Xboxlife forum

Dream-Build-Play - Lad os starte med at drømme!

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf deldy » 17. jan 2007 13:32

Ja noget i den stil. Vi finder lyn hurtigt ud af det, når vi har det der codeplex, da vi kan assigne opgaver til folk, eller folk selv kan tage opgaverne. Dem som så ikke tager nogen opgaver, må jo ikke rigtigt være aktive. Og for at folk overhovedt kan komme med skal de først oprette sig på codeplex, og sende mig en mail.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 13:55

Tænker i måske på noget alla det her:

http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPo ... 0&SiteID=1
Senest rettet af deldy 17. jan 2007 13:59, rettet i alt 1 gang.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 13:58

Der er også en masse spil på: http://www.threesixbox.com/
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 14:03

Det er nok lidt hen af det som jeg tænker på.. Selvfølgelig med de forskelle som er fra et båd spil til bil spil.

Det kan da godt være der er en række ting vi kan bruge fra hans projekt til at lære noget fra.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 14:07

Det er faktisk en sej side den http://www.threesixbox.com/

Der tror jeg da jeg vil ligge Fighting planes op når vi engang er helt færdige og tilfredse med den.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 17. jan 2007 14:39

Der er mange sharing tiltag på vej. Jeg har også fundet dette konceptbillede: http://www.xnaresources.com/xnacommunityarcade.png
Om sitet er tæt på at være klart ved jeg dog ikke. Pt. ser det ikke så fancy ud.

Boat race spillet har dog meget af det vi kunne bruge, og vi må helt sikkert kunne lære lidt af det. Der står endda at der er en slags AI, hvilket jo også kunne være cool, så man kan øve det som singleplayer.

Vi skulle også meget gerne få oprettet et sharingsite her på Xboxlife til vores spil. Det har jeg i hvert fald fået Go på fra Skou.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 18:48

Jeg regner med at kunne begynde udvikling first-thing i næste uge. Håber at vi til den tid har codeplex.

Det som vi skal starte med er:

Få præsis gameplay på plads, hvert element skal have en priotet, hvor 1=Must, 2=Nice, 3=Optional.

Vi skal nok starte med som der er snakket om, med at lave en del tests, som f.eks. en bil der kører, og noget bane rendering. Dette kan mig og bakkers måske deles om, så en laver det ene, og den anden, laver det andet.

Da vi skal dele opgaverne sådan op, så er det vigtigt at vi har en klasse til en bane, og en klasse til en bil.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 18:58

Ja der er egentlig mange ting vi skal have fundet ud af..

Det vil helt klart være en fordel hvis vi har 100% på plads hvad der skal være i spillet så vi ikke om 2 måneder lige finder på noget nyt der måske lige tager en uge at lave.. for så bliver det svært at få det hele med i en ordentlig kvalitet..

Det som jeg især synes er vigtigt.

Computer AI. Dette er for at man kan spille 1-4 spillere med max 4 på banen af gangen.

3-5 baner så der er lige forskelligt, hvis det er rimelig let at lave en ny bane når det meste er på plads vil det være godt med flere.

Og så skal vi bestemme os for om det kun er biler eller om de er med anhænger, det er nok klar lettest at nøjes med biler.

Skal der være noget single player spil i det.. Forstået på den måde at man kan gennemføre noget og få flere biler, baner osv.. Eller er det bare ræs hvor man vælger en bane og bil og så spiller man bare om at vinde det løb.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 19:03

Vi kan evt. også lave ting som nitro og miner eller lign, for at lave en extra ting.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 19:05

ja det kunne også være sjovt at have med.

Jeg tænkte på om vi evt udvikler til pc først og så når vi mener vi er feature complete version så overfører vi den til xbox?

For hvis jeg skal sidde og teste noget og hele tiden føre det over på xboxen så er det noget mere besværligt da den står inde ved fjernsynet i stuen som jeg ikke helt tiden lige kan styre :)
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 19:07

Jeg stemmer helt klart på PC til at starte med, og lave til XBOX senere. Dog hav det i tanke at det skal komme over på XBOX'en, og sørg for at gøre ting så optimeret som muligt.

Jeg vil nok også under udviklingen med jævne mellemrum teste hastigheden på xbox'en.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 19:35

ok, passer fint med mig.. Vi må jo bare lave nogle punkter hvor vi siger at nu har vi disse funktioner på plads og så tester vi på xbox for at se at det også virker der.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 21:10

Så hvad vil du helst lave? Bil eller bane?

Bemærk at vores bil kun behøver at være box collition, og ikke pixel, men vi skal teste banen med pixel, hvis du forstår.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 22:26

Jeg tænkte om vi skal starte med at oprette en del af de klasser og struktueren i det til at starte med..

F.eks. som vi har i nogle tidligere projekter så vi har en util klasse med Sprite, Collision, Sound, TextWriter, Engine? Og så også oprette de mapper til textures og andre filer vi skal bruge.

Jeg kunne godt tænke mig at rode med bil klassen, men vi skal måske til at starte med lave en simpel en så den der laver banen har noget der lige til at starte med kan bevæge sig.?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 22:30

Jo det kan vi godt sige.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron