9. November 2006:
----------------------
Dette har været den første rigtige udviklings-dag på projektet, og vi har nået rigtigt meget.
Scurvy Lobster har lavet nogle modeller til os, som vi kan bruge som placeholders, end til den dag, hvor vi vil have brikker og sådan, som ser virkelig nice ud, selvom dem vi har nu da heller ikke er så slemme (I det mindste er der texture på dem
)
Modellerne er ikke ligefrem tunet, til at rør stærkt i en engine, men det kommer altsammen senere.
Vi har fået lavet på eksempler (Eller det vil sige at jeg har kodet 2 eksempler) for at få styr på XNA og 3D, og få checke om folk kan kører XNA, lavet noget eye candy, og checke om vi nu også kunne loade modellerne. Det gik uden problemmer (næsten. Et råb til folk der laver 3D til det her spil: Kald ikke texturende det samme som modellerne, det driller XNA lidt)
Efter at have bidt en kuglepind i smadre, og få blæk i hele kæften og ansigt, så gik jeg det matematik på plads som var krævet til eksempel 2, hvor man ser en hel spille plade, hvor kameraret flyver rundt, den valgte brik blinker, og der er en pil over den valgte brik, der snure rundt.
Bemærk at alt dette er hardcoded, og der ikke er noget logik i spillet endnu.
Før jeg slutter, så tag et kig på vores Test zOne, for screenshots, source og exe filer som du kan kører på min lille comp.
Bemærk at eksempel 2 hakker på min FX 5900, så hvis din hakker lidt, så er det bare fordi modellerne er totalt uoptimeret.
Det var alt for idag. Jeg vender nok først tilbage på mandag, men det kan jo være nogle laver noget andet endtil da, hvis ikke så kommer der nok et lille update her fra, måske med flere screens og apps.
Farvel så længe.