Xboxlife forum

Kommentarer til Fighting Planes

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf bakkers » 2. jan 2007 20:09

Det billede du havde lavet med radaen er helt fint det er transperant som det skal være.

Nu har jeg lavet om så man har 3 liv og kan blive ramt 3 gange før man mister sit fly. Jeg synes det virker til at være sjovere på den måde også som du selv skrev. Måske skulle man lave 3 billeder til flyet så man kan se på det når det f.eks er ramt 0, 1 og 2 gange at det efterhånden ser dårligere ud.


Jeg har også lige uploadet spillet igen nu.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 2. jan 2007 20:42

Det virker rigtigt godt synes jeg!

Du kan finde et fly 2 og 3 her, der måske kan bruges indtil videre: http://home1.stofanet.dk/sorenbuus/images/plane2.png http://home1.stofanet.dk/sorenbuus/images/plane3.png

Jeg har også lige sendt dig en privat besked.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 2. jan 2007 21:08

Ok kanon, jeg har lige lagt de billeder på. Og skulle have svaret på din PB.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Gamemakerman » 2. jan 2007 21:25

Damn det spil er sgu for syret, det eneste der kan peges fingre på er at billederne som udgør grafikken ikke er alt for god opløsning, radar tårnet og baggrunden, men ellers et virkeligt morsomt spil.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Scurvy Lobster » 2. jan 2007 21:31

Det skyldes muligvis skaleringen. Det er i 1280x720, hvilket ikke står vildt godt på de fleste fladskærme i hvert fald.

Spillet skulle jo gerne på Xbox 360 engang, og der burde det fungere.

Meget grafik er dog stadig kun placeholders.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 2. jan 2007 21:37

Spillet er stadig meget work in progress så alt hvad du kommer med nu her kan let ende i spillet da vi hele tiden ændrer ting.

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg synes man skal kunne ramme et fly som holder på jorden, lige nu kan man ikke da det jo giver en fordel til den som lige har skudt et fly ned, men det kan måske også være meget fedt og give lidt stress da man hurtigt vil have sit fly i luften så man ikke alt for let bliver ramt..

Hvad synes i?

Jeg har også lige lagt en ny version af spillet op hvor menuen er ændret så man bruger pil tasterne og enter til at navigere rundt med. Og så er menuen også klar til når der engang bliver en xbox version af spillet.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 2. jan 2007 22:54

bakkers: Jeg tænkte på, at der måske skulle laves en hangar, som flyet står i på jorden. Så virker det mere realistisk, at man ikke kan skyde det der. Overall kan jeg godt li', at man ikke kan blive skudt lige med det samme.

Jeg har lige opdaget en spøjs ting. Testede spillet sammen med min kæreste, og det var faktisk sjovt, men vi kunne ikke se hvilket fly der tilhørte hvem. Så vi skal i hvert fald have forskellige farver på flyene (lige en note til mig selv der :-) )

Erfarede også, at der måske kan spares en knap væk. At starte flyet på landingsbanen kan måske være samme knap som at flyve op? Det vil gøre spillet endnu hurtigere at lære.

Der skal sandsynligvis også laves en mulighed for en invers control. Min kæreste synes at op/ned styringen skulle byttes om. Svarer meget godt til det man kender fra FPS spil med op/ned skift.

Ellers er der vist thumbs up! :-D
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 3. jan 2007 08:37

Go' idé med at lave en hangar som flyene starter i.
Ja flyene skal nok også være lidt forskellige så man let kan se forskel. :)

Ja der skal nok laves så man kan inverte controls da der sikkert er mange der bedre kan lide det. Så jeg skal nok lige ha' lavet en fil som man kan gemme til om spiller en og to har ændret det.

Man kunne evt gøre så de 3 knapper som hver spiller bruger kan starte flyet så hvis man helst vil starte med skyd knappen så kan man det.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 3. jan 2007 08:41

Meget fin idé med at alle knapperne kan starte flyet.

Jeg tror jeg vil prøve at lave banen i 3D i dag, og så lave et 2D screenshot af det til baggrunden. Det burde være muligt, og sørge for at perspektivet bliver præcist.

Jeg har også tænkt på, at der til hver hangar skulle være et flag, som spilleren har valgt i starten. Så kunne det være forskellige nationer, der er i krig mod hinanden. Jeg tror det kunne give en ret komisk effekt med eks. luftkrig mellem Danmark og Sverige. Der er i hvert fald kildemateriale nok: http://www.flags.net/
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 3. jan 2007 09:08

Ja man kunne godt lave en option skærmbillede hvor man så vælger mellem 5-10 flag. Og også lave så man kunne vælge invert.

Ok, glæder mig til at se banen, laver du hangarene så de er seperate så man kan lave så men kan flyve ind i dem?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 3. jan 2007 10:16

Ja, jeg kan også lave seperate billeder af hangarene.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 3. jan 2007 10:31

ok, alletiders.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 3. jan 2007 12:17

Så har jeg mailet dig noget nyt grafik.

Der er et landskab, samt overlægningsfiler i PNG til et bjerg og de to hangarer.

Overlægningen til hangarene gør det muligt for flyene at komme ud af dem i en pseudo 3D effekt, og overlægningen til bjerget er der så flyene kan støde ind i det.

Jeg håber virkerligt at det kan komme til at virke.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 3. jan 2007 12:35

Ok kanon. Jeg kigger på det i aften når jeg har fri.

Jeg har lige tjekket billederne ud i min mail og det ser bare skide flot ud. Du ka' sq dit kram..
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 3. jan 2007 12:41

Tak :D

Jeg har også lige sendt nogle flag.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron