Xboxlife forum

Kommentarer til Fighting Planes

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf bakkers » 1. jan 2007 13:45

Ja, det hjælper altså meget på det at der kommer noget grafik der ser godt ud. :)

Jeg har forresten lige uploadet http://www.tmv.dk/plane1.png så du kan se størrelsen på det fly jeg bruger nu.
Senest rettet af bakkers 1. jan 2007 14:23, rettet i alt 1 gang.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 1. jan 2007 13:50

Jeg glæder mig til at prøve det når jeg kommer hjem til pc'en
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 1. jan 2007 15:09

Jeg har lige fundet en fejl ift. en pc version. Når jeg spiller på min bærbare HP pc, så kan den kun acceptere få tastetryk samtidigt. Det gør at den ene spiller ikke kan skyde eksempelvis.

Jeg ved ikke om alle pc'ere vil have fejlen, men det er vist ret typisk, at der kun er mulighed for 5-6 samtidige tastetryk.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 1. jan 2007 15:23

Hmm det ved jeg ikke om man kan gøre noget ved. Men jeg har lige opdateret spillet endnu engang så der nu er bedre collision detection så det er på pixel niveau jeg tjekker og ikke kun på hele texturen.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 1. jan 2007 16:09

Pixel detection er godt bare pas på at du ikke gør det med for mange ting, da det hurtigt tvinger hr. XBOX i knæ - det skete hvertfald ved projekt 2
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 1. jan 2007 16:15

Ok, hvordan har i så valgt at gøre det i Jeres projekt 2?

Det skal lige siges at jeg først tjekker for om 2 texturer rører hinanden inde jeg bruger pixel detection metoden så det er kun objekter som rører hinanden som den laver dette ekstra tjek for.

Lige et spørgsmål, jeg så i Jeres projekt 2 da jeg hentede det at i havde fået lavet en fps viser, hvordan havde i klaret det?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 1. jan 2007 18:27

Jeg skal nok lige sørge for at lægge den ud så du kan bruge den, når jeg kommer hjem. Med collition så har vi også gjordt det samme men det var med omskring 8 pr frame, og det kunne den vist ikke lige klare.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 1. jan 2007 18:31

Ok, jeg fandt forresten lige noget på nettet til at udregne fps med og jeg tror det virker. Jeg kan se at den ved mig bare ligger på 60 frames hele tiden så det er ikke så krævende et spil :)
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 1. jan 2007 18:57

Det var også først når det kom på boksen at de hakkede, men lad være med at ændre noget - går det, så går det :-)
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 1. jan 2007 20:31

Ok, ja så kan jeg altid se der om det er et problem.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 2. jan 2007 18:01

Jeg har lavet en radar til at stå i midten (lavet af et googlet billede dog). http://home1.stofanet.dk/sorenbuus/images/radar01.png

Der er muligvis ikke transperans i billedet, da jeg ikke har meget forstand på at gøre dette. Den er ikke helt optimal, men en start da. Vil gerne finde ud af det med transperans.

Jeg har også et par gameplay forslag til spillet:
Hvis hvert fly i stedet kan rammes 3 gange af skud, før de styrter, og hver spiller har 3 fly at gøre med, så kunne det måske give mere kamp til stregen. At ramme jorden skulle stadig koste et fly, og luftkollision får også begge fly til at styrte.

Angående menuerne, så kunne der måske gøres sådan, at A som start nyt spil. B som vis controls. Dette er godt nok mest Xbox måden, men der er også mest den jeg finder mest interessant at optimere til.

Jeg kiggede i øvrigt på spillets content mappe. Jeg kan se, at nogle af billederne fylder over 3 MB. Er der en måde at få billederne til at fylde mindre? Det kan hurtigt blive en skræmmende store downloadstørrelse spillet vokser til.
Senest rettet af Scurvy Lobster 2. jan 2007 18:54, rettet i alt 1 gang.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Mike JezZ » 2. jan 2007 18:52

Konverter dem til JPG :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Indlægaf deldy » 2. jan 2007 18:54

Det skulle faktisk ikke sige noget, da det altsammen bliver konverteret til et XNA format af en art. Jeg ved så ikke om det format, bare inkapsler billede filen, så en BMP er størrer end en JPG, eller om det er det samme.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 2. jan 2007 18:56

Jeg ved ikke hvad der sker med billedet i XNA, men kildefilen bør vel være i orden, før transperansen virker i XNA.

Mike JezZ: JPG understøtter ikke transperans.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 2. jan 2007 19:43

Hejsa

Ja det er rigtigt at den er ved at fylde nogle mb allerede nu. Jeg ved ikke lige hvad man kan gøre for at få det til at fylde mindre uden at billederne bliver grimme.

Jeg synes det var nogle gode forslag til spillet du havde så er ved at rode lidt med det.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron