Xboxlife forum

Dream Build Play - Spil Ide

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Dream Build Play - Spil Ide

Indlægaf deldy » 14. feb 2007 10:26

Mig og Hr. Lobster har snakket om en spil ide, som vi være sjovt og faktisk også dejlig at arbejde med.

Istedet for at lave "et" spil, laver vi et spil med minigames, hvor man så kæmber mod en anden spiller i forskellige runder, hvor hver runde er et minigame. Den der så har flest point vinder.

Vi har forskellige forslag til minigames:

* Saml flest rum-diamanter på tid
* Space chase, hvor man skiftes til at lægge forest og blive beskudt af den anden. Overlev længst tid.
* Space ball. Stjæl bolden og scor.
* Fighting Planes ripoff

Ideen skal helst være at det skal være hæktisk og sjovt.

Hvad synes i om ideen?

Mig og bakkers kunne evt. arbejde på 1 minigame hver af gangen.
Og vi arbejder i 2D coordinater, så bakkers skal ikke være bekymret omkring 3D og hvor svært det er, for der bliver stortset ingen forskel.

Læs reglerne her: http://www.dreambuildplay.com/main/HowToPlay.aspx

Vi har til den 28/02
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 14. feb 2007 11:03

shit det var ikke lang tid vi havde..

Lyder som en go' idé, men måske vi ikke kan nå vildt meget indtil den 28...? Ved ikke hvor meget tid i har??
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 14. feb 2007 11:06

Hvis vi stjæler spacewar assets med arme og ben, så skal Gamemakerman og jeg ikke lave andet end lidt supplerende grafik. Det bliver primært for jer kodere at slaget skal stå. Derfor skal vi helt sikkert prioritere ideer efter hvor hurtigt de forventes at kunne implementeres.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 14. feb 2007 11:09

Tja, spacewar har jo moduller til kontrol og rendering, så vi skal bare lave et grundlæggene minigame klasse, og så bare lave logikken.

Vi behøver jo ikke alle minigamesne, men bare så mange som vi kan.

Personligt så skal jeg nok prøve at se om jeg kan få noget basis kode op i løbet af imorgen eller lign, så vi har noget at bygge udfra.

Og så må jeg lige se om jeg kan få lov til at arbejde på det i efterårsferien uden at min kæreste slår mig et bestemt sted.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 14. feb 2007 11:13

hmm problemet er lidt for mig at jeg har meget at se til den næste tid, alle mine weekender er mere eller mindre væk.. Ved ikke hvor meget deldy du kan nå?

Vi kunne selvfølgelig også finpudse fighting planes med nogle flottere menu tekster, og bedre styring af fly og sådan nogle ting så kan vi evt til næste runde få lavet den idé med flere små mini games, for det lyder faktisk til at være en sjov idé.. Altså at lave en slags ti kamp.. :)
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 14. feb 2007 11:15

Ja, men vi skal dog bruge Spacewar her i den indledene, så vi bliver nød til i det mindste at bruge deres modeller eller lign.

Hvis jeg får tid i efterårsferien, så kan jeg saktens nå at lave en ganske god del - jeg er en rimelig vild koder når det kommer til hastighed :P
Senest rettet af deldy 14. feb 2007 11:17, rettet i alt 1 gang.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 14. feb 2007 11:16

Nå ok, står det i reglerne?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 14. feb 2007 11:17

Ja det gør det: http://www.dreambuildplay.com/main/HowToPlay.aspx

Jeg får forøvrigt tid i aften, så der bikser jeg.

Udover det, så synes jeg at vi skal fokusere på PC, da Hr. Lobsters XBOX er til reb.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 14. feb 2007 11:22

Ok, men det ser ud til at vi bare kan nøjes med at bruge content fra spacewars.. Så det kan vi måske nøjes med.

Men jeg ved ikke lige med projektet for det er virkelig begrænset hvor meget tid jeg har lige nu.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 14. feb 2007 11:25

Ja, det kan vi saktens nøges med, men vi skal aligevel arbejde med 3D, og der ligger en masse hjælp i spacewar. Vi kan jo saktens flette din kode ind i spacewar koden, så vi ikke skal skrive tingene 2 gange.

Men jeg kommer med mere om det i aften, hvor jeg lige har set spacewar igennem, og smidt alt unødvendigt væk.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 14. feb 2007 11:25

Nej, bare et spil der minder om, vi skal ikke nødvendigtvis bruge deres assets.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 14. feb 2007 11:30

"Create a game based on the Spacewar Starter Kit— either the Spacewar codebase or content, or both."

...

"Use as much or as little of the Spacewar Starter Kit as you like. Just remember that the relationship to the Spacewar Starter Kit must be obvious to our judges. "

codebase er svær at bygge noget udfra, og samtigdig gøre det synligt for dommerne...
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 14. feb 2007 11:32

Vi kan godt lave Xbox 360 version for min skyld. Jeg regner da med at jeg når at få den tilbage inden den 28. Kender en der fik den igen på 8 dage, og min blev sendt i går, så der er en god mulighed for at det kører igen snart.

Jeg tror også fun factor går op, hvis spillerne ikke skal deles om et tastatur, men kan spille med controllere på Xboxen.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 14. feb 2007 11:34

PC er jo ikke bundet af at de skal bruge keyboard.

Dommerne har nok nogle USB gamepads, skal du se :)

Så vi skal bare bygge det efter at man kan bruge begge ting.

Jeg vil bare gerne bygge efter 1 version, og PC er altså en del nemmere sådan lige at teste og sådan.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 14. feb 2007 11:56

Det er selvfølgelig rigtigt at det er nemmere at teste på pc, og vi kan da også lave de første builds på pc måske, men hele tiden tænke Xbox styring og support ind i det. Vi fik det til at virke fint på Fighting Planes, så det må kunne gøres igen.

Jeg ved dog ikke om det er godt at lave styringen til PC versionen med noget der ikke er standardudstyr. Jeg har f.eks. ikke gamepads til min PC, og alle mine Xbox controllere er trådløse. Det eneste vi kan være sikre på, er at lave tastatur support på PC (så vi kan teste), og controller support til Xbox 360.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Næste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron