Xboxlife forum

KISSXL: Projekt 1: Projektlog

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

KISSXL: Projekt 1: Projektlog

Indlægaf deldy » 9. nov 2006 23:42

I denne post vil team members skrive om hvad der er lavet på projektet.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 23:55

9. November 2006:
----------------------

Dette har været den første rigtige udviklings-dag på projektet, og vi har nået rigtigt meget.

Scurvy Lobster har lavet nogle modeller til os, som vi kan bruge som placeholders, end til den dag, hvor vi vil have brikker og sådan, som ser virkelig nice ud, selvom dem vi har nu da heller ikke er så slemme (I det mindste er der texture på dem :))
Modellerne er ikke ligefrem tunet, til at rør stærkt i en engine, men det kommer altsammen senere.

Vi har fået lavet på eksempler (Eller det vil sige at jeg har kodet 2 eksempler) for at få styr på XNA og 3D, og få checke om folk kan kører XNA, lavet noget eye candy, og checke om vi nu også kunne loade modellerne. Det gik uden problemmer (næsten. Et råb til folk der laver 3D til det her spil: Kald ikke texturende det samme som modellerne, det driller XNA lidt)

Efter at have bidt en kuglepind i smadre, og få blæk i hele kæften og ansigt, så gik jeg det matematik på plads som var krævet til eksempel 2, hvor man ser en hel spille plade, hvor kameraret flyver rundt, den valgte brik blinker, og der er en pil over den valgte brik, der snure rundt.

Bemærk at alt dette er hardcoded, og der ikke er noget logik i spillet endnu.

Før jeg slutter, så tag et kig på vores Test zOne, for screenshots, source og exe filer som du kan kører på min lille comp.
Bemærk at eksempel 2 hakker på min FX 5900, så hvis din hakker lidt, så er det bare fordi modellerne er totalt uoptimeret. :D

Det var alt for idag. Jeg vender nok først tilbage på mandag, men det kan jo være nogle laver noget andet endtil da, hvis ikke så kommer der nok et lille update her fra, måske med flere screens og apps.

Farvel så længe.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 16. nov 2006 08:05

Hvis folk har undret sig over at jeg ikke har været aktiv den sidste uge med at programmere vores lille spil, så er det fordi jeg simpelthen ikke har haft tid.

Jeg regner med at kigge på det iløbet af næste uge, så vi i det mindste kan flytte pilen, og styre rent objektmæssigt hvor der er kryds og hvor der er bolle.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 20. nov 2006 23:14

20. November
--------------------

Det er efterhånden tid til at kode noget spil logik, så tænkte jeg lige ville poste hvordan jeg havde tænkt mig dette skulle gøres

Spille pladen er virkelig bare en matriks i 3x3, hvor den kan have 3 værdier:

0 = Tom
1 = Kryds
2 = Bolle

Vi skal derefter havde en metode som kan checke om der er tre på stripe, og det gør vi simpelthen bare ved at checke alle muligheder for det, altså

0,0 til 0,2
1,0 til 1,2
2,0 til 2,2

0,0 til 0,2
0,1 til 2,1
0,2 til 2,2

0,0 + 1,1 + 2,2

2,0 + 1,1 + 0,2

Disse muligheder er de eneste der er mulige for at få tre på stribe, så vi checker disse, og hvis en af dem er der, så har den spiller vundet.

Det bliver simpelthen bare en metode som retunere 0, 1 eller 2, alt efter om der er nogen der har vundet, og hvis der er nogen der har vundet, hvem har så det?

Dette skal selvfølgelig checkes hver gang en runde afsluttes.

Ang. kontrol af brikkerne, så har vi vores pil som vi kan styre med. Den bruger vi umildbart pil-tasterne til, selvom jeg også vil udvikle til XBOX controlleren ved siden af - for at det er gjodt.

Enter eller A på controlleren er vælg.

Når vi har en brik ledig vælger man bare en plads og trykker Enter og så er brikken der

Hvis man ikke har en brik, så vælger man en brik man gerne vil flytte, og så begynder den at blinke, man vælger et nyt sted og trykke A, og brikken flytter sig til den position.

Jeg regner ikke med at vi vil inkludere noget AI i dette spil - altså man kan kun spille 2.

Det er klart at man på xboxen skal kunne bruge 2 controllere, men dette er måske noget man kan stille på?

Ang. start præsentation, så tænkte jeg på at have 3 - skærme:

KISS XL - logo
I Samarbejde med: XBOX Life, og evt. andre
Credits: Navn på holdes medlemmer, osv.

Og så kommer vi til hoved menuen. Det skal selvfølgelig være muligt at
trykke sig hurtigt frem, hvis man ikke ønsker at se det.

Jeg renger med at de 3 skærme fade'r ind og ud.

Hvis der er nogen der har nogle kommentarer, så skriv endelig.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 21. nov 2006 01:40

20. November del 2
--------------------

Spil logikken er nu færdig, og spillet er spilbart. Prøv evt. demoen i TestZonethreaden.

Der mangler stadig UI, Point system, lyd og andre små ting.

Vi er nu ved at være rimelig tæt på en BETA release, og man kan måske godt kalde den der er i test zone for vores Alpha.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Counter Heroes » 21. nov 2006 15:58

deldy skrev:20. November del 2
--------------------

Spil logikken er nu færdig, og spillet er spilbart. Prøv evt. demoen i TestZonethreaden.

Der mangler stadig UI, Point system, lyd og andre små ting.

Vi er nu ved at være rimelig tæt på en BETA release, og man kan måske godt kalde den der er i test zone for vores Alpha.



Er testzonehreaden en hjemmeside?
Counter Heroes
Niveau 7
 
Indlæg: 5899


Indlægaf GuffeDK » 21. nov 2006 16:07

Counter Heroes skrev:
deldy skrev:20. November del 2
--------------------

Spil logikken er nu færdig, og spillet er spilbart. Prøv evt. demoen i TestZonethreaden.

Der mangler stadig UI, Point system, lyd og andre små ting.

Vi er nu ved at være rimelig tæt på en BETA release, og man kan måske godt kalde den der er i test zone for vores Alpha.



Er testzonehreaden en hjemmeside?

Nej. Her http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 6&start=15
GuffeDK
 
Indlæg: 900



Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron