Xboxlife forum

KISS XL: Skal vi igang igen?

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf deldy » 18. jun 2007 09:58

Scurvy: Jeg kan se du har fået en eller flere spil ideer tilsendt. Vi andre vil jo gerne se dem. :) Hvis de ikke skal være offentlige, så kan vi lave en privat tråd på codeplex.

Vælg > Discussions
Vælg > Create New Discussion
Vælg > Private

Så er det kun hold medlemmer som kan se det, og snakke om det.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Sanxion » 18. jun 2007 10:48

Hej deldy :)

Tak for, at du fulgte op på mit forslag...og så må jeg jo også hellere selv følge op på det :)

Jeg er datamatiker fra '02
De sidste par år har jeg arbejdet med udvikling af windows apps og web-løsninger...pt er det kun web-udvikling...teknologier jeg arb i til hverdag er asp.net (c#) til serverkoden (og lidt klient), sql2005, flex eller flash på klienten (ren as3, de andre står for grafisk design)
Erfaring med udvikling af spil begrænser sig til c64 og amiga og dengang foregik det i assembler...det er jo heldigvis kun blevet nemmere ;) (2d altså)

Andre, der vil dele?
Sanxion
Niveau 4
 
Indlæg: 779


Indlægaf Scurvy Lobster » 18. jun 2007 11:30

Så er første indsendte bud oppe på Codeplex.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 18. jun 2007 13:36

Er kommenteret.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf klingaa » 18. jun 2007 14:41

jeg skal lige spørge fra en ven om I bruger Maya?
Billede
klingaa
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Indlægaf deldy » 18. jun 2007 15:01

klingaa: Vi laver 2D spil, så alt 3D skal renderes ned til et flat 2D billede (Bmp, Png, osv). Derfor er vi faktisk lidt ligeglade med hvad han bruger, bare han kan rendere det til 2D, så vi kan bruge det.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 18. jun 2007 15:06

Lige en bemærkning til hold medlemmer, så har jeg lagt en video op i det lukkede CodePlex forum, hvor jeg beskriver hvordan man skal bruge SourceControl og Codeplex. Tænkte det var lidt nemmere at forklare i video end ved at skrive det.

Direkte link: http://www.codeplex.com/kissxl/Thread/V ... adId=11506
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 19. jun 2007 19:11

Jeg synes der er lidt stille her og på Codeplex?

Er alle folk med :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 19. jun 2007 19:13

Regner med at sætte det op i aften
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Sanxion » 19. jun 2007 21:21

deldy skrev:Lige en bemærkning til hold medlemmer, så har jeg lagt en video op i det lukkede CodePlex forum, hvor jeg beskriver hvordan man skal bruge SourceControl og Codeplex. Tænkte det var lidt nemmere at forklare i video end ved at skrive det.

Direkte link: http://www.codeplex.com/kissxl/Thread/V ... adId=11506


Tak for en glimrende tut deldy :)

En generel besked til alle i projektet:

Der kommer ik til at være luft i min hverdag før om små 3 ugers tid...jeg har alt for mange deadlines på arb og kommer typisk hjem ved 20+ tiden om aftenen pt...og dér er jeg færdig mentalt :)
(det passer iøvrigt også med jeg får min nye arbejdshest på det tidspunkt for denne her er ved at stå af *suk* :( )

Ang. source control på codeplex...findes der mon nogle mindre omstændige men gratis eller næsten gratis alternativer?
Jeg sad virkelig midt under deldys tut og fik lyst til selv at kode et mindre men mere intuitivt system...men det tager jo også tid...ak tid...hvem der havde 48 timer på et døgn til rådighed :)

Den spil idé, der er kommet har jeg læst igennem...jeg er ikke helt oppe at ringe over den...og det kan jeg knap nok tillade mig at skrive, da jeg ikke selv umiddelbart har en bedre...er der mon andre ideer på bedding...

Forsat god aften til alle

Rico alias Sanxion
Sanxion
Niveau 4
 
Indlæg: 779


Indlægaf Scurvy Lobster » 20. jun 2007 12:28

Der kom 3 forslag til spil ind på min e-mail, så det er ikke mange bud vi har fået samlet. De er alle lagt ind på Codeplex, og med billeder nu. Smid jeres kommentarer til dem derinde.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf klingaa » 20. jun 2007 14:34

hvornår afsløre i så om hvilken idé I mener der er den bedste?
Billede
klingaa
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Indlægaf Scurvy Lobster » 20. jun 2007 16:59

Det vil nok tage nogle dage, da vi skal finde ud af hvad det vil kræve at lave hver enkelt forslag.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf zexmorf » 22. jun 2007 07:56

Hej Sanxion,

Jeg arbejder til daglig som IT-Administrator, hvor jeg også har fornøjelse af at undervise i Digital Billedbehandling (Photoshop), samt After Effects.
Så det projekt (spil) som evt. tages op, vil for mit vedkommende være et hobby projekt, da jeg både at fuldtidsjob, familie (kone og barn), så det er kun nogle enkelte dage hvor jeg har lidt "fri".
zexmorf
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Indlægaf zexmorf » 22. jun 2007 07:59

Hvordan kommer jeg på CodePlex. :) jeg skal hvis lige oprettes, hvilket jeg da gerne vil.
zexmorf
Niveau 1
 
Indlæg: 68


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron