Xboxlife forum

Dream Build Play - Spil Ide

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf deldy » 14. feb 2007 13:06

Spacewar har inbygget support for begge ting, så det behøver vi faktisk slet ikke at tænke på. Der er mappet fra joystick til keyboard som standard.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 14. feb 2007 13:08

Det sjove er at vi faktisk ændre i både evolved og retro, når vi ændre koden, så det ender næsten med at vi kan have en evolved version og en retro :P

Endtil videre har jeg tjernet solen og dens tungdregraft mod flyene.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 14. feb 2007 13:48

Det lyder meget godt!
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Scurvy Lobster » 15. feb 2007 08:34

Jeg har tænkt lidt over tingene her i aftes, og vil høre om vi i stedet skulle skære vores første spil ned til at være en modificering af Fighting Planes?

Vi er i stor tidsnød, og jeg tror at en masse minigames vil blive for upolerede, hvis vi gik i gang med dem. Hvis vi i stedet laver om på Fighting Planes får vi sandsynligvis tid til at polere spillet. Her vil vi stå med en fordel mod flere af de spil vi skal op imod. Og vi kan køre på både PC og Xbox 360.

En modificering af Fighting Planes giver os et solidt spil, og vi kunne overveje følgende ting, som ikke er der pt.:
1. Animerede eksplosioner på Spacewar flyene
2. Menumusik
3. Baggrundshistorie

Mht. pkt. 3, så kan man evt. lave en wacked løsning med en auto-historie, som laves på ny hver gang man spiller. Det er bare at lave en grundhistorie, hvor alle nøgleord kan udskiftes. Det er noget jeg tidligere har lavet, og giver et ret underholdende resultat.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 15. feb 2007 08:53

Scurvy Lobster skrev:Jeg har tænkt lidt over tingene her i aftes, og vil høre om vi i stedet skulle skære vores første spil ned til at være en modificering af Fighting Planes?

Vi er i stor tidsnød, og jeg tror at en masse minigames vil blive for upolerede, hvis vi gik i gang med dem. Hvis vi i stedet laver om på Fighting Planes får vi sandsynligvis tid til at polere spillet. Her vil vi stå med en fordel mod flere af de spil vi skal op imod. Og vi kan køre på både PC og Xbox 360.

En modificering af Fighting Planes giver os et solidt spil, og vi kunne overveje følgende ting, som ikke er der pt.:
1. Animerede eksplosioner på Spacewar flyene
2. Menumusik
3. Baggrundshistorie

Mht. pkt. 3, så kan man evt. lave en wacked løsning med en auto-historie, som laves på ny hver gang man spiller. Det er bare at lave en grundhistorie, hvor alle nøgleord kan udskiftes. Det er noget jeg tidligere har lavet, og giver et ret underholdende resultat.


Jeg tror vi kunne lave et rimelig resultat ud af det hvis vi brugte de knap 14 dage på at lave det bedre.

Hvis det skulle være så synes jeg også vi kunne overveje disse ting som forbedringer.

1. Lav menuen om så det ligner et sjov lille spil, altså med grafik i flere faver, end sort og hvid, både baggrunden og den tekst vi bruger.

2. Lidt længere intro musik så den passer med længden af både xbox og kiss xl logoet.

3. Muligt at vælge mellem et par baggrunde i selvespillet.

4. Finpudse på hvordan flyene flyver.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 15. feb 2007 12:02

Vi skal jo stadig bruge rum-skibene, og de skal jo være i 3D...
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 15. feb 2007 12:14

Ikke hvis vi dumper dem til 2D billeder. De vil stadig ligne dem fra Spacewar, men være langt nemmere at have med at gøre i Fighting Planes koden.

Hvis vi skal bevare den unikke "fysik" flyene er udsat for i Fighting Planes, kunne vi evt. lade det foregå i et near-orbit miljø, med tyngdekraft (der er jo allerede en sol med i Spacewar, og den kunne man jo kæmpe over). Fysikken er en af de ting der får Fighting Planes til at skille sig lidt ud fra mængden.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 15. feb 2007 14:27

lyder som en plan
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 15. feb 2007 20:26

Jeg er desværre ikke hjemme fredag aften til at lave noget grafik, men jeg håber at have tid i weekenden til at kaste mig over ripningen af al nødvendig grafik, samt produktion af al den supplerende grafik.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 15. feb 2007 21:09

Evt, kan vi få en tråd der omhandler 100% hvad der skal i vores projekt, da jeg er meget forvirret over hvad vi egenligt skal, lige nu :roll:
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Gamemakerman » 18. feb 2007 20:16

Hallo?
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Scurvy Lobster » 18. feb 2007 22:06

Jeg fik desværre ikke den tid her i weekenden jeg havde håbet på :(

Jeg vil selvfølgelig prøve at få lavet noget grafik hurtigst muligt. Ærgrer mig over at det har været så problematisk indtil videre.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Scurvy Lobster » 22. feb 2007 14:28

Jeg lidt tid til grafik i dag, så nu går jeg i gang med at lave et spacewar tema til Fighting Planes!

Kan XNA GSE tage PNG filer? Så bliver grafikken jeg laver nemlig i det format, da jeg har lært at mestre det til Nordic Game Jam. Viser sig at det er ret formiddabelt til at lave spilgrafik med.

edit: og selvfølgelig får jeg teknisk bøvl... hmm... Skal vist lave nogle re-installs...
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 22. feb 2007 19:50

Ja jeg har vist nogle PNG filer i forvejen i Fighting planes så de virker fint..
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Gamemakerman » 23. feb 2007 14:02

Ja?
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron