Xboxlife forum

The End - Min drømme spil ide

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

The End - Min drømme spil ide

Indlægaf Gamemakerman » 21. feb 2007 12:22

Jeg har altid drømt om at ville være med på at lave et historiedrevet spil. Spillet jeg har i tankerne ville hedde "The End". The End er ikke noget vildt tjubang skyde klitché spil, men derimod et historiedrevet adventure spil som går ned i punkt på at drive spilleren ind i et miljø som er skabt rundt omkring din persons omgivelser.

Min tanke omkring spillets start er:

Det er en mørk aften, vi ser vores 17 årige hovedperson der tager et hiv af sin smøg. Enkelte lys der kommer fra nærliggende lygtepæle, lyser ham lidt op. Hans tanker kredser om hvorfor verden er så ond imod ham. I det fjerne kan man høre et tog komme kørende. Kameraet zoomer ind imod hans øje og skifter over på et tog i fuld hastighed der nærmer sig. Badet i lyset fra toget hopper vores person ud foran toget og lyset blænder kameraet totalt hvidt. Nu forsvinder det hvide lys væk og vi ser et almindeligt teenagers værelse. Det er en uge tidligere og vores eventyr er begyndt.

-Det vil spænde sig over en uge op til den sidste begivenhed som vi ser først og om hvorfor.

-Dagbogen vores person har vil fortælle om hvad der leder op til slutningens historie, men enkelte sider med info om visse events, disse sider vil dukke op som events'ne om disse ting sker, altså det kræver at du som spillet vil skulle indleve dig til at skulle forstå profilen af ham.

-Det vil spænde over en uge og hver dag vil som udgangspunkt tage 1½-2 timer af skulle finde sig igennem.

-Det vil være et semi-freeroam spil, da du ikke skal hoppe rundt i et kæmpe område, men derimod skal du tage til visse keypoints, dog uden at det skal pointes derover, altså at der skal tænkes logisk overfor plottets udvikling.

Slutningen har jeg en meget specielt ide om, men vil ikke blive fortalt her.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Scurvy Lobster » 21. feb 2007 23:37

Det lyder interessant! Jeg synes du har fat i noget der giver lyst til at "jump in". Kunne være et projekt der kunne laves i Adventure Game Studio: http://www.adventuregamestudio.co.uk/

Jeg har selv været med til at lave en demo af et spil deri. Godt nok kun grafik, men det virkede faktisk meget godt alt sammen.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 22. feb 2007 13:05

AGS har jeg kigget en del på, men som enkelt mand er det desværre for overvældende at lave.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Gamemakerman » 23. feb 2007 13:33

Har lidt tænkt på at kigge nærmere på det som et Doom 3 mod da det har et fænomonalt camera og scripting system, men ville helst have en engine der er uafhængenig, så det kan udgives for sig, så man kan spille det uden D3.

Nogle forslag for jeg kunne godt tænke mig at lave noget.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790



Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron