Xboxlife forum

Dream-Build-Play - Lad os starte med at drømme!

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Dream-Build-Play - Lad os starte med at drømme!

Indlægaf deldy » 3. jan 2007 20:52

Dream-Build-Play konkurrencen starter her i januar, og det er ved at være på tide at finde et projekt som vi ser som muligt, sjovt, og konkurrence dygtigt.

Formållet er selvfølgelig at vinde denne konkurrence, men regn med at der er den samme sandsynelighed for at vi vinder, som at Anders Fogh går af i morgen som stat-minister-dizzle, og vi får Anders And som afløser.

Så værd med for at lære og have det sjovt.

Bemærk at hvis du gerne vil være med til dette projekt, og bidrage, så er du selvfølgelig velkommen :D


Så kom med ideer - NU! :D
Senest rettet af deldy 17. jan 2007 13:33, rettet i alt 9 gange.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 3. jan 2007 20:54

hehe, det vigtige er jo at have det sjovt :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Cyber-Frog » 3. jan 2007 21:28

Hva' er det, for os uinviede nysgerrige :)
Why would the world end, I'm still alive.
Cyber-Frog
Niveau 4
 
Indlæg: 337


Indlægaf deldy » 3. jan 2007 21:36

En konkurence som Microsoft hoster, vi ved ikke så meget om den endnu, andet end at det er XNA og man kan vinde ting :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Re: Dream-Build-Play - Lad os starte med at drømme!

Indlægaf Rotator » 3. jan 2007 21:37

deldy skrev:Bemærk at hvis du gerne vil være med til dette projekt, og bedrage, så er du selvfølgelig velkommen :D


Bedrage? Hvem skal vi bedrage? Microsoft? :D
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Indlægaf deldy » 3. jan 2007 21:37

Rettet. Hvor pinligt :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 4. jan 2007 14:19

Med baggrund i arbejdet med Fighting Planes er jeg egentlig meget for et multiplayer-spil. Vi kunne måske finde et koncept hvor man kan spille 2, 3 eller 4 mod hinanden på samme skærm.

Nogle af mine bedste oplevelser med den slags er eks. det gamle Wacky Wheels. Det var så enkelt at gå til, at man næsten ikke kunne andet end elske det.

Der er naturligvis mange andre spil, så der skulle vel kunne findes noget :-)
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Fille » 4. jan 2007 14:35

Ja whacky wheels var da mega fedt. Jeg mener at det er vigtigt er spillet er originalt ligesom Viva Pinata er det. Altså et koncept som er nyt, hvis vi da kan finde på sådan et koncept. Ellers synes jeg vi skal finde inspiration for gamle klassikere, og så tage den derfra. Jeg synes ikke vi skal stræbe efter at få lavet en masse flotte effekter osv. i spillet, men hellere lave et spil med et fedt gameplay.

Mht. multiplayerdelen ville det være fedt med op til 4 spillere på xbox. På pc bliver det nok for meget, da tastaturet nok ikke kan følge med til det (det kan knapt nok klare 2 spillere i simple spil, da man kan trykke meget få taster ind på nogle computere).
Fille
Niveau 4
 
Indlæg: 318


Indlægaf bakkers » 4. jan 2007 14:43

Jeg mener helt klart også at et spil hvor man kan spille 2 og helst 4 på samme skærm ville være bedst. For sådan nogle små spil som vi har mulighed for at lave der er det vigtigt at det bare er sjovt.

Det gamle spil hvor man starter i hver hjørne og kan smide bomber som ødelægger væggene og efterhånden som de er væk gælder det om at bombe hinanden. Det er sjovt... Synes jeg :)
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 4. jan 2007 14:45

Bomberman i multiplayer kunne helt klart være et hit, og også noget hvor man evt. kunne snakke om et singleplayer version af spillet. Vi skal dog lige have et nyt koncept, da det ellers kommer til at ligne for meget et rip off.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 4. jan 2007 14:52

Jeg synes heller ikke vi skal lave et bomberman spil, da, som du siger, det bare bliver ripoff. Men hvis man kunne finde på et spil der er lige så simpelt og sjovt.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 4. jan 2007 15:03

Bomberman er også kongen! Skulle jeg nævne et tredje spil, så ville det være Worms. Men det kommer angiveligt på Live Arcade på onsdag, og det kan vi alligevel ikke konkurrere med.

Er der nogen som spillede det gamle Syndicate? http://b-em.bbcmicro.com/arculator/syndicate.gif
Det syntes jeg var et rigtigt fedt gameplay, og der var også multiplayer. Jeg synes ikke jeg har set ret mange af den slags spil siden. Volden var selvfølgelig også GTA x10...

Det har isometrisk grafik, men det skulle vel også være muligt at designe.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 4. jan 2007 15:12

Hvis nogen er hype på at lave et isometrisk bane system og level editor, så er det en mulighed.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 4. jan 2007 15:12

Jeg tænker lige at vi evt skulle lave et spil hvor man skal arbejde 2 og 2 sammen om at slå et andet hold.

F.eks at en spiller styrer en kanon som den anden spiller så kan hente kugler til og den spiller som henter kuglerne kan evt også skyde med et gevær. Og så er der 2 hold og dem med kanonerne kan ramme begge og dem som henter kugler kan kun ramme hinanden.

Så vil der være noget samarbejde og den som styrer kanonen er afhængig af den anden og den anden på holdet kan ikke vinde uden ham der skyder med kanonen.

Det er bare lige en hurtig ide og hvordan man vinder og alt det der har jeg ikke lige tænkt over.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 4. jan 2007 15:41

deldy skrev:Hvis nogen er hype på at lave et isometrisk bane system og level editor, så er det en mulighed.


Det kunne måske laves i ren 3D med låst kamera i isometrisk perspektiv. Konsollen burde være rigeligt hurtig til at trække det, og det vil spare behovet for at lave en 2D editor til den grafik vi alligevel designer i 3D.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Næste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron