Xboxlife forum

KISS XL: Test zOne

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf Scurvy Lobster » 10. nov 2006 10:33

Argh! Jeg roder rundt i det... Sidder på min bærbare og tester, og der er XNA jo ikke ;-)

Mit DirectX er dog nyeste version.

edit: så kom jeg over på min stationære, og det virker fint! Kører uden problemer, og fps er god (har et GF 6800 grafikkort). Måske skal der en FPS viser kodes ind, så folk har lettere ved at tilbagemelde hastigheden?
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 10. nov 2006 10:41

Jo helt klart, men da der ikke er font support i XNA som standard, skal jeg lige have hooket et ekstert system på, da vi helt klart skal bruge debug informationer og lign som FPS og sådan.

Men det kommer alt sammen nok i den næste version jeg laver. Men som sagt så bliver det nok først på mandag, med mindre andre tager udfordningen op.

2_source.rar er den nyeste source, jeg har ikke ændret noget siden.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf TheisMJ » 13. nov 2006 18:45

Jeg har siddet og rodet lidt med nogle brikker til spillet her i weekenden, spillepladen er stadig kun en skitse, men det er det næste jeg går i gang med. Textures er kun midlertidige for at vise ideen med den lysende xbox effekt i brikkerne.. Flere detajer + aluminium look på brikkernes metaldele kommer på når jeg har brikkerne og spillepladen færdige.

Her et par shots fra Maya:

BilledeBillede


Jeg har ledt lidt efter et directx export plugin til maya så jeg kan exportere til .x formatet Deldy bruger til XNA, men uden held.. Jeg kan ikke downloade directx sdk'en selv, da jeg arbejder på mac så jeg tænkte på om der mon er en fra holdet her der kan konvertere brikkerne for mig eller skaffe det maya plugin der skal bruges til export?

Jeg har også lavet nogle skitser til et UI, men nu må jeg lige se hvor meget arbejdet kommer i vejen i løbet af ugen - weekenden er jo dedikeret til Gears :)
TheisMJ
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf Scurvy Lobster » 13. nov 2006 18:58

TheisMJ: Du kan prøve at installere Milkshape fra http://chumbalum.swissquake.ch/index.html. Det understøtter i hvert fald et hav af formater. Ellers kan det være Blender kan klare det.

Ser godt ud!
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 13. nov 2006 20:29

Ja prøv at finde en måde at gøre det på, men lav dem helt færdig som du vil, og så skal vi nok finde ud af noget, hvis vi ikke lige kan finde en x exporter til din mac.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf brwnx » 13. nov 2006 20:54

blender kan exportere til directx...og det er sådan ca alt hvad jeg ved om 3d modellering...
Billede
brwnx
Niveau 5
 
Indlæg: 856


Indlægaf deldy » 21. nov 2006 00:58

Så er der ny demo. Denne gang virker spillet faktisk!

Spillets logik er færdig, og man kan derfor spillet spillet. Der er 2 GameModes, som kan sættes via NewGame metoden i source (Dette skal selvfølgelig være muligt via en Game Menu)

De to spil modes er:

AllStay (Man spiller til pladen er fuld - der er dog en fejl i denne mode, så den ikke stopper når pladen er fuld. Dette retter jeg selvfølgelig)

ThreeAndMove (Den der er aktiv i denne demo) Man har tre brikker, når man har brugt dem, kan man flytte en af gangen.

Hvad vi mangler: UI, Point system, Lyd, Små rettelser, evt. bedre grafik.

Rettelser er endtil videre flg.:

Skal have rettet det, så det er vinderen der starter næste runde.
AllStay skal rettes så der starter et nyt spil, når pladen er fuld, uden at en vinder er fundet.
Koden skal gøres læselig for andre end mig :)

Tror det var det.

Exe: http://www.deldysoft.dk/kissxl/3.rar
Source: http://www.deldysoft.dk/kissxl/3_source.rar
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 21. nov 2006 01:06

Nice, fungerer kannont :D
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 21. nov 2006 01:09

Der mangler dog lidt endnu. Jeg er lige hurtigt igang med at rette nogle små fejl, og så skal vi evt. også have lavet en smart camera klasse, så vi kan få et aktivt camera. Altså et flydende camera, så det rygger sig lidt og sådan.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 21. nov 2006 01:10

Hvor meget kræver det evt at få aktiveret lidt AA så det ser lidt mere rent ud?
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 21. nov 2006 01:16

Godt sprøgsmåll. Og det gode spørgsmåll er om XNA understøtter det.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 21. nov 2006 01:18

Efter at have set XNA racer vil jeg mene det er muligt, men det gode spørgsmål er jo hvordan :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 21. nov 2006 01:26

Here ya' go:

Har også rettet nogle små fejl.

Lad os bare kalde denne her version for Alpha :D

Exe: http://www.deldysoft.dk/KISSXL/4.rar
Source: http://www.deldysoft.dk/KISSXL/4_source.rar
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf GuffeDK » 21. nov 2006 16:04

Hvorfor virker det ikke i vista?
GuffeDK
 
Indlæg: 900


Indlægaf deldy » 21. nov 2006 16:18

Godt spørgsmåll - det vil jeg da lige checke.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron