Xboxlife forum

KISS XL: Projekt 2 : Ideer

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

KISS XL: Projekt 2 : Ideer

Indlægaf deldy » 12. nov 2006 20:24

Det lyder somom der er en del der gerne vil lave et 2D spil i stil, ala Raptor, eller andre top down fly shooters.

Hoveddelen af holdet (Eller det vil sige nogen af os) er stadig igang med projekt 1 som er et 3D kryds og bolle spil. Dette spil vil nok ikke tage mere en end lille måned, så jeg synes at det er iorden at folk begynder at gumle i hvad projekt 2 kunne være.

Så snak løs :)

P.S: Hvis I er vilde med Raptor, så prøv Tyrian2000: http://members.iinet.net.au/~vannevar/tyrian/ Kan hentes der. Du skal nok bruge DosBox, men det er det mest genialle Top-Down-Shooter efter min mening - langt over raptor. Det er GRATIS (HELT, ikke noget abandonware og sådan noget, det er frigivet af udvikleren), så hent du bare! :D der er også screenshots på den side der, hvis du kun er til det.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 13. nov 2006 08:45

Efter at have set XNA Racer demoen i en anden tråd er jeg stadig klart mest hooked på at lave et 3D projekt. Jeg tror godt vi kan finde noget, som ikke får en urealistisk kompleksitet, men samtidig leverer godt gameplay.

Men vi skal måske se på hvor mange der er interesserede i at deltage efter vores første projekt er færdigt. Der er en lille åbning for at to hold kan arbejde samtidig.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 13. nov 2006 09:07

Mange er intereseret i at lave 2D, så jeg synes at de evt. kan gå så småt igang, mens projekt 1 kører, men spil ide osv. hvis de ønsker.

Men ja XNA racer er cool nok, men et raptor spil ville da være fedt nok, det kunne f.eks. godt være 3D, men hvor man bare ser det helt ovenfra eller lign, selvom modellerne er 3D - det ville give en cool effekt.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Sazs » 13. nov 2006 12:17

Jamen jeg er da med på 2D :D

Og syntes at den idé med et lignende spi som raptor er fed...

Så derfor lavede jeg et jetfly set fra oven, som kan være den som Player 1 styre... Flyet er ikke helt færdigt, og har kun brugt ca. 1 time på det...

Her er flyet:
Billede

Hvis der er flere der er med på idéen med et raptor lignende spil, så ville det være fedt :D

Ved ikke om flyende i spillet skal være i en lille opløsning ligesom det andre lignende spil, men ville være fedt, at lave det i en god opløsning...

Selve gameplayed er sjovt, og udfordrene, og enkelt...

jeg ved ikke hvor svært det er at lave i C#, fordi det har jeg ikke beskæftiget mig med, men jeg ville da godt være en designer, altså den som laver udseendet i banerne og flyende...
Sazs
Niveau 4
 
Indlæg: 658


Indlægaf deldy » 13. nov 2006 12:33

Det sværeste er nok fly formationerne som fjenderne kommer i, og hvordan de bevæger sig - ellers er det ikke ånsvagt svært.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Sazs » 13. nov 2006 12:35

Hvis at det skal laves i et animations program, så kan jeg godt gøre det...

EDIT: Har lige lavet en hurtig update på flyet...

Billede
Sazs
Niveau 4
 
Indlæg: 658


Indlægaf Gamemakerman » 13. nov 2006 13:54

Hvis der er nogle der er med på at fiddle lidt rundt med XNA Racer koden når den kommer vil jeg bestemt være interesseret i at lave baner og sådan til det hvis det er ordenlige programmer der kan bruges til det :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Adbastardder57 » 16. nov 2006 19:40

Adbastardder57
 


Indlægaf Scurvy Lobster » 16. nov 2006 20:05

Adbastardder57: Hvad er det lige du linker til? Min vil i gang med at downloade nogle filer, og det stoler jeg faktisk ikke på.

Det er ikke god skik bare at smide et link sådan, så hvis du har noget på hjertet må du deltage aktivt og engageret.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 17. nov 2006 10:17

Ligner lidt spam.

Han er gæst, og skriver ikke noget.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 23. nov 2006 11:13

Det ser lidt udsomom folk har mistet interesen for at hjælpe mig med TicTacToe, så vi kan evt. gå igang med projekt 2.

Dette projekt bliver generalt 2D, da det er det der er stemning for, og kræfter til. Jeg er dog statig åben for at lave det 3D i den stil, at det stadig ligner 2D, men hvor flyende og evt. fjenderne er 3D, men det kommer helt an på hvad folk kommer med af content, da jeg ikke kan skabe noget ordentligt grafik ligemeget hvor meget jeg prøver.

Vi skal dog finde ud af nogle små ting:

A: Vil der være flere en 1 spiller
B: Vil vi flyve opad, eller henad (Tænk på bredskærm)
C: Vi vil nok ikke have bane systemer lige med det første. (Altså hvor vi flyver over bygninger og sådan)

D: Hvad for nogle våben / udvidelser, skal et fly have

E: Ekstra ting.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520



Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron