 2005 00:36

Skal man have trådløst netværk før media center fungerer? Eller er det nok med et ethernet kabel, eller er det noget helt 3. usb pjat man skal have op at køre. And if it is, it's not worth it...
In space, no one can hear you scream...

Billede
Screamer
Niveau 4
 
Indlæg: 352


Indlægaf Rechain » 15. nov 2005 01:11

Nize nok...tak for guiden... :) ka se du bruger Arrow (WB) skin med WindowBlinds 5 stadig :P
Ligesom mig...hehe...men ka dog se at du ik har aktiveret ClearType (så teksten står meget klarere)

Egenskaber (for skærm) --> Udseende --> Effekter og under "Brug følgende metode til at udjævne kanter på skærmskrifttyper" og vælg ClearType ;)

Topic Related
Tror det er via USB, da det stadig kun er streamning til Xbox360.
Ved ik om der er andre måder at connecte på...fordi det er ik rigtig Media Center, i Media fanen på Xbox360, ka man under enten Musik eller Billeder, vælge COMPUTER, og så er det vist via USB til sin pc, at man ka streame udvalgte billeder eller musikfiler igennem sin Xbox360.

Windows Media Center er noget andet, da det er via en Media Center Extender PC (hvis man har det) at man vælger den funktion i Media fanen på Xbox360, hvor man har adgang til det hele via Media Center pc'en man har stående et sted i sit hus.

Windows Media Center (købes seperat) er ligesom XP, det er faktisk XP med Media Center funktionen installeret.
Det ka købes i butikkerne, og når du har installeret (XP med Media Center) starter det nye styresystem op, og får connectet din Xbox360 til din pc. Så får du adgang via Media Center (på din Xbox360) til alle dine ting på din pc.

Billede

For at bruge dette her program (som Gamemakerman) skriver en guide om, ska du have Windows XP (det har ik noget med Media Center at gøre) og min. Service Pack 2 installeret. Det er kun til at ku streame udvalgte billeder/musikfiler fra din computer til Xbox360. Det foregår under "Media" fanen på Xbox360, hvor du vælger COMPUTER under enten billeder eller musik.

Billede

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Gamemakerman » 15. nov 2005 08:46

Jeg troede faktisk at folk vidste hvad det var... Men nu skal jeg forklare.

Du behøver ikke en pc med Media center installeret for at kunne bruge disse features, du skal bare have 1 computer kørende med din opsætning og så deler den automatisk filerne over enten alm ethernet eller trådløs internet.
Det smarte er at du bare kan fks sidde nede i stuen og se dine film eller høre musik fra din computer, de hele kræver bare at Xbox 360 er sat til dit lokal net.
Bare download dette tool og så er du parat til nogle af Xbox 360 media features 8)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Novotex » 15. nov 2005 08:59

Gamemakerman skrev:Jeg troede faktisk at folk vidste hvad det var... Men nu skal jeg forklare.

Du behøver ikke en pc med Media center installeret for at kunne bruge disse features, du skal bare have 1 computer kørende med din opsætning og så deler den automatisk filerne over enten alm ethernet eller trådløs internet.
Det smarte er at du bare kan fks sidde nede i stuen og se dine film eller høre musik fra din computer, de hele kræver bare at Xbox 360 er sat til dit lokal net.
Bare download dette tool og så er du parat til nogle af Xbox 360 media features 8)
Xbox 360 kan streame fotos og musik fra en Windows XP pc.

For at streame film til ens xbox360 SKAL man have en media center edition pc :wink:
Novotex
Niveau 4
 
Indlæg: 656
By: Vejle


Indlægaf Morten Skou » 15. nov 2005 09:04

Novotex: jeg syntes at jeg har læst det modsatte i manualen til Xboxen, men det kan da godt være at jeg tager fejl... (mente at det var nok med XP+SP2 + et-eller-andet connect program).


Manual:
http://svartifoss2.fcc.gov/prod/oet/for ... or_pdf=pdf
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Rechain » 15. nov 2005 09:18

Er der ingen der læser hva jeg skriver :P

Med kun XP+SP2 og så det connect program, ka du få vist UDVALGTE billeder og musikfiler fra din computer, og igennem din Xbox360. Det er ik meget man får lov til, men lidt cool er det... ;)

Hvis du har XP installeret (Media Center) udgaven, så ska du bare have et kabel til at tilslutte din Xbox360 til computeren.
Starter Xbox360 og vælger Media Center, og så har du adgang via Media Center menuen (indbygget i Xbox360) adgang til alle dine filer på din pc.

Billeder / Musik / Film m.m.

/Rechain
Senest rettet af Rechain 15. nov 2005 09:22, rettet i alt 2 gange.
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Gamemakerman » 15. nov 2005 09:18

Morten Skou skrev:Novotex: jeg syntes at jeg har læst det modsatte i manualen til Xboxen, men det kan da godt være at jeg tager fejl... (mente at det var nok med XP+SP2 + et-eller-andet connect program).


Manual:
http://svartifoss2.fcc.gov/prod/oet/for ... or_pdf=pdf


Morten her har ret! Med windows media center kan du streame film i HD opløsning, men det kan en alm computer ikke, den kan kun tage alm opløsninger, så det kan i bund og grund være lige meget hvis man ikke har et HDTV.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Novotex » 15. nov 2005 09:20

Morten Skou skrev:Novotex: jeg syntes at jeg har læst det modsatte i manualen til Xboxen, men det kan da godt være at jeg tager fejl... (mente at det var nok med XP+SP2 + et-eller-andet connect program).


Manual:
http://svartifoss2.fcc.gov/prod/oet/for ... or_pdf=pdf


Klippet ud af manualen:

Windows Media Connect
Windows Media Connect lets your Xbox 360 console stream music and pictures stored on your
Windows-based computer anywhere in your home. View slide shows on your TV, and play all your
music through one sound system connected to your console through a digital audio receiver. To
learn more about Windows Media Connect, go to www.xbox.com/media.

Media Center Extender
Windows Media Center Extender technology on your Xbox 360 console delivers Windows Media
Center experiences—including watching or recording TV shows, viewing your digital photos, and
listening to your digital music library—from your Windows Media Center-based PC to any TV in your
home. When you connect your console to the same network as your Windows Media Center-based
PC, Windows Media Center Extender technology delivers the Windows Media Center experience to
your Xbox 360 video game and entertainment system.
To learn more about Windows Media Center Extender for Xbox 360, go to
www.microsoft.com/extender.


Jeg vil sgu ha' ret :wink: :wink:
Novotex
Niveau 4
 
Indlæg: 656
By: Vejle


Indlægaf Gamemakerman » 15. nov 2005 09:23

Rechain skrev:Er der ingen der læser hva jeg skriver :P med kun XP+SP2 og så det connect program, ka du få vist UDVALGTE billeder og musikfiler fra din computer, og igennem din Xbox360. Det er ik meget man får lov til, men lidt cool er det... ;)

Hvis du har XP installeret (Media Center) udgaven, så ska du bare have et kabel til at tilslutte din Xbox360 til computeren.
Starter Xbox360 og vælger Media Center, og så har du adgang via Media Center menuen (indbygget i Xbox360) adgang til alle dine filer på din pc.

Billeder / Musik / Film m.m.

/Rechain

Men selv du skriver forkert :lol:
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Rechain » 15. nov 2005 09:27

Ka ik rigtig se hvor du vil hen Novotex, det er allerede beskrevet i dette emne...så ka ik se den store mening med det...

For vi har skrevet (og forstået) jeg har da, for jeg ved "lidt" om det.
Man ka streame billeder/musik fra sin WindowsXP pc igennem Xbox360, og med Media Center ka man streame ALT fra sin pc igennem Xbox360.
Hvorfor siger du jeg skriver forkert Gamemakerman?
Har selv Media Center (XP)

(Lidt over MSN)
Noget med USB...det sagde jeg i det første indlæg her...

Tror det er via USB, da det stadig kun er streamning til Xbox360.
Ved ik om der er andre måder at connecte på...fordi det er ik rigtig Media Center, i Media fanen på Xbox360, ka man under enten Musik eller Billeder, vælge COMPUTER, og så er det vist via USB til sin pc, at man ka streame udvalgte billeder eller musikfiler igennem sin Xbox360.


/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Novotex » 15. nov 2005 09:44

Rechain skrev:Ka ik rigtig se hvor du vil hen Novotex, det er allerede beskrevet i dette emne...så ka ik se den store mening med det...

For vi har skrevet (og forstået) jeg har da, for jeg ved "lidt" om det.
Man ka streame billeder/musik fra sin WindowsXP pc igennem Xbox360, og med Media Center ka man streame ALT fra sin pc igennem Xbox360.
Hvorfor siger du jeg skriver forkert Gamemakerman?
Har selv Media Center (XP)

(Lidt over MSN)
Noget med USB...det sagde jeg i det første indlæg her...

Tror det er via USB, da det stadig kun er streamning til Xbox360.
Ved ik om der er andre måder at connecte på...fordi det er ik rigtig Media Center, i Media fanen på Xbox360, ka man under enten Musik eller Billeder, vælge COMPUTER, og så er det vist via USB til sin pc, at man ka streame udvalgte billeder eller musikfiler igennem sin Xbox360.


/Rechain


Var nu heller ikke lige henvendt specielt på dig Rechain :wink: mere til Gamemakerman som flere gange skriver man kan streame filmklip fra en WinXP+SP2 til xbox360, og det kan man altså ikke.

Streaming af billeder og musik fra WinXP foregår via netværket og IKKE via USB, du skal kun bruge et USB kabel, hvis du vil koble din Xbox360 direkte til dit kamera eller mp3 afspiller.
Novotex
Niveau 4
 
Indlæg: 656
By: Vejle


Indlægaf Rechain » 15. nov 2005 09:49

Ok, tak for det sidste info for det var jeg ik klar over... :)
Ska selv have skaffet noget kabelhalløj til Media Center...det er bare det med at finde ud af det...

Via netværket...hva kabel ska jeg så bruge :shock: har Windows XP Media Center Edition 2005, og når jeg så får købt Xbox360.
Hva så....et kabel fra den til mit netværk (?)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Næste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron